Gå til innhold

Vil selge mitt hår - men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har donert det tidligere, men vil selge det nå.

tjukt, sort hår ned til under rumpa. Aldri farget, tatt godt vare på. Hvor kan jeg selge det? 

Anonymkode: 14470...869

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Syns du skal gi det til kreftpasienter.

Skrevet

Gi det bort til de som trenger det

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Syns du skal gi det til kreftpasienter.

Får ikke kreftpasienter dekket parykk?

Da vil det jo i realiteten bli en gave til staten, ingenting i veien for det, men tror de fleste synes de "gir" nok over skatteseddelen og avgifter. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, SiMa skrev:

Da vil det jo i realiteten bli en gave til staten, ingenting i veien for det, men tror de fleste synes de "gir" nok over skatteseddelen og avgifter. 

Jo, vi får dekket parykk. Men skal vi få parykk så må parykkmakerne ha hår til å lage parykker av. 

Om ts vil selge håret sitt på det private markedet så får hun finne dertil egnede salgssteder. 

Anonymkode: dd45a...8f7

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, SiMa skrev:

De må jo få håret de skal lage parykk av fra et sted

Skrevet

Er det virkelig et marked for hår? 

Anonymkode: d294b...74c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, vi får dekket parykk. Men skal vi få parykk så må parykkmakerne ha hår til å lage parykker av. 

Om ts vil selge håret sitt på det private markedet så får hun finne dertil egnede salgssteder. 

1 time siden, Honey Dew skrev:

De må jo få håret de skal lage parykk av fra et sted

De som lager parykker til kreftpasienter er vel ikke avhengig av at håret doneres? Jeg trodde de betalte for det eller brukte kunstig hår, og at regningen gikk til staten. 

Å følge oppfordringen "gi det til kreftpasienter" vil jo i så fall bety å spare staten for utgifter, ikke en kreftpasient. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, SiMa skrev:

De som lager parykker til kreftpasienter er vel ikke avhengig av at håret doneres? Jeg trodde de betalte for det eller brukte kunstig hår, og at regningen gikk til staten. 

Å følge oppfordringen "gi det til kreftpasienter" vil jo i så fall bety å spare staten for utgifter, ikke en kreftpasient. 

Har du prøvd en parykk med kunstig hår, når du er skallet? Neppe, da hadde du ikke uttalt deg slik du gjør. 

Hvem er staten? Hvem spares for penger? Parykkmakere lager parykker og er avhengig av hår å lage parykker av. De selger så parykkene videre til dem som kjøper. Utgiftene til parykker skyldes håndarbeidet og alle de timene det tar å lage en parykk. 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var i London for 7 uker siden ga jeg håret mitt til mann som lager parykker til kreftpasienter. Han klippet av 140cm hadde aldri klippet håret kun stusset. Det er veldig uvant med så kort hår (lang bob) men deilig. 🙂

Anonymkode: ea43f...85b

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

tjukt, sort hår ned til under rumpa. Aldri farget, tatt godt vare på. Hvor kan jeg selge det? 

Hvis du ikke får svar her, spør i en frisørsalong.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd en parykk med kunstig hår, når du er skallet? Neppe, da hadde du ikke uttalt deg slik du gjør. 

Hvem er staten? Hvem spares for penger? Parykkmakere lager parykker og er avhengig av hår å lage parykker av. De selger så parykkene videre til dem som kjøper. Utgiftene til parykker skyldes håndarbeidet og alle de timene det tar å lage en parykk. 

Jeg har aldri hatt på meg en parykk. Har heller ikke påstått å ha noe kunnskap om det. 

Jeg visste heller ikke om kreftpasienter får dekket utgifter til parykk (men antok det), derfor jeg startet med å spørre. 

Staten er fellesskapet, du og jeg. Det er jeg fullt klar over, og også de fleste andre. 

Det jeg spurte om er hvem det kommer til gode at ts donerer håret til en kreftpasient, er det staten/felleskapet/oss alle eller er det kreftpasienten? 

