Gå til innhold

Hud som ALDRI blir bra/fin :( OPPGITT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har både besøkt forskjellige hudleger, gått på forskjellige kremer og tabletter. Kjøpt masse dyre/ikke så dyre- men gode produkter. Renser hud hver morgen og kveld. Men fortsatt har jeg uren hud, talgknopper, pigmentering og mørke ringer.... 

hva nå? Er jeg fordømt med dårlig hud?

Anonymkode: 0a8d1...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva sier hudlegene? Hvilke merker og piller har du prøvd?

Har du prøvd produkter med fruktsyrer?

Kan du ramse opp produktene du bruker nå?

Endret av Hypnosee
Skrevet
17 minutter siden, Hypnosee skrev:

Hva sier hudlegene? Hvilke merker og piller har du prøvd?

Har du prøvd produkter med fruktsyrer?

Kan du ramse opp produktene du bruker nå?

Hudlegen sa at jeg hadde en mild variant for acne pga høy talgkjertel produksjon. Gikk på tetracyclin først, sammen med to kremer for acne, så Isotretinoin. Har tidligere også gått på aberela. 

Nei, vet du om noen produkter med fruktsyrer? Vurderer Obagi sterkt 

Nå bruker jeg Liquid peel fra Body shop i vitamin C, for å fjerne døde hudceller også bruker jeg, vanlig ansiktsrens, skrubb fra Kiehls, maske fra GlamGlow (Mudmask)

Skrevet

Kanskje du rett og slett renser og styrer for mye? Jeg gjør nesten ingenting med huden min og den er finfin, men prøvde regimet til en venninne som mente man måtte rense og styre til dagen. Kvisene poppet opp og huden ble rød og jævlig. Less is more altså. 

Anonymkode: f1138...5fd

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du rett og slett renser og styrer for mye? Jeg gjør nesten ingenting med huden min og den er finfin, men prøvde regimet til en venninne som mente man måtte rense og styre til dagen. Kvisene poppet opp og huden ble rød og jævlig. Less is more altså. 

Nei. Huff blir så oppgitt av sånne som deg. "jeg er heldig og gjør sånn, gjør du noe mer pga problemer så gjør du feil/spiser feil blabla."

Det har faktisk veldig lite å gjøre med hva man gjør, det er hormoner.

Går du på prevensjon ts? Hvordan ble huden under/etter iso? 

For meg funket iso, og fortsette på multivitaminer i etterkant av kuren, + milde produkter. Renser hver kveld, om morgenen vasker jeg bare med vann.

Anonymkode: 9a78f...355

• Liker 6
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hudlegen sa at jeg hadde en mild variant for acne pga høy talgkjertel produksjon. Gikk på tetracyclin først, sammen med to kremer for acne, så Isotretinoin. Har tidligere også gått på aberela. 

Nei, vet du om noen produkter med fruktsyrer? Vurderer Obagi sterkt 

Nå bruker jeg Liquid peel fra Body shop i vitamin C, for å fjerne døde hudceller også bruker jeg, vanlig ansiktsrens, skrubb fra Kiehls, maske fra GlamGlow (Mudmask)

Jeg tror du først og fremst bør høre på hudlegene dine, enn oss på forumet. Har du forsøkt å ta en hudanalyse hos en klinikk? Og at de setter opp et hudpleieprogram for deg? Finn noen med peiling på hud som kan følge framgangen over en lengre periode. Da kan de tilpasse og bytte ut produkter etterhvert som de ser hvordan huden din reagerer.

Jeg tror (merk: tror), at dersom man har prøvd alt av kremer og produkter og huden fortsatt ikke er bra, så er det pga. hormoner. Jeg har selv en håpløs hud, så jeg vet hvordan du har det! Jeg hadde ganske ok hud da jeg gikk på p-piller. Så om du ikke har prøvd det før, så er det verdt et forsøk.

Selv har jeg akkurat kjøpt inn produkter fra Elixir. Blir ofte omtalt sammen med Obagi, men jeg tror Elixir er litt mindre "hardcore". Jeg håper Glycolsyre padsene/kremene deres skal hjelpe på talgknoppene/blackheadsene og småkvisene. Det er ihvertfall det de lover. Har så vidt prøvd fruktsyrer før, og det hjalp ganske bra. Produktene jeg har kjøpt nå er hakket sterkere. Peeling med fruktsyrer er mer effektivt enn vanlige skrubber.

