Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har en kjæreste og samboer, som er litt treg med å si det han tenker og føler. Jeg har pushet litt på for det er viktig å prate ut om ting, syns jeg..så var det igår. en liten krangel ble til noe stooort. Og vi som ALRDI krangler. Jeg ble så lei meg, for han sier ting litt skarpt noen ganger og jeg er sår av ulike personlige årsaker som han vet om. Hvertfall: det ender med en mislykket kveld (uten homsepatrulien) med gråt og atter gråt fra min side. Jeg fikk sagt det jeg mente og han hørte på. Han trengte litt tid for å fordøye det jeg sa..for han er litt sånn: trekker seg litt tilbake og tenker. Så skulle vi legge oss og stakkars gutten min gråter sårt og forteller sine følelser...og at han er så redd for å miste meg, at jeg er den fineste han noengang har møtt og sett. Han mener jeg er for bra for han, at jeg er noe som han ikke fortjener - siden han klarer å gjøre meg så mye lei meg osv.. at han ikke skjønner hvorfor jeg gidder dette. . Jeg har vært gjennom en helt ekstrem tragedie i mitt liv som gjør at jeg er blitt mer omtenksom, bruker ikke tid på krangel, blir sjeldent irritert og er helt klart veldig avslappet og prøver å leve slik at jeg har et rent hjerte og tanker. Og jeg ELSKER med hele meg..jeg tror jeg sprer mye glede og positiv energi.Men hvorfor klarer ikke kjæresten min nyte det? Hvorfor føler han at han ikke fortjener - og hva kan jeg gjøre for å forbedre dette? her trenger jeg litt råd!!
Gjest gjesta Skrevet 18. januar 2005 #2 Skrevet 18. januar 2005 Vis at du setter pris på ham. Si ting og gjør ting som kan få ham til å forstå at du elsker ham. Lykke til
Gjest Chrizzy Skrevet 18. januar 2005 #3 Skrevet 18. januar 2005 Kanskje han sammenligner seg med deg, at han ikke har like lett for å vise at han elsker, eller at han kanskje ikke er en like positiv person, derfor føler han at han ikke fortjener alt det fine du gir? Kanksje Lykke til i alle fall
Gjest Ninakanin Skrevet 18. januar 2005 #4 Skrevet 18. januar 2005 Si at det han tilbyr i forholdet er det som gjør det så unikt, og gjør at det får frem det beste i deg.
Gjest lurven Skrevet 18. januar 2005 #5 Skrevet 18. januar 2005 synes det er teit å si at man ikke fortjener den en er sammen med. kjærlighet er ikke noe man gjør seg fortjent til
Gjest Ninakanin Skrevet 18. januar 2005 #6 Skrevet 18. januar 2005 følelser er ikke alltid rasjonelle, lurven
Gjest Nevrul Skrevet 18. januar 2005 #7 Skrevet 18. januar 2005 synes det er teit å si at man ikke fortjener den en er sammen med. kjærlighet er ikke noe man gjør seg fortjent til Enig, kjerlighet er noe man kan kreve!
Gjest lurven Skrevet 18. januar 2005 #8 Skrevet 18. januar 2005 man er vel sammen med en person fordi man er gald i personen, ikke fordi den personen har gjort seg fortjent til det
Gjest Nevrul Skrevet 18. januar 2005 #9 Skrevet 18. januar 2005 Jeg er sannelig ikke sikker, bare se på skilsmissestatistikkene.
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #10 Skrevet 18. januar 2005 Jeg tror han sier slik fordi han ikek er vandt med å ta imot så mye kjærlighet og omtanke. Kanskje har han dårlig selvbilde eller selvtillit. Antakelig er det du som gir mye mer i forholdet enn ham. Men det ser du ikke før senere ut i forholdet, når også du vil savne noe.
Tusseline Skrevet 18. januar 2005 #11 Skrevet 18. januar 2005 synes det er teit å si at man ikke fortjener den en er sammen med. kjærlighet er ikke noe man gjør seg fortjent til Det er jeg veldig enig i.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #12 Skrevet 4. mars 2005 Det var jeg som var trådstarter på denne. Nå har det gått litt tid og jeg har gjort det meget tydelig for min samboer at jeg setter pris på han, at han gjør meg lykkelig, at han betyr mye for meg og er unik. Og nå søndag fikk jeg et godt kompliment: han følte seg så trygg på meg og han følte seg veldig trygg på seg selv.. han hadde virkerlig fått øynene opp om at det var oss det skulle bli - og at han elsket meg. Er det ikke deilig.. JO!! Men det er likevel noe som jeg tenker på... jeg merker at det er slik at det er jeg som gjør mest. Som gir mest i forholdet. han har en slags tilbaketrukkenhet som jeg ikke klarer definere. Han sier meg at han elsker meg, jeg ser det på øynene hans. Så det er ikke det! Men nå har det seg slik at jeg har hatt en liten psykisk knekk (av litt såre og personlige årsaker) Og når jeg sier til ham at jeg er i dårlig form, vil ha mer kos, orker ikke så mye - så føler jeg at han likevel forventer at jeg er sprudlende og oppmerksom, som jeg vanligvis er.. det er ikke det at jeg ikke får kos osv..men det er noe der som mangler..den lille hverdagsomsorgen eller hva jeg skal kalle det.. kanskje jeg er enormt egoistisk?forventer jeg for mye.. jeg vil egentlig bare få litt ekstra og føle at jeg blir "veldig tatt hånd om" for en gangs skyld... Er jeg bare egoistisk?
