Gå til innhold

Hva mener folket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Dilemma" eller et luksusproblem om du vil....men, hva hadde dere valgt?

Stor enebolig, men levd trangt. Ikke kunne gjøre de store sprellene, utenom å leve og bo.

Leilighet/rekkehus, har romsligere økonomi til å gjøre kjekke ting på fritiden. Spise ute, ta en weekendtur, ta en tur på byen og faktisk ta drosje hjem...osv.

Takker for konstruktive tilbakemeldinger :) 

Anonymkode: 289fa...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bo mindre og leve mer, uten at man trenger å ha et unødvendig stort forbruk. Du glemte forøvrig "sparing" under alternativet ved leilighet. Jeg ser ikke vitsen med å "bo seg ihjel"... ei heller "forbruke seg i hjel".... så leilighet med en fornuftig livsførsel er det alternativet som jeg lever etter og vil anbefale andre. 

Skrevet

Leilighet

Anonymkode: 44ecb...2e3

• Liker 2
Skrevet

Mellomstor enebolig eller rekkehus. Jeg ville aldri «bodd meg i hjel».

Det kommer også an på hvordan man liker å leve. Noen liker å ta spontane reiser, spise ute, shopping og går ofte på konserter o.l. Andre bruker ikke noe særlig med penger på slikt, og vil heller ordne i hagen o.l. Trives man best når man har mulighet til å jevnlig spise ute o.l., så bør man bo slik at det er mulig. Hva er viktig for deg? Det er det som avgjør.

• Liker 5
  • 3 uker senere...
Skrevet

Dette spørs også litt på livssituasjon. Er man unge og har små barn har man andre behov og krav enn et pensjonistpar. Vi (par uten barn) foretrekker å ha økonomi til å leve og også ha det romslig nok til å tåle renteoppgang eller å plutselig få en ekstrautgift. 

Anonymkode: 8207f...700

Skrevet

Om jeg måtte valgt, hadde jeg heller hatt rekkehus og levd litt mer. Blir forferdelig stusselig å bare være inne i sitt store, tomme, flotte hus hele tiden. Da får man kjapt brakkesyke. 

Skrevet

Rekkehus eller leilighet. Har selv 2 barn, og rekkehus, nå er snart det største barnet på vei ut av redet. Og jeg ser etter leilighet. Ønsker ikke å bo stort.

Anonymkode: e101c...360

Skrevet

For en del år siden var jeg i en situasjon der jeg skulle velge mellom å kjøpe leilighet eller rekkehus. Sistnevnte ville "gå akkurat", og jeg bestemte meg av ulike årsaker for leilighet i stedet.

Noen år senere endret min økonomiske situasjon (og ganske mye annet) seg totalt, til det verre. Heldigvis klarte jeg å betjene lånet på leiligheten, men hadde ikke klart det om jeg hadde kjøpt rekkehus. Da hadde jeg vært tvunget til å selge, i en situasjon der jeg hadde hatt minimalt å legge i salgsforberedelser, både økonomisk og menneskelig.

Nå er det kanskje ikke så sannsynlig at dere havner i en tilsvarende situasjon, men dette er faktisk noe man risikerer. Og når man låner "helt på grensen", er man veldig sårbar for endringer i inntekten. Det er en sjanse å ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...