Gå til innhold

12 åring og skrekkfilmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 12 som har lyst å se IT.  Han har flere venner som har sett, men jeg er litt i mot å la barn ser filmer som har aldersgrense noen år over det de er og i tillegg er dette en skummelt jump scare film.  Hva synes dere? 

Anonymkode: 11ce7...984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må nesten du som forelder bestemme selv, du kjenner best ditt barn. :-)

• Liker 2
Skrevet

Aldersgrensene er jo slik at det til en viss grad er opp til foreldrene å vurdere om barn som er yngre enn grensen kan se filmen likevel, så lenge de er i følge med voksne/foresatte. Hvis han ikke er av den veldig skvetne typen, og hvis han er moden nok til å fordøye en film av den typen uten å få mareritt eller nerveproblemer etterpå, så burde det egentlig være greit. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Absolutt ikke for en 12 åring.

Skrevet

Han kommer til å bli traumatisert. Hilsen en som er traumatisert etter den originale filmen den dag i dag.

Anonymkode: 1e29d...842

Skrevet (endret)

Tror du kjenner ditt eget barn best. Jeg er i begynnelsen av trettiårene år og vokst opp med VHS. Har sett på skrekk og horror siden barneskolen. ELSKET det! Til neste år er gutten dun tenåring, jeg forstår ikke hvordan du hverken nå eller da skal kunne klare å ha kontroll over hva gan ser på nett, brett og mobil. Det beste er jo å lære han forskjell på fiksjon og fakta først som sist, og at det ikke er flaut og skru av om noe er ubehagelig. 

Endret av sofie777
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Gamle IT film var såpass dårlig at heler sen den en den nye! 

Endret av Outlander
Skrevet

Var det ikke en nøyaktig lik tråd som det her for noen dager siden? :klo:

Men til poenget. Det kommer helt an på personen. Noen tåler det bedre enn andre. Selv så jeg den på kino med min 13 år gamle datter for en uke siden, og hverken hun eller jeg synes den var veldig skummel. Den var mer freaky, og det er veldig lett å skille mellom fantasi og virkelighet.

Anonymkode: 26bcc...204

Skrevet

La han se den.

Anonymkode: 873f3...99d

Skrevet

Anonymkode: 01b52...35a

Gjest making.a.mess
Skrevet

Han blir ikke særlig poppis omhan ikke ser den. På de annen side så har jeg ganske klare minner fra noen filmer min bror kjøpte og som jeg snek meg tilå se selv om de egentlig var for skumle...

Skrevet

Tråd og innlegg ryddet for spekulasjoner og svar til dette

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...