Gå til innhold

1500 kr til et aktivt liv - hva ville du brukt det på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått 1500 kr til bursdagen min, som jeg gjerne vil bruke på noe som fører til at jeg er mer aktiv.....jeg trener ingenting for tiden og har en stillesittende jobb. Er ellers i god form, men har 5-6 kilo for mye....Hva ville du brukt pengene på?

Anonymkode: 7248b...8cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har fått 1500 kr til bursdagen min, som jeg gjerne vil bruke på noe som fører til at jeg er mer aktiv.....jeg trener ingenting for tiden og har en stillesittende jobb. Er ellers i god form, men har 5-6 kilo for mye....Hva ville du brukt pengene på?

Noe som du trives med å gjøre.
F.eks er du glad i friluftsliv: Kjøp noe turklær som du trenger for å gå turer i skog og mark o.l.
Er du glad i jogging: Kjøp deg et par gode joggesko (om du ikke har fra før).

Anonymkode: 25ae6...1e9

• Liker 2
Skrevet

Fitbit har inspirert meg til mer hverdagsaktivitet. Anbefales!

Anonymkode: ca377...bad

• Liker 9
Skrevet

Har du sykkel? Hvis ikke kunne pengene brukes på å kjøpe en brukt sykkel, dersom du liker å sykle, og kanskje du kan sykle til og fra jobb i steden for buss/ bil?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fitbit har inspirert meg til mer hverdagsaktivitet. Anbefales!

Anonymkode: ca377...bad

Jeg har fitbit! Den inspirerte meg i noen måneder, men det dabbet av...har hatt den ett år nå og følger fortsatt med, men mest bare for å konstatere hvor stillesittende jeg er....

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sykkel? Hvis ikke kunne pengene brukes på å kjøpe en brukt sykkel, dersom du liker å sykle, og kanskje du kan sykle til og fra jobb i steden for buss/ bil?

Sykkel ja...jeg har egentlig en sykkel, men det er for langt til jobb. Kunne nok ha dratt på flere sykkelturer da..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sykkel ja...jeg har egentlig en sykkel, men det er for langt til jobb. Kunne nok ha dratt på flere sykkelturer da..

Hva om du bestemmer deg for å gå av bussen noen holdeplasser før du er fremme enten på vei til eller fra jobb (hvis du bruker buss)? Da får du ekstra mosjon.

Velger du å begynne på treningssenter, er det mange som erfarer å få mye ekstra energi og opplagthet ved å trene på morgenen før jobb.

• Liker 1
Skrevet

En hund (om du er glad i hunder), for da du ut og gå tur et visst antall ganger pr dag :jepp:   :link:

• Liker 2
Skrevet

Hva med å melde deg på dansekurs? Det er aktivt, det er gøy, du lærer noe nytt og du har noe som drar deg opp av sofaen minst èn gang i uka :)

• Liker 2
Skrevet

Bli med på turer som turistforeninger arrangerer i skog og mark og evt på fjellet, om dette er noe du liker. Bruk pengene på medlemsskap + turklær og tursko som du evt mangler

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Du kan kjøpe alt mulig av utstyr, men det vil jo ikke ha noe å si hvis du ikke bruker det. Man kan ha hjemmestudio eller medlemskap på treningssenter, tipp topp treningsklær, pulsklokke og de beste joggesko, men det har ingen effekt om du ikke bruker det. 

Du må se på hav DU faktisk tror du ville brukt. 

For 1500 ville jeg kjøpt nytt halvårskort i svømmehallen jeg gikk i i vår og spart resten til å kjøpe en barbell-stang til å ha hjemme. 

Skrevet

Gode sko! For meg er det helt avgjørende for at jeg skal klare å være fysisk aktiv. 

• Liker 3
Skrevet

Hva med et yogakurs? 

Anonymkode: 7c67c...52b

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ikke så entustiastisk ut angående sykling.
Hvilke aktiviteter er du glad i å gjøre? :hoppe:

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ikke så entustiastisk ut angående sykling.
Hvilke aktiviteter er du glad i å gjøre? :hoppe:

Tja, det er vel litt av problemet. Hadde en hjertefeil i barndommen som gjorde at jeg ikke kunne være fysisk aktiv, og selv om det er operert bort så har på en måte vanen satt seg. Jeg har prøvd det meste og har mye utstyr, men jeg klarer ikke å få en god vane til å feste seg skikkelig. Er relativt sprek likevel, og liker å gå tur. Glad i naturen. Men det tar mye tid å gå skikkelige turer, og egentid har jeg sjelden før etter 21 på kvelden😕 

Veldig gøy å lese innleggene her da, fortsett fortsett!

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det er vel litt av problemet. Hadde en hjertefeil i barndommen som gjorde at jeg ikke kunne være fysisk aktiv, og selv om det er operert bort så har på en måte vanen satt seg. Jeg har prøvd det meste og har mye utstyr, men jeg klarer ikke å få en god vane til å feste seg skikkelig. Er relativt sprek likevel, og liker å gå tur. Glad i naturen. Men det tar mye tid å gå skikkelige turer, og egentid har jeg sjelden før etter 21 på kvelden😕 

Hva med å få deg en skikkelig hodelykt da? Da gjør det ikke noe at du først får tid etter 21 selv om det er mørkt. (Med mindre du blir for våken av trening.) Eller du kan få deg noen orienteringssko som er spesielt tilpasset å gå i terrenget (ligger vel mellom 1000 - 2000 kr). 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare av nysgjerrighet: Hvor langt er det til jobben din? Jeg skal ikke dømme deg, jeg vet det er forskjell på 10 km på lettkupperte Østlandet og f. eks. fjellene i midt-Norge.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da synes jeg at du kan gjøre noe for å få mer egentid tidlig på ettermiddagene noen dager pr uke + noen dager i helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...