Gå til innhold

Folk som skiller seg og får nye unger med nye partnere.... sukk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner en som er gravid med mann nr 2, som hun selvsagt ikke har vært lenge sammen med. Hun er en oppegående dame med god jobb og høyere utdanning. Den nye mannen har 1 barn fra før. Fra før av har hun 2 barn. Eksmannen har også startet ny familie, og nå skal jo hun det også. Disse to barna hun har fra før, får halvsøsken her og der...+ stesøsken på begge sider. I tillegg så har mor skilte foreldre, og 6 halvsøsken tilsammen, pluss 2 stesøsken. Far har også skilte foreldre og halvsøsken. Hvor går grensen for hvor mange halvsøsken, stebesteforeldre, stetanter og onkler osv for deg? Jeg synes det er skremmende at foreldre velger å få barn i hytt og pine "fordi de er så forelsket, og må jo ha barn med dem man elsker"......

Hvordan føler barn seg, når foreldrene skiller seg, og kommer med nye partnere med barn, samt skaffer seg kjærlighetsbarn på toppen? Og når besteforeldre, tanter osv også har gjort dette et par ganger?

Hva mener dere?

Anonymkode: 4770a...447

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan barna føler seg, tenker jeg kommer an på hvordan familien ellers håndterer situasjonen. Her har mine barn nye stesøsken, nye besteforeldre og hvis de skulle få halvsøsken så ser jeg ikke på det som et problem. De er heldig som har så mange rundt seg som er glade i dem og ønsker å bidra positivt i livene deres. Her samarbeider vi godt alle sammen og barna har ingen tvil om hvor de har opphavet sitt fra, det båndet er så sterkt at det ikke kan erstattes uansett hvilke andre som kommer inn i livene deres.

Anonymkode: 84ac3...818

• Liker 5
Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg lurer noen ganger på hvor vettet til enkelte har blitt av. Vet selv om et par som ble gravide etter 6 mnd med flørting. For henne ble dette nr 4 og for han nr 3. Og nå etter knapt ett og et halvt, så var det visst ikke dette han var ute etter. Oppegående mennesker dette også. Men i helvete da.. heldigvis ikke slik jeg har valgt å leve. Vær sin smak🤔

• Liker 13
Skrevet

Jeg vet ikke helt siden jeg aldri har vært i det scenarioet men det kan nok bli litt mye til tider for barna tenker jeg. Mye å forholde seg til og mange relasjoner å vedlikeholde, for det må man vel på et vis. Men dette begynner å bli ganske vanlig i samfunnet i dag og det er ofte heller slik at andre stusser om noen har vært gift i 20+ år. 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan barna føler seg, tenker jeg kommer an på hvordan familien ellers håndterer situasjonen. Her har mine barn nye stesøsken, nye besteforeldre og hvis de skulle få halvsøsken så ser jeg ikke på det som et problem. De er heldig som har så mange rundt seg som er glade i dem og ønsker å bidra positivt i livene deres. Her samarbeider vi godt alle sammen og barna har ingen tvil om hvor de har opphavet sitt fra, det båndet er så sterkt at det ikke kan erstattes uansett hvilke andre som kommer inn i livene deres.

Anonymkode: 84ac3...818

Det er ikke sikkert de føler noe nå, men når de selv blir voksen, skal etablere seg, så fortsetter jo dette kaoset.

Du synes ikke det høres ut som noe problem å få et halvsøsken, men det er ikke sikkert barna hadde tenkt det samme... Og hvis far etablerer seg med nye fellessøken og halvsøsken også, så blir de barna du har inneklemt mellom 2 familier som har startet på nytt, mens de har splittet familie, og blir dratt mellom dem.

