Gå til innhold

jeg vet det er helt forferdelig å ønske seg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men når barnet ditt er friskt hele tiden! Har ikke vert syk og hjemme fra barnehagen siden 2015 en gang.. Så ønsker man seg faktisk en "hjemme med sykt barn" dag....  :P

jeg blir misunnelig på de som sitter hjemme med syke, kosete barn med feber og som får gjort tusen ting hjemme fordi barna bare sover...

flere?? :o

Anonymkode: c1099...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må understreke at jeg mener febersyke barn!  altså.. ikke alvorlig syke barn!

Skrevet

Når jeg hatt syke barn så har det vært bare slitsomt. Får ikke gjort noe annet enn å passe på barnet eller at barnet vil sitte på fanget. For all del, det er det man skal så mener ikke at det er fælt eller noe. Men det er langt i fra noe jeg ønsker. Det er slitsomt, både for meg og barnet. 

Anonymkode: f2b02...6a4

• Liker 9
Skrevet

Kan du ikke ta deg noen fridager av og til?

Anonymkode: e693f...fca

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta deg noen fridager av og til?

det har jeg ikke råd til... jeg er alene med barnet mitt, og for å holde hus og bil så må jeg jobbe de timene jeg kan...

Skrevet

Jeg tror du kanskje har tolket opplevelsen av sykt barn-dager litt feil.. Det er ikke mye som blir gjort av 'annet' det være seg om barnet er hjemme på grunn av oppkast, feber eller annet. Barnet klager, sutrer, klenger, sover litt, våkner.. Og timene føles uendelig lange. For begge. 

Nei -takke meg til friske unger for oss alle. Lite er så produktivt som å ha et sykt barn under vingene i min verden. :jepp:

Anonymkode: ee91b...6b1

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror du kanskje har tolket opplevelsen av sykt barn-dager litt feil.. Det er ikke mye som blir gjort av 'annet' det være seg om barnet er hjemme på grunn av oppkast, feber eller annet. Barnet klager, sutrer, klenger, sover litt, våkner.. Og timene føles uendelig lange. For begge. 

Nei -takke meg til friske unger for oss alle. Lite er så produktivt som å ha et sykt barn under vingene i min verden. :jepp:

Bah.. 'Lite er så LITE produktivt' osv. 

Skrevet

det har jeg ikke råd til... jeg er alene med barnet mitt, og for å holde hus og bil så må jeg jobbe de timene jeg kan...

Kan noen avlaste deg ved å ha barnet noen timer av og til (på ettermiddager og i helger), slik at du får fri?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da foreslår jeg at du er glad for at du slipper å være hjemme fra jobb og heller gjør det du kan med ditt barn den tid dere har sammen, som i helgene. Er mangt og mye som kan gjøres, som er hyggelig og koselig, uten at det koster noe. Som å gå tur f.eks.

Anonymkode: ceca7...708

• Liker 1
Skrevet

Kan noen avlaste deg ved å ha barnet noen timer av og til (på ettermiddager og i helger), slik at du får fri?

det er vanskelig, da familie bor langt unna... jeg har ikke så stort nettverk her

Skrevet

Jeg synes du er heldig da, her i huset blir det dårlig søvn på alle når barnet er sykt. Og joda, koselig når småen ligger på fanget, men det gjør han uansett når han er trøtt på kvelden, så det er ingen bonus med feber akkurat, man bare merker at barnet ikke har det greit. Og man bekymrer seg for temperaturen, og om han får i seg nok drikke. Det er bare stress med sykt barn. En gang var feberen så høy at vi måtte på legevakten for å få antibiotika... ut av huset med slitent og grinete barn, og det var jo en operasjon i seg selv å få i han den medisinen på toppen av alt. Og ofte blir vi foreldrene smittet også, så har man det gående med sykdom i familien etter tur i lengre tid. Det verste var omgangssyken, herregud, det håper jeg vi unngår for all fremtid...

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår at det virker attraktivt med en "fridag". Ta deg en fridag, da vel. Men sykt barn er ikke nødvendigvis noe stas. Når man har tørket spy av sofaen, hørt og sett Lille røde traktor eller hva som er pop for tiden 50 ganger på repeat når klokken er 0930, så gleder du deg til jobb igjen.
Min gutt var også av typen som satte fotavtrykk i taket når han kviknet til midt på dagen, og var slett ikke alltid kosete og søvnig.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er vanskelig, da familie bor langt unna... jeg har ikke så stort nettverk her

Du kan høre med noen som jobber i barnehagen, om de kan tenke seg å være barnevakt noen timer av og til.

• Liker 1
Skrevet

Det er attraktivt med en fridag av og til. Men det blir ikke en rolig dag ved å være hjemme med sykt barn egentlig. 

Noen du kjenner som kunne tenke seg å sitte barnevakt noen ganger?

Skrevet

Mine barn blir bare ekstremt suttrete når de er syke og hypre av å måtte være inne hele dagen. Klarer meg godt med å slippe så mange av de dagene som mulig!! Huset flyter bare enda mer, siden ungene fyker rundt fra det ene til det andre uten å klare å samle seg om noe av det. Ikke noe rolig sofasitting heøe dagen her nei, selv med nesten 40 i feber på de små

Anonymkode: 174f4...0aa

Skrevet

Barnet mitt er sjeldent syk, men når han er det så er jeg helt sprø etter en dag hjemme og har sko og jakke på når jeg hører pappaen parkere sykkelen utenfor på ettermiddagen (og motsatt, når han er hjemme) for å komme meg ut litt. Har aldri fått gjort noe fornuftig på slike dager annet enn å bli brukt som koseklut eller slave :ler:

Anonymkode: c5e5a...c4e

Skrevet

Åh, det kommer selv om barnet har godt immunforsvar. Snart vil barnet knekke armen, bli dårlig av en vaksine, få hjernerystelse eller fake sin egen sykdom sånn at han slipper å bli med på skogtur med klassen :P

Dette kommer kanskje ikke før på barneskolen, men siden barn er barn, så kommer det.

Så får du bare være stolt over at kiden har fått så gode helsegener mens du venter :)

Skrevet

Høres ut som du trenger litt fri, men jeg tror jeg ville prøvd å finne en barnevakt i stedet for å håpe på sykt barn-dager. En feberhet, utilpass og brakkesjuk unge gjør ingen underverker for energinivået til mor.

Skrevet

Sjefen din kommer ikke til å dukke opp hjemme hos deg dersom du sier at du må ha fri pga sykt barn.

• Liker 1
Skrevet

Nettopp hatt ei hel uke hjemme med ei med feber på 38-39. Omtrent samme form som vanlig bare mer klengete, sutrete og lei. Ikke sovet noe særlig mer enn vanlig. FINNES IKKE MORSOMT!! Gjøre hva da? Man må jo være med barnet hele tiden og prøve å gjøre dagene best mulig for den lille syke. Kan ikke legge seg ned å se på film liksom. Nei, ikke ønsk deg syke barn, det er ikke så stas som du ser for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...