Jeg sitter og ser på den peelingen du har fra Bodyshop. Jeg er ingen ekspert, men jeg kan ikke se noenting ved den peelingen som er positivt for huden din. En av ingrediensene er Propylene Glycol. Dette stoffet har en tendens til å sitte igjen på huden når man har vasket den. Funker greit på kort sikt, men over lengre periode vil den bare gjøre huden tørrere fordi den tørker ut de nederste hudlagene. (Igjen, jeg er ingen ekspert. Har bare lest om PG før). Det er iallefall ikke et produkt du bør bruke dersom du allerede sliter med huden og for mye talgproduksjon.

Om du investerer i noen ordentlige produkter, så bruk dem i minst 3 måneder. Og ikke miks mange forskjellige merker, hold deg til én produktserie. Noe mange gjør feil er at de gir opp med en gang de ser flere kviser/urenheter enn før. Huden trenger tid til å bli vant til nye produkter, og ofte blir det værre før det blir bedre.

Hva slags fuktighetskrem bruker du?

• Liker 1
Skrevet

Samme her, har brukt MANGE tusen oppigjennom, og mye smertefulle behandlinger. Iso, 15-20 kjemiske peelinger, antibiotika, obagi kremsett ++; ingenting funker. Full av kviser og arr, i voksen alder. Så jeg har ingen råd gitt, tror nesten noen av oss må leve med dette hele livet :( 

Anonymkode: a2f88...a01

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et idiotisk innlegg. Grunnen til at huden din er "finfin" har med genetikk å gjøre. Fatter ikke hvorfor mennesker med bra hud har et behov for å komme med råd om ditt og datt til mennesker med dårlig hud. Nei, det er ikke slik at hudproblemer forsvinner ved å ikke gjøre noe. Man blir ikke satt på antibiotika for hudproblemer av legen helt uten videre. 

Anonymkode: 2295b...7b6

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et idiotisk innlegg. Grunnen til at huden din er "finfin" har med genetikk å gjøre. Fatter ikke hvorfor mennesker med bra hud har et behov for å komme med råd om ditt og datt til mennesker med dårlig hud. Nei, det er ikke slik at hudproblemer forsvinner ved å ikke gjøre noe. Man blir ikke satt på antibiotika for hudproblemer av legen helt uten videre. 

Skjønner hva du mener, det er irriterende med dem som kommer med at de har fantastisk hud og gjør ingenting for det. Men nå var vel poenget at da hun faktisk prøvde et voldsomt hudpleieregime så fikk hun også utbrudd. Og kanskje rådet er å la huden være i større grad enn mange gjør. Det er et råd jeg også kan stille meg bak, selv om jeg tror andre tiltak også er nødvendig i ts sitt tilfelle. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Professor Orm skrev:

Skjønner hva du mener, det er irriterende med dem som kommer med at de har fantastisk hud og gjør ingenting for det. Men nå var vel poenget at da hun faktisk prøvde et voldsomt hudpleieregime så fikk hun også utbrudd. Og kanskje rådet er å la huden være i større grad enn mange gjør. Det er et råd jeg også kan stille meg bak, selv om jeg tror andre tiltak også er nødvendig i ts sitt tilfelle. 

TS bør selvsagt høre på en hudlege over en tilfeldig bruker på KG som fikk utbrudd av et ukjent renseregime. 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endel av dem som gir dette rådet har hatt elendig hud. Og så har de sluttet å herje, tulle, tilføre drit og lort og hørt på hudleger og tatt til fornuft. Som meg. Når jeg gikk over til naturlig sunn mat og holdt hendene langt unna huden så ordnet det seg. 

Ville jeg hatt elendig hud om jeg fortsatt trodde at hud var noe som var mulig å fikse utenfra? Ja. Er jeg født med fin hud? Nei. Har jeg fin hud uten å gjøre en drit nå? Ja. 

Grunnen? Livsstil bestemmer din hudhelse. Ikke junk vs ikke-junk men absolutt alt du spiser, men håndtering av stress, balansert fordøyelse, nok vann, nok fett +++. 

Du kan trolig bøte på dårlig hudhelse ved hjelp av kremer. Men det er åpenbart mye mer konstruktivt å skaffe seg bedre hudhelse. ;) 

Anonymkode: ee3f4...039

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Endel av dem som gir dette rådet har hatt elendig hud. Og så har de sluttet å herje, tulle, tilføre drit og lort og hørt på hudleger og tatt til fornuft. Som meg. Når jeg gikk over til naturlig sunn mat og holdt hendene langt unna huden så ordnet det seg. 

Ville jeg hatt elendig hud om jeg fortsatt trodde at hud var noe som var mulig å fikse utenfra? Ja. Er jeg født med fin hud? Nei. Har jeg fin hud uten å gjøre en drit nå? Ja. 