• Liker 5
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som er gravid med mann nr 2, som hun selvsagt ikke har vært lenge sammen med. Hun er en oppegående dame med god jobb og høyere utdanning. Den nye mannen har 1 barn fra før. Fra før av har hun 2 barn. Eksmannen har også startet ny familie, og nå skal jo hun det også. Disse to barna hun har fra før, får halvsøsken her og der...+ stesøsken på begge sider. I tillegg så har mor skilte foreldre, og 6 halvsøsken tilsammen, pluss 2 stesøsken. Far har også skilte foreldre og halvsøsken. Hvor går grensen for hvor mange halvsøsken, stebesteforeldre, stetanter og onkler osv for deg? Jeg synes det er skremmende at foreldre velger å få barn i hytt og pine "fordi de er så forelsket, og må jo ha barn med dem man elsker"......

Hvordan føler barn seg, når foreldrene skiller seg, og kommer med nye partnere med barn, samt skaffer seg kjærlighetsbarn på toppen? Og når besteforeldre, tanter osv også har gjort dette et par ganger?

Hva mener dere?

Mener man er heldig som får så mange som er glad i seg, og en stor familie <3 

Vi har jo mangel på norske som føder (ganske god grunner dog), så er jo bare bra at de som faktisk vil/kan få barn, får mange. Og er ikke så mange menn idag som er villige til å starte familie/er noe å avle på, så da blir det som regel de samme mennene, som får barn med flere damer.

Anonymkode: e5ff5...4d3

• Liker 2
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener man er heldig som får så mange som er glad i seg, og en stor familie <3 

Vi har jo mangel på norske som føder (ganske god grunner dog), så er jo bare bra at de som faktisk vil/kan få barn, får mange. Og er ikke så mange menn idag som er villige til å starte familie/er noe å avle på, så da blir det som regel de samme mennene, som får barn med flere damer.

Anonymkode: e5ff5...4d3

Tror du det er så enkelt å vokse opp som mine,dine og våre barn?? Det er så mange barn som lider under konflikter mellom steforelder som favoriserer egne barn. Nye felles barn som får leve vanlig i en familie, mens de eldste må flytte frem og tilbake? Stebesteforeldre som gir mer til sine egne? Det er slett ikke rosenrødt!!! Det kan jeg skrive under på at det ikke er. Kjenner jo tross alt flere som er skilte.... Mannen min har også 2 fra før.

Endret av Tiara07
  • Liker 13
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere?

Enda en som tar på seg fordømmelse-kappen og setter en standard for hva som er bra og ikke. 

Kjenner flere med barn med flere, og ingen av dem har fått barn i "hytt og pine".

Jeg har enda til gode å møte noen som har gått inn i et forhold som ender i graviditet uten å ha tro på at det skal vare. Det er mange faktorer som kan oppløse barne-forhold nr 2. Feks utroskap. 

Det du skriver vitner om lite livserfaring og kanskje også litt lite empati. Fordi om alle ikke har like "ordnede" forhold som deg; med giftermål med barndomskjæresten, nabo til foreldre/svigerforeldre og stor feiring av sølvbryllup i alle generasjoner,betyr det ikke at de er mer skødesløse. Det betyr bare at de er hardere prøvet enn du er.

Endret av Hermine3011
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har dessverre to barn med to menn og skal aldri ha flere. Fleste gang var jeg ung og ble gravid med en psykopat. Andre gang trodde jeg det skulle vare - Men han slo opp med meg og lever ungkarslivet. Har nå vært singel i et år. Livredd med tanken å skulle involvere mine barn i noe nytt... 

Anonymkode: 88e73...6e8

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dessverre to barn med to menn og skal aldri ha flere. Fleste gang var jeg ung og ble gravid med en psykopat. Andre gang trodde jeg det skulle vare - Men han slo opp med meg og lever ungkarslivet. Har nå vært singel i et år. Livredd med tanken å skulle involvere mine barn i noe nytt... 

Anonymkode: 88e73...6e8

Du understreket mitt poeng over. 

• Liker 1
Skrevet

Det TS skisserer er grunnen til at jeg ikke vil ha en fyr med unger med flere kvinner enn ei, helst bør han være totalt barnløs, fordi jeg vil ikke ha det rotet i mitt liv.

Skrevet

Er vel ikke noe å si om det, annet enn at det er et helvetes rot som selvfølgelig ikke er min skyld 

• Liker 2
Skrevet

Blir litt for mye dine, mine og våre barn... For et sammensurium.. 

• Liker 5
Skrevet

Kunne vært meg, men jeg fikk ikke barn med forrige samboer som ikke hadde barn, og jeg hadde en fra før... Så møtte jeg en med 3 barn og etter 8 år med erfaring med å vær mor og nå 4 år nye år med samboer så er jeg veldig glad vi har stoppet på mine og dine. 

Anonymkode: a8a19...59a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad og takknemlig for at jeg ikke er vokst opp med meg, dine og våre barn.

Anonymkode: eb8cc...1f8

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere?

Før i tiden var det vanlig at folk døde tidlig. Kvinner skaffet seg nye menn, og fikk nye barn med de. Det var vanlig med MANGE unger. 

Familien du tenker på har det mest sannsynligvis bra. Hun har god utdanning og inntekt. Han har vel inntekt han og. De har sikkert hus med plass til alle?

Greit nok, jeg hadde ikke hatt energi til så mange unger, synes en er slitsomt nok. Men kansje noen har masse energi og elsker unger. Eller hva mener du?

Anonymkode: 5e5f8...1b3

• Liker 2
Skrevet

TS her. Vil også si at moren jeg snakker med har en mor som har fått 3 barn til med 3 forskjellige.... minstemann er på alder med hun jeg snakker om sitt eldste barn. 

Jeg har mye livserfaring.... og sett mye tragisk. Empatien min er helt på topp.... jeg har jo vondt av mange av disse barna. Alle kan gjøre feil og skille seg og møte en annen de også vil ha barn med - men for Guds skyld så går det an å tenke gjennom familiesituasjonen før man får flere barn med en annen. Er det stebarn involvert? Får barna mange søsken å forholde seg til med mange forskjellige foreldre? Det er noen familier som tydeligvis mangler livserfaring og synes det er så "gøy" og koselig med flere barn... 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her. Vil også si at moren jeg snakker med har en mor som har fått 3 barn til med 3 forskjellige.... minstemann er på alder med hun jeg snakker om sitt eldste barn. 

Jeg har mye livserfaring.... og sett mye tragisk. Empatien min er helt på topp.... jeg har jo vondt av mange av disse barna. Alle kan gjøre feil og skille seg og møte en annen de også vil ha barn med - men for Guds skyld så går det an å tenke gjennom familiesituasjonen før man får flere barn med en annen. Er det stebarn involvert? Får barna mange søsken å forholde seg til med mange forskjellige foreldre? Det er noen familier som tydeligvis mangler livserfaring og synes det er så "gøy" og koselig med flere barn... 

Du får vondt av barna fordi att? 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere?

Dette synes jeg var et forfriskende innlegg. Veldig ofte leser jeg innlegg om "mine, dine og våre" barn, hvordan få til best samarbeid om barna, hvordan elske stebarna nok, hvordan forholde seg til stebarnets mor osv. Dette er det første innlegget i "den moderne familie"-debatten som tar utgangspunkt i hvordan barna opplever å leve i slike familier.

Kudos, ts.

Anonymkode: 7e022...5bb

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden var det vanlig at folk døde tidlig. Kvinner skaffet seg nye menn, og fikk nye barn med de. Det var vanlig med MANGE unger. 

Familien du tenker på har det mest sannsynligvis bra. Hun har god utdanning og inntekt. Han har vel inntekt han og. De har sikkert hus med plass til alle?

Greit nok, jeg hadde ikke hatt energi til så mange unger, synes en er slitsomt nok. Men kansje noen har masse energi og elsker unger. Eller hva mener du?

Det har god plass og er glad i alle sine egne barn. Kommer fint overens med stebarn. Men hvordan barna føler det oppi dette, når de blir tenåringer, blir dratt hit og dit. Ungene jeg snakker om får ikke være med mor eller far på ferie sammen med halvsøsken. Føler urettferdighet. Og alt er ikke rosenrødt i denne familien heller. Det har vært konflikter og mye styr med besteforeldre som krangler osv... det er alltid noe, men hva gjør vel det? Så lenge mor og nye stefar er forelsket? :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...