AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Kommer du som kvinne overens med slike damer? Anonymkode: 67a8d...dd1
Benson Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Jeg er ikke så glad i brautende mennesker, enten de er menn eller kvinner, feminine eller maskuline. Men bortsett fra det så kommer jeg overens med de fleste. Aldri sett på det som noe problemstilling 13
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Møter ikke så ofte brautende mennesker og liker ikke ordet guttejente, for man er ikke gutt eller guttete bare fordi man har interesser som før i tiden var forbeholdt menn. Anonymkode: 708cf...891 24
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #4 Skrevet 15. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer du som kvinne overens med slike damer? Anonymkode: 67a8d...dd1 Ja, nå er folk forskjellige, selv de kvinnene som er maskuline og brautende. Egenskaper jeg har problemer med å takle hos folk er de som er svært selvsentrert, de som hele tiden avbryter deg og de som hele tiden MÅ ha oppmerksomheten på seg. Å være brautende er vel ingen attraktiv egenskap verken hos kvinner eller menn. Maskuline damer har jeg ingen problemer med, så lenge de ikke innehar de egenskapene nevnt lenger opp. Ser for øvrig ingen sammenheng mellom maskulin kvinne=brautende. Anonymkode: df8df...98d 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #5 Skrevet 15. september 2017 Driter i om de er maskuline. Men liker ikke brautende folk. Anonymkode: 6e6f3...0a0 5
AnonymSjiraff Skrevet 15. september 2017 #6 Skrevet 15. september 2017 Er det noen som regner brautende som positiv egenskap? 4
FluffyJuggernaut Skrevet 15. september 2017 #7 Skrevet 15. september 2017 Brautene mennesker blir jeg fort sliten av. Men ja, jeg er venn med noen. Men vi henger ikke sammen hele tiden. Om folk er feminin eller maskulin har ingenting å si. 1
Chiyo Skrevet 15. september 2017 #8 Skrevet 15. september 2017 Hva er brautende mennesker? Jeg skjønner ikke helt hva det betyr. Personlig blir jeg sliten av veldig feminine damer som prater i et sett.
Cathrine88 Skrevet 15. september 2017 #9 Skrevet 15. september 2017 Folk har forskjellige definisjoner av ordene, så det blir litt vanskelig å svare på når man ikke vet hva du legger i dem. 'Brautende' tolker jeg som en taktløs person som gjerne overkjører andre. Jeg kommer oftest ikke overens med slike mennesker fordi jeg ikke lar meg overkjøre, og sier i fra hvis jeg synes de går over streken. Det er ikke spesielt populært. Jeg hører stort sett ordet 'guttejente' kun når en eller annen kvinne har bestemt seg for at andre kvinner er skikkelig dumme og overfladiske og opptatte av sladder, oppvask og heklede duker. Derfor kan de bare være sammen med menn, for menn er de eneste som skjønner seg på de kule interessene deres. Jeg kommer ikke overens med slike kvinner heller fordi, vel, jeg er kvinne, og dermed automatisk et nek i deres øyne. Maskulinitet og femininitet har ikke noe å si for hvor godt jeg kommer overens med noen. 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #10 Skrevet 15. september 2017 Om de er maskuline eller "guttejenter" spiller ingen rolle, men brautende folk er ikke noe for meg altså. Anonymkode: df186...8e4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #11 Skrevet 15. september 2017 Du må nesten utdype ? Jeg har ingenting i mot jenter som er tøffe og tør å heve stemmen å reagere på urett. Syntes ikke det er noe maskulint eller guttete over det og ingen brauter vel konstant hele tiden men mer når de kanskje drikker og noen er dumme mot de? Anonymkode: aaf3f...346 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #12 Skrevet 15. september 2017 Nei, jeg liker verken brautende kvinner eller menn. Anonymkode: 5e351...de2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #13 Skrevet 16. september 2017 Virker som ingen liker brautende mennesker! Anonymkode: 40b28...370
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #14 Skrevet 16. september 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer du som kvinne overens med slike damer? Anonymkode: 67a8d...dd1 Som kvinne blir jeg litt forelska i de Anonymkode: 3dec4...848
Gjest noe tilfeldig Skrevet 16. september 2017 #15 Skrevet 16. september 2017 Som mange andre her sliter jeg også med å få helt fatt i hva du mener. kan du gi eksempler? Siv Jensen? Erna? Kvinner med meninger som ikke er redd for å uttrykke dem..? Personlig har jeg aldri hatt problem med "brautende guttejenter". Det jeg heller opplever som forstyrrende er "furtende jente-jenter". Dette er "jenter" (Les; voksne kvinner) som aldri har lært seg å diskutere skikkelig. De bruker kroppsspråk, (ofte "furting") som hersketeknikk for å vinne frem sin sak. Det har jeg aldri opplevd blant menn. Jeg tror nok dette er kvinner som har veldig bestemte og dominante meninger, som forsøker å leve i rollen som "feminin". Dermed furter de, sutrer og går fort inn i offer-rollen, fremfor å "heve stemmen", ytre sin mening, ha en saklig debatt og bli ferdig med det.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #16 Skrevet 16. september 2017 Som mann, gutt er det litt vanskelig å svare på. Ja, dama mi er litt brautete men det plager ikke meg. Anonymkode: dc353...b42
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #17 Skrevet 16. september 2017 Folk som prater høyt, på både innover- og utoverpust i timesvis uten å ta imot eller forstå et kraftig spark på leggen eller et "Takk til xxx. Da ser jeg yyy har lyst til si noe". De irriterte meg kanskje litt tidligere. Nå, om det ikke er mitt møte, så kobler jeg tankene over på det møtet egentlig handler om, og jobber videre med det inne i hodet. Sånne kommer av begge kjønn. Responsen er kliss lik for begge kjønn. Anonymkode: f92d7...df0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #18 Skrevet 16. september 2017 Jeg liker ikke brautende/maskuline kvinner. Mange av dem eier ikke kvinnelighet, og tar ikke vare på utseendet. Menn må være blinde som velger å sette barn på slike De er jo både rare og lite fine å se på.. Anonymkode: 9db0f...b6e
Ginavn Skrevet 16. september 2017 #19 Skrevet 16. september 2017 Med brautende guttejente, ser jeg for meg ei som er enda dårligere på sosiale koder enn meg selv, "så slapp jeg dem prompen, vet du, lukta som råtne egg! Nei, nå skal jeg hjem, må drite". Nei, sånne synes jeg blir vanskelige å ha med å gjøre, fordi de mentalt tar mye plass. Jeg er veldig tilbakeholden, så med brautende folk - uavhengig av kjønn - blir det utfordrende for meg å ta ordet, jeg blir redusert til en lytter, ikke en deltaker i samtalen. Skjønt, noen ganger kan jeg selv bli mer energisk og veldig "på", at jeg endelig slipper "ut" men jeg håper jeg ikke virker brautende 2
Gompi Skrevet 16. september 2017 #20 Skrevet 16. september 2017 Folk som overtar hele møter og får alt til å handle om seg selv er slitsomme. Jeg pleier å lette litt på øyelokket og tenker "javel" og fortsetter med notatene mine. Gidder ikke bruke tid på sånne folk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå