Gå til innhold

Hva tenker dere om denne samværsordningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er autist og jeg prøver nå som vi har fått mer kunnskap og jeg klarer å lese bedre barnet. Nå ønsker jeg kanskje endring i helgene for barnet. 

Barnet er hos far annen hver helg. 

Og når han er hos meg så har samboer også 3 barn som er hos oss samme helg. 

Det barnet savner er en helg der det skjer ingenting. En helg med ro. 

Jeg lurer på da om to helger på rad hos hver kan være løsningen? Eller om det blir for hyppig. At han kommer hjem søndag og drar allerede fredag igjen... Han må reise ca. 2 timer inkl. Båt for å komme til far. 

Har vært inne på tanken med hver tredje helg, men det blir for lite samvær føler jeg. 

Hvis vi har to på rad så får han en helg uten stesøsken og en helg med. Han har også søsken hos far. 

Anonymkode: 66bb3...eac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at din samboer er ekstremt heldig som har funnet ei som vil ha tre stebarn. Det hadde aldri jeg giddet å ta på meg. 

Men helgeordningen med to på rad hørtes veldig bra ut for barnet med autisme sin del. Det er viktig å tenke ekstra på hans behov som er mer sårbar enn de andre barna. 

Anonymkode: dbfe3...3c9

Skrevet

Bytt helg slik at han slipper å forholde seg til stesøsken. 

Anonymkode: c8b0a...f0b

• Liker 3
Skrevet

Står litt i mellom en helg hos far, to hos meg og så en hos far igjen. Det blir vel 2 helger hver pr. Mnd? 

Eller så blei det helg hos meg, to hos far og en hos meg igjen... 

Han syter å klager nær han skal til far så litt redd to helger på rad blir for hyppig, men igjen så kan det jo være han godtar det siden han til slutt får en helg alene. 

Endten er det en motivasjon eller så klarer han kanskje ikke å se positivt på det og måtte vente.... 

Skrevet

Hvorfor kan han ikke være hos deg de helgene dere ikke har stebarna? Har han egentlig stort utbytte av å ha samvær med dem om han trenger helgene til å slappe av?

• Liker 1
Skrevet

17 minutter siden, Biloba skrev:

Hvorfor kan han ikke være hos deg de helgene dere ikke har stebarna? Har han egentlig stort utbytte av å ha samvær med dem om han trenger helgene til å slappe av?

Jeg har arbeidshelg så får da ikke hatt helg med barnet, men i tillegg har han godt utbytte av stesøsken også fordi de alle går godt over ens og han er lite sosial ellers, men når  barna er her så får han god sosial trening og koser seg så derfor litt at jeg ikke ønsker bare helger helt uten. Så hvis vi kunne fått pose og sekk, med at en fri helg gjorde bra og en helg med stesøsken. At vi da kan alle være samlet. Vi har ett fint samhold og barnet klager ikke disse helgene, kun når han skal til faren. Så tenkte en frihelg kunne hjelpe på motivasjonen til at han skal dra til faren 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...