Gå til innhold

Bur til bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må anskaffe et bur til bilen snart. Har sett på flere typer i flere prisklasser. Hvilket bur har dere, og hva er bra/dårlig med det? :)

Vil prøve å unngå bomkjøp når det er snakk om noen tusenlapper. Har forresten en liten hunderase.

Anonymkode: 27662...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bur i plast, og er veldig fornøyd med det. Jeg husker ikke merket, det er en del år siden det ble kjøpt. Styrer unna tråbur i bilen da vi er redde for at det kan klappe sammen om det skjer noe -selv om det skal litt til. 

Skrevet

Har Variocage. De finnes i mange ulike størrelser. Dette er kollisjonstestede bilbur med nødutgang, og de skrangler heller ikke. Skrangling er noe man blir skikkelig irritert på ;) Buret koster flesk, men er verdt det. 

Skrevet

Så lenge du holder deg langt unna de små nettingburene. De små pinnene knekker bare man ser på dem og vil spidde hunden din ved en kolisjon. 

Hercules er veldig gode bur, trygge og man kan få dem i alle størrelser. 

Anonymkode: 7f73d...cfc

Skrevet

Styr unna Variocage hvis du ikke er teknisk anlagt for det er et lite h... å montere. Ellers finnes det nå flere bra bilbur i aluminium. De koster, men det er etter min mening det eneste som er sikkert nok. Det minste vi har fått tak i er fra Dogman så vidt jeg husker. 

Skrevet
1 minutt siden, Ullvott skrev:

Har Variocage. De finnes i mange ulike størrelser. Dette er kollisjonstestede bilbur med nødutgang, og de skrangler heller ikke. Skrangling er noe man blir skikkelig irritert på ;) Buret koster flesk, men er verdt det. 

Men selv de minste er strengt tatt alt for store til små hunder ;)

Skrevet

Noen som vet noe om trixie hundebur? Fant dem på en nettbutikk nå, men de er endel rimeligere. Mulig det sier noe om kvaliteten. 

Anonymkode: 27662...936

Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Styr unna Variocage hvis du ikke er teknisk anlagt for det er et lite h... å montere. Ellers finnes det nå flere bra bilbur i aluminium. De koster, men det er etter min mening det eneste som er sikkert nok. Det minste vi har fått tak i er fra Dogman så vidt jeg husker. 

Det er en del jobb med monteringen, men videre teknisk anlagt trenger man virkelig ikke være. Monteringsanvisningen var ikke noe problem å forstå. På Youtube ligger det også filmer som viser gangen i monteringen. Det er en stor fordel å være to når man  monterer, men det gjelder jo om man skal montere en IKEA-hylle også ;) 

2 minutter siden, Leo skrev:

Men selv de minste er strengt tatt alt for store til små hunder ;)

Minimax-modellene er beregnet på små hunder eller katter, så hvis TS har hund som er fryktelig fryktelig liten, så kan de kanskje bli for store. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...