AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Hei Denne saken er fersk. Jeg har barn på 1 og 3år. Eldste begynte i bhg i august mens minstemann skal være hjemme til 3år. Jeg har fått kontantstøtte for minstemann siden juni, juli og aug. Fikk nettopp brev at kontantstøtten fratas meg da de fikk opplysning om at minste går på bhg. Jeg skrev tilbake at minste går hjemme og skal det et par år til. At jeg ikke har søkt om bhg til henne, noe de vil få vite om de ringer kommunen,som har et portal der man må registrere barnet som skal søke om bhg. Minste har aldri søkt. Stlrste har søkt. Så,tydelig en feil. Jeg forklarte det og de ba meg søke pp nytt og legge ved bekreftelse pp at minste ikke går på barnehage. Skal ikke de rydde opp i den saken,når feilen ikke ligger hos meg? Og hvordan skaffe jeg så denne bekreftelsen pp at han ikke går i bhg? Anonymkode: 1c286...f8f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Denne saken er fersk. Jeg har barn på 1 og 3år. Eldste begynte i bhg i august mens minstemann skal være hjemme til 3år. Jeg har fått kontantstøtte for minstemann siden juni, juli og aug. Fikk nettopp brev at kontantstøtten fratas meg da de fikk opplysning om at minste går på bhg. Jeg skrev tilbake at minste går hjemme og skal det et par år til. At jeg ikke har søkt om bhg til henne, noe de vil få vite om de ringer kommunen,som har et portal der man må registrere barnet som skal søke om bhg. Minste har aldri søkt. Stlrste har søkt. Så,tydelig en feil. Jeg forklarte det og de ba meg søke pp nytt og legge ved bekreftelse pp at minste ikke går på barnehage. Skal ikke de rydde opp i den saken,når feilen ikke ligger hos meg? Og hvordan skaffe jeg så denne bekreftelsen pp at han ikke går i bhg? Anonymkode: 1c286...f8f Her er det jo kommunen som har gjort feil og ikke NAV... NAV får lister med hvilke barn som har fått barnehage plass. Ditt barns navn står nok på den listen av en eller annen grunn.. NAV må forholde seg til den dokumentasjonen de har - og i dette tilfellet har de fått informasjon og at barnet har begynt i barnehage og stopper derfor stønaden.. Du må gjøre som du har fått beskjed om - søke på nytt og legge ved dokumentasjon fra komnunen på at barnet ikke har barnehage plass.. Anonymkode: 59e84...182
SesameStreet Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Du sier at feilen ikke ligger hos deg, men hvis den ikke ligger hos NAV heller. Hvem skal da rydde opp? De har fått beskjed fra kommunen at barnet ditt går i barnehagen, så jeg ville gått i dialog med dem om å skaffe dokumentasjon for hvem som går og hvem som ikke går. Utover det, om du ønsker pengene så må du søke på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå