Gå til innhold

Hund med brystkreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund som jeg tror må opereres for brystkreft. Vi bor på et lite sted og var hos veterinær i mai. Jeg hadde ikke vært på denne veterinærklinikken før og ringte på forhånd om at hunden min var veldig redd andre dyr og mennesker, og reagerer med å bli helt gal og livredd. Hun har alltid vært sånn. De sa at jeg skulle få komme inn bakveien og at det skulle gå helt fint. 

Hele besøket endte med at en som jobbet der som assistent (ikke veterinær eller dyrepleier) hadde sine to store hannhunder hvor min hund skulle gå, og i tillegg hadde tispa mi løpetid. Hunden min bjeffet og jeg vet at hun var veldig redd og forvirret. Denne mannen som jobbet der tok tilslutt å kjeftet på hunden min ... Sa at hun skulle holde kjeft. 

Når veterinæren skulle undersøke hunden min klipte hun av ene kloa til hunden min så hun begynte å blø noe helt forferdelig. Hun sa også at om brystvorta som hunden min har ble større måtte hun opereres. 

Nå har den brystvorta vokst mye, og rundt den kan jeg kjenne ugjevnheter. Det kommer også ut mye væske, men det blander seg i pelsen så jeg klarer ikke se hvilken farge det er. Har nå klipt bort alt håret rundt brystvorta. Hun har også begynt å klø veldig. Brystvorta har vært stor i ca. 1 år uten å endre fasong og størrelse, men nå virker det som om den endrer seg daglig ... 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Hun har tidligere fått besøk av en lokal veterinær, men han jobber for tiden bare med kyr og andre gårdsdyr. 

Er det dumt å ringe å ringe han å spørre om han kan se på henne? Jeg har ikke hjerte til å ta henne med til den klinikken igjen og vi har ikke andre alternativer ... :(

Anonymkode: 05adb...a2e

Videoannonse
Annonse
Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Huff, skjønner ikke at folk ikke kan respektere andre hundeeiere. Ihvertfall en som jobber med hunder burde jo vite at noen er engstelige. Og hvis hun hadde løpetid i tillegg... du ringte og sa ifra på forhånd for å få en mest mulig positiv opplevelse for deg og hunden. Jeg ville kontaktet din tidligere veternær, forklart situasjonen. Om du får ett nei har du ihvertfall prøvd ditt beste. 

Skrevet

Ring din tidligere veterinær, det skader ikke å prøve. Og dersom du må inn igjen til veterinærklinikken, så ring på forhånd og still strengere krav. Si at slik du opplevde det sist ikke var brukbart, spesielt siden det sikkert ikke skulle vært så vanskelig å tilrettelegge. Snu i døren om du opplever det samme på nytt, dersom det medfører betydelig stress utover et vanlig veterinærbesøk for hunden. Det med kloklipping skjer hele tiden, ville ikke vektlagt det noe særlig. Kanskje du skal se hva du kan gjøre for å få klippet klørne selv.

Anonymkode: b06f8...517

Skrevet

Klørne var korte nok :( 

Anonymkode: 05adb...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...