Gå til innhold

Pilates

Fremhevede innlegg

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg og husbonden gikk på vår første Pilates-time i går. I dag føler jeg det som om noen har slått meg i ryggen... Men det føltes veldig godt i både kropp og sjel etter timen.

Vi fikk også en aha-opplevelse på hvor dårlig form vi er... Selv mannen som jogger tre dager i uken og trener litt styrke hjemme slet på matta i går. Hun som trente oss (privattimer for å lære det skikkelig) lo når hun så oss prøve et par av øvelsene. Vi er under 30, hun er 57... :oops:

Men jeg satser på å at den 10-20-30 regelen skal gjelde på min kropp og! Bare 29 ganger igjen! :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
I dag føler jeg det som om noen har slått meg i ryggen... Men det føltes veldig godt i både kropp og sjel etter timen.

Å ja den kjenner jeg til. Føltes ut som om noen hadde slått meg med stokker over rygg og mage, var dønn stiv. Og så ser det så lett ut :oops:

Men allerede etter første gang merket jeg forskjell, så det går fremover :ler:

Gjest gjest 0
Skrevet
.

Men jeg satser på å at den 10-20-30 regelen skal gjelde på min kropp og! Bare 29 ganger igjen! :ler:

10-20-30 regelen? hva er det?

Pam

Skrevet

Jeg har hørt mye positivt med pilates, men har aldri prøvd selv. Hva slags trening kan det sammenlignes med (i styrkegrad)?

Noen som har en link til en god DVD på nett?

Hva blir fraktprisen, i tillegg til det dvd'en koster i seg selv?

Skrevet
prisen du betaler er prisen som er oppgitt :)

Takk!

Hvilken vil du (eller andre) anbefale?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du finner Pilates videoene eller dvd på www.tvshop.com Tre videoer og en matte til 499.

Skrevet

10-20-30 regelen? hva er det?

Pam

Den som Ninakanin nevnte tidligere i tråden regner jeg med:

Sier at man kjenner det etter 1 gang, merker det på kroppen etter 10, etter 20 har kroppen blitt mye bedre, og etter 30 har du en ny kropp.
Skrevet
Jeg har hørt mye positivt med pilates, men har aldri prøvd selv. Hva slags trening kan det sammenlignes med (i styrkegrad)?

Det er low impact trening. Anbefales :)

Jeg kjøpte min dvd på amazon. denne

Skal oppgradere og kjøpe noen andre etter hvert.

Veldig fornøyd med den jeg har kjøpt. Man kan velge å trene alt fra 10 min til 30 min.

Gjest gjest 0
Skrevet

Den som Ninakanin nevnte tidligere i tråden regner jeg med:

Aha!! Fikk ikke med meg det jeg... :oops:

Takk takk! :bukke:

Pam

Skrevet

Innlegg endret, i følge reglene er det ikke lov å poste noe som bryter med norsk lov.

Mie (moderator)

Nå er det bare å begynne å trene :oops:

Skrevet

Nå har jeg brukt de pilates videoene i to dager. Kjenner det kjempegodt enda jeg bare har brukt den 20 min videoen. Kjenner det best i magen men også i lår, rumpe og armer. Og det er morsomt også!

Gjest Aurélie
Skrevet

Vil anbefale en genial bok på dette området, Pilates Yoga av Judy Smith og Emily Kelly. Den tar for seg alle de kjente pilates-øvelsene som går på mage/rygg/underkropp, og i tillegg inneholder den øvelser for armer og skuldre. Den omhandler også kosthold og generelle tips og råd om hvordan man kan leve sunnere i hverdagen. Boken er på engelsk, koster under 200 kr via Bokkilden.no, 250 sider.

Skrevet

Hm.

Kan noen anbefale en DVD med et hardt program?

Gjest gjest 0
Skrevet

Nå har jeg endelig fått mine filmer! Gleder meg til å prøve dem!

:-)

Pam

• 2 uker senere...
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg fikk mine Pilates videoer i dag :hoppe:

Har trent i 40m minutter og syns jeg merker forskjell allerede :ler:

Dere som har holdt på en stund: Er det noe i denne 10-20-30 regelen? (Sier dere JA gjør det underverker på min motivasjon :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...