Grunnen? Livsstil bestemmer din hudhelse. Ikke junk vs ikke-junk men absolutt alt du spiser, men håndtering av stress, balansert fordøyelse, nok vann, nok fett +++. 

Du kan trolig bøte på dårlig hudhelse ved hjelp av kremer. Men det er åpenbart mye mer konstruktivt å skaffe seg bedre hudhelse. ;) 

Anonymkode: ee3f4...039

Du høres ut som en nyfrelst veganer, vaksinemotstander og en talerperson for alternativ medisin. 

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS bør selvsagt høre på en hudlege over en tilfeldig bruker på KG som fikk utbrudd av et ukjent renseregime. 

Har ikke sagt annet jeg.. Hudlegen vil uansett ikke være uenig i det jeg sa.

Skrevet
15 minutter siden, Professor Orm skrev:

Har ikke sagt annet jeg.. Hudlegen vil uansett ikke være uenig i det jeg sa.

Nei, en hudlege vil vurdere hvert enkelt tilfelle og komme med anbefalninger basert på dette. I tillegg bør en lege vite bedre enn å si til en pasient at man skal la huden være i større grad enn det mange gjør. Referanserammene til ulike pasienter er naturlig nok forskjellige. 

Skrevet
På 15. september 2017 den 18.05, Professor Orm skrev:

Det er faktisk endel som ødelegger huden sin pga å styre for mye med huden, så jeg støtter det vedkommende sa fullt ut!

Anonymkode: b5f98...88c

• Liker 2
Skrevet
På 15. september 2017 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke bare om genetikk! Det finnes garantert MANGE idag som plukker ALT for mye på huden sin! Fordi de går til x antall hudpleiere ( som skal tjene penger ), hudleger ( som skal tjene penger ) osv. Huden trenger : bra kosthold, nok søvn ( mange svikter her ), bevegelse ( blodsirkulasjon ), og gjerne fuktighet, f.eks i en helt mild enkel furkighetskrev, evt en ren olje ( jojobaolje, arganolje , olivenolje etc ). Det er så mange som peeler ALT for mye, renser og styrer, og ødelegger den naturlige "hinna" huden har.

• Liker 1
Skrevet
På 15. september 2017 den 18.05, Professor Orm skrev:

Det er jo bedre å høre på ei som har fantastisk hud enn ei som ikke har det?

Ville du gått til en hudpleier med dårlig hud? En frisør med kjipt hår?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk endel som ødelegger huden sin pga å styre for mye med huden, så jeg støtter det vedkommende sa fullt ut!

Nettopp det jeg skal frem til! Vært der selv.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bedre å høre på ei som har fantastisk hud enn ei som ikke har det?

Ville du gått til en hudpleier med dårlig hud? En frisør med kjipt hår?

Jo absolutt. Men det kommer selvfølgelig an på hva mer vedkommende har å komme med når det kommer til kunnskap. Som jeg påpekte, det er sannsynligvis mer som skal til for ts enn å bare la huden være i fred.

Skrevet
På 15.9.2017 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Har både besøkt forskjellige hudleger, gått på forskjellige kremer og tabletter. Kjøpt masse dyre/ikke så dyre- men gode produkter. Renser hud hver morgen og kveld. Men fortsatt har jeg uren hud, talgknopper, pigmentering og mørke ringer.... 

hva nå? Er jeg fordømt med dårlig hud?

Nei - men kan garantere deg at det blir bedre når du blir gravid (regner med du er jente?). Så, da er det bare å smøre seg med tålmodighet...

Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på hudpleie og produkter og ørti hudlegetimer pga den hersens kvisete huden min de siste 12 årene. Jeg ble anbefalt isotretinoin av tre forskjellige hudleger men var for feig til å gjennomføre (pga bivirkninger).

Ble gravid i fjor, og ca 3. mnd ut i graviditeten ble huden min helt annerledes. Etter at jeg fødte så ble jeg litt bekymret for om de kvisene kom til å komme tilbake igjen, men det har de ikke gjort. Det har nå gått et helt år uten en eneste kvise. Helt utrolig. Det er iallefall helt klart at de kvisene jeg hadde var pga hormoner, og ikke noe annet. Før kunne jeg ikke bruke fuktighetskrem uten å våkne neste dag med 5 nye kviser. Nå kan jeg bruke hva jeg vil og huden er helt fin.

Eneste jeg sitter igjen med nå er noen kvisearr som jeg forhåpentligvis kan få fjernet med laser...de er heldigvis ikke så dype, men siden jeg er vant med å studere huden min nøye så ser jeg de ganske tydelig selv. 

Anonymkode: 31848...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...