Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er fast ansatt i et stort bedrift. Jeg startet i 20 % stilling som ble fast etterhvert annen hver helg pga studiene. Akkurat nå  jobber jeg kveld fra mandag til torsdag og annen hver søndag. Jeg har ikke fornyet kontrakten min. Fordi jeg skal tilbake og studere og må ned i arbeids dagene etter hvert. Er det klokt av meg å gjøre på den måten? Burde jeg ha en nye kontrakt?

Takk på forhånd ☺

Anonymkode: 3e8fd...42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt hva står det i kontrakten din? 

Anonymkode: 179ce...a8a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først av alt hva står det i kontrakten din? 

Anonymkode: 179ce...a8a

20 % stilling fast. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

20 % stilling fast. 

Arbeidskontrakten bør reflektere hva din nøyaktige stillingsprosent er, og sånn ca. hvor mye du skal jobbe, ellers vil du ikke ha det på det rene om problemer skulle oppstå. 

Skrevet
14 minutter siden, NewInTown skrev:

Arbeidskontrakten bør reflektere hva din nøyaktige stillingsprosent er, og sånn ca. hvor mye du skal jobbe, ellers vil du ikke ha det på det rene om problemer skulle oppstå. 

Hva slags problemer kan oppstå? Men jeg har tenkt å gå ned i prosenten når jeg studerer  igjen og om jeg øker stillings prosten min i kontrakten nå,så risikerer jeg å få sparken når jeg skal gå ned i prosenten igjen.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er fast ansatt i et stort bedrift. Jeg startet i 20 % stilling som ble fast etterhvert annen hver helg pga studiene. Akkurat nå  jobber jeg kveld fra mandag til torsdag og annen hver søndag. Jeg har ikke fornyet kontrakten min. Fordi jeg skal tilbake og studere og må ned i arbeids dagene etter hvert. Er det klokt av meg å gjøre på den måten? Burde jeg ha en nye kontrakt?

Takk på forhånd ☺

Slik du lever i dag, lever du farlig dersom du blir sykemeldt eller skadet. Ikke anbefalt. 

Anonymkode: 88343...3ba

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Jeg hadde aldri takket ja til en 20 % stilling.. 

Da hadde jeg heller jobbet som tilkalling

Skrevet
23 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg hadde aldri takket ja til en 20 % stilling.. 

Da hadde jeg heller jobbet som tilkalling

hvorfor& utdyp litt mer

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hvorfor& utdyp litt mer

Fordi en 20% stilling er lik null, og fordi det å binde seg til noe så smått er lik null.

Skrevet
10 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Fordi en 20% stilling er lik null, og fordi det å binde seg til noe så smått er lik null.

Ok,Klarer fortsatt ikke forstå hva du mener. Men hadde den stillingen på 20 fordi jeg var student og jobbet mindre. Men siden jeg jobber mer nå så kan jeg øke det i kontrakten. Tenker jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...