Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 23 år og får forsinket barnebidrag fra faren min. Per dags dato er det ca. 165 000 han skal betale, men jeg får kun utbetalt ca 500 kr i måneden. Siden Nav nå er stengt, lurer jeg på om noen har erfaring med å få alt på en gang i stede for å vente maange år med litt i måneden? 

Skrevet

Det kommer litt an på hva du har bedt NAV om. 

Det er mulig å be NAV betale forskudd. 

Hvis ikke er det bidragsyters økonomi som avgjør hvor mye det blir pr måned. Du får pengene til sist, men det tar tid. 

Sjekk ut med NAV. Det står i brevene du nok har fått. 

Skrevet
8 minutter siden, stan skrev:

Det kommer litt an på hva du har bedt NAV om. 

Det er mulig å be NAV betale forskudd. 

Hvis ikke er det bidragsyters økonomi som avgjør hvor mye det blir pr måned. Du får pengene til sist, men det tar tid. 

Sjekk ut med NAV. Det står i brevene du nok har fått. 

Man kan ikke få bidrag på forskudd. Bidragsforskudd som du nok tenker på gis ikke etter fylte 18 år. 

TS : for at du skal få alle pengene på en gang må bidragspliktige betale inn hele summen på en gang evt få masse igjen på skatten som NAV kan gå inn og trekke.. Begge deler virker lite sannsynlig  - det er jo en grunn til at bidragspliktige har opparbeidet seg såpass mye gjeld til å begynne med.. Og de færreste får så mye penger igjen på skatten.. 

Du må nok bare vente og se, du kan eventuelt kontakte NAV innkreving på tlf 2105 1100 for å høre om det er mer de kan gjøre i forbindelse med innkrevingen..

Anonymkode: 090a2...f27

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke få bidrag på forskudd. Bidragsforskudd som du nok tenker på gis ikke etter fylte 18 år. 

TS : for at du skal få alle pengene på en gang må bidragspliktige betale inn hele summen på en gang evt få masse igjen på skatten som NAV kan gå inn og trekke.. Begge deler virker lite sannsynlig  - det er jo en grunn til at bidragspliktige har opparbeidet seg såpass mye gjeld til å begynne med.. Og de færreste får så mye penger igjen på skatten.. 

Du må nok bare vente og se, du kan eventuelt kontakte NAV innkreving på tlf 2105 1100 for å høre om det er mer de kan gjøre i forbindelse med innkrevingen..

Anonymkode: 090a2...f27

Okei! Jeg tenkte kanskje at han heller kunne skylde NAV penger i stede for meg, var bare nysgjerrig på om dette var mulig. Fikk nylig vite at det var såpass mye han ikke hadde betalt. 

Skrevet

Spør inne på "NAV spørsmål" på facebook, de har peiling på det meste! :) 

ps. du må svare moderator/administrator på pm`en du får for å få bli medlem

Anonymkode: c517f...b01

Skrevet
3 timer siden, smss skrev:

Hei! Jeg er 23 år og får forsinket barnebidrag fra faren min. Per dags dato er det ca. 165 000 han skal betale, men jeg får kun utbetalt ca 500 kr i måneden. Siden Nav nå er stengt, lurer jeg på om noen har erfaring med å få alt på en gang i stede for å vente maange år med litt i måneden? 

Forsinket bidrag... det var en ny måte å omtale det på. Bidragsgjeld er vel mere rene ord for penga. Men nei, du kan dessverre ikke få alt på en gang dersom ikke bidragspliktige plutselig mottar en arv e.l. Nav forskutterer ikke nedbetaling av bidragsgjeld. 

Anonymkode: a1088...4aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...