Jeg er ikke overrasket over at arbeidet med å lage parykker koster mer enn materialene. Mitt spørsmål blir da: Har de som lager parykker til kreftpasienter mulighet til å kjøpe/betale for ekte hår? Eller er de avhengige av at privatpersoner donerer hår? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omg det er så sykt sexy😍 hår som går helt ned til korsryggen, rumpen......ikke doner

Anonymkode: 83b23...467

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du selge det? For det er ikke mange kronene å tjene på det. 
Håret som brukes til å sy parykker med, og hår som brukes som extensions , er hår man kjøper i andre deler av verdenen for et par kroner.... Tror ikke det er noe marked for kjøp av hår fra norge i norge, når de kjøper store lass mye billigere fra india. 

Hvor mye forventer du å få for håret ditt? 

Anonymkode: cb8a2...ba6

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var i London for 7 uker siden ga jeg håret mitt til mann som lager parykker til kreftpasienter. Han klippet av 140cm hadde aldri klippet håret kun stusset. Det er veldig uvant med så kort hår (lang bob) men deilig. 🙂

Anonymkode: ea43f...85b

Det var veldig fint av deg å gi det bort :hjerte:

Hvilke frisyrer brukte du å ha når du hadde så langt hår?

Anonymkode: 9034a...44c

• Liker 4
Skrevet

Ikke doner det bort! Ingenting er som langt, tjukt hår! Sparer selv, har langt, men sparer mitt ennå lenger. Bruker oljekurer etc, har aldri farget det, brukt rettetang ol ( har naturlig fall/krøller ). Føler jeg kommer til å ha langt håt hele livet.

Hvilke type hår har du ts? 

Anonymkode: 49b75...6bc

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke doner det bort! Ingenting er som langt, tjukt hår! Sparer selv, har langt, men sparer mitt ennå lenger. Bruker oljekurer etc, har aldri farget det, brukt rettetang ol ( har naturlig fall/krøller ). Føler jeg kommer til å ha langt håt hele livet.

Hvilke type hår har du ts? 

*rettelse : ALDRI brukt rettetang etc.

• 2 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg ønsker bare å vite hvordan det gikk med trådstarter selvom det er lenge siden. Jeg orker ikke blande mine egne følelser og meninger inn i dette som jeg gjorde sist fordi som ei skreiv så er det mange som skriver i affekt nå, og jeg sliter med alvorlig depresjon og psyken min tåler desverre ikke dette så jeg forlater så får dere bare snakke mer dritt om meg uten at jeg trenger å se det og bli preget. Ha en fin dag.

Endret av Cancergirl
Mange stygge kommentarer som gjorde at jeg vil egentlig slette hele profilen min
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 minutter siden, Cancergirl skrev:

ponget mitt her var at da vi fikk så lite for å kjøpe oss hår å ha på hode så ville du klippe av ditt eget for å tjene penger.

Glad for at du overlevde og håper det går bra med deg!

Det er da ikke trådstarter sin feil at kreftpasienter ikke får penger til parykk! Og hva vet du om årsaken til at hun vil selge håret sitt? Kanskje hun virkelig trenger pengene fordi hun selv er syk? Hun skriver også at hun tidligere har donert hår, synes du er veldig dømmende mot en person du ikke vet noe som helst om. 

10 minutter siden, Cancergirl skrev:

At du vil ha profitt på at vi med kreft skal kjøpe parykker som er fine nok til at det ikke ser ut som en parykk og vi ikke blir stirret ned som jeg ble da jeg var skallet er din sak, men i Norge har vi ytringsfrihet og dermed lov å ytre min mening om dette.

Og hvor skriver hun at det er kreftpasienter hun skal ha profitt på? Finnes flere årsaker til at mennesker mister håret. 

Skrevet

Folk må da få velge selv om de vil donere eller selge sitt eget hår! 
For kreftpasienter blir det ingen forskjell, siden så mange bruker det som argument. 
Den summen man får dekket ved kreftbehandling er uansett ikke nok til parykk av ekte hår. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...