Gjest SumoBryter Skrevet 4. mars 2005 #13 Skrevet 4. mars 2005 Hei! Jeg klarer egentlig ikke si noe om jeg ikke har erfaring i det selv. Det eneste jeg kan si her er, jeg syns ikke du er egoistisk for a onske hverdags oppmerksomhet. Forovrig sa pleide jeg selv a si til min ex at han var for bra for meg, og det er ikke noe positivt nar noen sier det enten de virkelig tror det eller ikke. Jeg husker jeg pleide a si det fordi jeg ikke folte at han elsket meg, jeg folte det var noen der ute for ham, men at det ikke var meg han trengte. Jeg visste bestemt at han trengte en helt annen type dame en som var helst yngre og noen som orket a hore pa hans visdomsord, han ville vaere den store kloke og sterke, og jeg ville ikke vaere den lille som saa opp til ham. Na kan det jo hende at det virkelig er slik at han mener han ikke fortjener deg, og det er heller ikke bra. Kanskje han burde gjore noe med det. Hvis du alltid gir og han foler han ofte tar, sa kan han jo prove gi litt mer....
Gjest SumoBryter Skrevet 4. mars 2005 #14 Skrevet 4. mars 2005 Hei! Jeg klarer egentlig ikke si noe om jeg ikke har erfaring i det selv. Det eneste jeg kan si her er, jeg syns ikke du er egoistisk for a onske hverdags oppmerksomhet. Forovrig sa pleide jeg selv a si til min ex at han var for bra for meg, og det er ikke noe positivt nar noen sier det enten de virkelig tror det eller ikke. Jeg husker jeg pleide a si det fordi jeg ikke folte at han elsket meg, jeg folte det var noen der ute for ham, men at det ikke var meg han trengte. Jeg visste bestemt at han trengte en helt annen type dame en som var helst yngre og noen som orket a hore pa hans visdomsord, han ville vaere den store kloke og sterke, og jeg ville ikke vaere den lille som saa opp til ham. Na kan det jo hende at det virkelig er slik at han mener han ikke fortjener deg, og det er heller ikke bra. Kanskje han burde gjore noe med det. Hvis du alltid gir og han foler han ofte tar, sa kan han jo prove gi litt mer....
Elle Melle Skrevet 4. mars 2005 #15 Skrevet 4. mars 2005 Jeg tror det er ganske vanlig at den ene part i forholdet ofte "gir mer" eller på en måte er mer oppmerksom på forholdet, hvem som gjør hva, hvordan det fungerer osv. Det er ikke nødvendigvis så mye man kan gjøre med det, for folk er forskjellige. Spørsmålet er om man kan godta det og ha et fint liv selv om det er slik. Jeg tror det er lettere i perioder der alt er fint og det ikke trengs ekstra fokus rundt forholdet. Hvis det er problemer eller lignende som må løses og alt blir opp til den ene parten, da er det lettere å bli sint og sår for at man "bidrar" mer enn den andre. Jeg leste en gang noe lurt i et flytogmagasin (av alle steder...) som jeg faktisk tror kan stemme. Menn og kvinner trenger ulike ting i et forhold. Kvinnen trenger å få "dekket sine behov" for det hun trenger i et forhold, mens mannen trenger å vite at det er akkurat han som dekker disse behovene og faktisk er i stand til å gi kvinnen det hun ønsker seg. Dermed blir det viktigste for mannen å vite at han er en god kjæreste for kvinnen, som hun er tilfreds med. Bestillingen blir ulik for menn og kvinner hvis man tror det er noe i denne måten å tenke på. Å gi kjæresten masse oppmerksomhet blir da kanskje mindre effektfullt enn å skryte over hvor godt han gjør livet ditt fordi han er slik og slik? (Ikke at man trenger å velge da, begge deler er sikkert det beste.)
Gjest TomKrus Skrevet 4. mars 2005 #16 Skrevet 4. mars 2005 synes det er teit å si at man ikke fortjener den en er sammen med. kjærlighet er ikke noe man gjør seg fortjent til Så det er teit å være usikker på seg selv? Innlysende, men lite konstruktivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå