Fju Skrevet 15. september 2017 #1 Del Skrevet 15. september 2017 Hvordan vet man egentlig om man har varm eller kald hudtone? Jeg har lys hud og mørkeblondt hår, blå/grå/grønne øyne. Trodde i mange år jeg var kald, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Har prøvd den der blodåre-testen, men jeg har både blå og grønne blodårer på armen Har lyst å farge håret blondt, men fryktelig usikker på hvor kald fargen skal være, derfor jeg spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Del Skrevet 16. september 2017 18 timer siden, Fju skrev: Hvordan vet man egentlig om man har varm eller kald hudtone? Jeg har lys hud og mørkeblondt hår, blå/grå/grønne øyne. Trodde i mange år jeg var kald, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Har prøvd den der blodåre-testen, men jeg har både blå og grønne blodårer på armen Har lyst å farge håret blondt, men fryktelig usikker på hvor kald fargen skal være, derfor jeg spør. Du kan være nøytral hvis du har både og, og da kan du passe kald blond. Du kan ellers teste ved å ha på deg gult gull (varm)/hvitt gull(kald) - de som passer deg best er den hudtonen du har. Anonymkode: cdd91...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Del Skrevet 16. september 2017 Litt som tipset over, men du kan teste det ved å prøve å ha varme farger og kalde farger mot huden din og se hvilke som ser best ut. Varme farger som rød, gul, oransje, varme brunfarger og varm rosa vil kle varme hudtoner best. Kalde farger som blå, sølv, hvit, grå og kald lilla vil kle kalde hudtoner best. (Eventuelt bare prøv med gull og sølv, som brukeren over var inne på. Finest i gull = varm, finest i sølv = kald.) Men man kan også ha en nøytral hudtone. Da er man veldig heldig, og kan kle det meste. Men du kan også huske på at en frisør (går ut ifra at du skal bleke håret hos frisør) er som oftest veldig flink til å selv se hvor kald eller varm det blonde håret ditt bør være for at det skal passe deg perfekt. Du kan gjøre det så enkelt som å si at du er usikker på om du kler en kald eller en varm blondfarge best, og om de kanskje kan hjelpe deg å finne ut av det. Det kan de helt sikkert. Anonymkode: b9b40...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 18. september 2017 #4 Del Skrevet 18. september 2017 Se på håndleddet ditt. Om blodårene er gønnaktig er du varm. Om de er blåaktig er du kald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Del Skrevet 18. september 2017 52 minutes ago, OPIgirl said: Se på håndleddet ditt. Om blodårene er gønnaktig er du varm. Om de er blåaktig er du kald. Jeg har både blå og grønne blodårer på håndleddene selv om jeg har utpreget varm hudtone, så det stemmer ikke alltid. Anonymkode: 9bb07...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fju Skrevet 19. september 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 19. september 2017 Takk for svar, da er jeg vel kanskje nøytral da.Vet ikke om jeg føler meg så heldig av den grunn, heller at jeg verken er fugl eller fisk 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #7 Del Skrevet 19. september 2017 Jeg har varm hårfarge, men bruker kun sølv. Går fint å kombinere Anonymkode: 5d168...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 19. september 2017 #8 Del Skrevet 19. september 2017 De aller fleste er ikke helt kalde eller varme, men nøytral kald eller nøytral varm. Det er kun huden som avgjør, ikke hår- og øyenfargen. Anbefaler å lese litt om 12 season-systemet og se om du kjenner deg igjen, feks på denne siden her: http://www.prettyyourworld.com/12seasoncolorsystem.html Så kan du gå for en blond som likner eksemplene innenfor din type 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 21. september 2017 #9 Del Skrevet 21. september 2017 På Monday, September 18, 2017 den 23.55, AnonymBruker skrev: Jeg har både blå og grønne blodårer på håndleddene selv om jeg har utpreget varm hudtone, så det stemmer ikke alltid. Anonymkode: 9bb07...57a Det er ihvertfall det jeg har lært. Men siden du har både blå og grønne blodårer er du nøytral da kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fju Skrevet 23. september 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 23. september 2017 På 20.9.2017 den 0.00, Professor Orm skrev: De aller fleste er ikke helt kalde eller varme, men nøytral kald eller nøytral varm. Det er kun huden som avgjør, ikke hår- og øyenfargen. Anbefaler å lese litt om 12 season-systemet og se om du kjenner deg igjen, feks på denne siden her: http://www.prettyyourworld.com/12seasoncolorsystem.html Så kan du gå for en blond som likner eksemplene innenfor din type Dette var nyttig. Fant ut at jeg er en (sunlit) soft summer, altså mest kald, men med innslag av varme. Ikke rart jeg var forvirret før. Takk for hjelpen!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 23. september 2017 #11 Del Skrevet 23. september 2017 Akkurat nå, Fju skrev: Dette var nyttig. Fant ut at jeg er en (sunlit) soft summer, altså mest kald, men med innslag av varme. Ikke rart jeg var forvirret før. Takk for hjelpen!:) Så bra du fant ut av det! I så fall tenker jeg en kald beige blondfarge kan være fint til deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå