AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Tror dere hvite kjøkken er "på vei ut"? Skal ha nytt kjøkken, og lurer litt på om jeg skal ha mørkt eller lyst. Anonymkode: 977bf...213 1
Lykkehjerte Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Det jeg tenker, er at jeg ville valgt lyst kjøkken, pga da bedres lysforholdene! Så ville jeg evt pyntet opp med mørke detaljer og utstyr, om mørkt kjøkken var det mest ønskelige! Hvite kjøkken har vært i alle år, og kommer til å fortsette! Mørke kjøkken er stilfulle og flotte de også, men vanskeligere å få til å skinne til en hver tid (samme med mørke bad), og kan ofte være vanskeligere mht lysforhold. Når alt kommer til alt, er dette smak og behag, jeg har hatt både mørkt og lyst kjøkken (samme erfaring med bad) ville definitivt gått for lyst! 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Mørke kjøkken og bad er helt klart en motegreie som er "inn" nå. Se tilbake til høyglanskjøkkene i sort på slutten av 2000-tallet, de er jo helt ut. Samme med hvit høyglans. Mørke kjøkken krever også mye mer av rommet, har du ett lite kjøkken vil det se veldig tungt ut. Anonymkode: 887a7...555 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #4 Skrevet 15. september 2017 Hvit som farge er jo aldri ut. Gå for en gjennomført klassisk moderne stil. Det er veldig lekkert med mørke kjøkken. Type sort eikefiner. Kvalitetsmaterialer går ikke av moten. Anonymkode: d66b8...096 2
♥Missy♥ Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Gå for rustikk og grove, natulige materialer. Eik er et godt forslag.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 Hvis du for eksempel har hvitt kjøkken og en vegg uten overskap (evt med åpne hyller), så kan du jo heller male veggen svart for å få litt dybde? Og så er det bare å male i ny farge om du blir lei, i stedet for å skifte hele kjøkkenet. Sjekk f.eks ut @enkontrast på instagram. Anonymkode: 0e0a4...48d
gladjenta93 Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 Bygger hus selv i disse tider og er over gjennomsnittet interessert i skandinavisk design og interiør. Hadde veldig lyst på mørkt kjøkken, men endte opp med et klassisk et i hvitt, rett og slett for det tidløse preget og at man har muligheten til å endre miljøet rundt uten at kjøkkenet skal kræsje med det. 1
Infinity Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 Jeg tenker at skandinavisk/nordisk stil skal være lys og luftig, så jeg hadde gått for hvitt kjøkken. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 Vi skal ha nytt kjøkken og går for blått kjøkken denne gangen. Stilen er tidløs. Vi har hatt hvitt kjøkken og er lei. Har man hvitt kjøkken med mørk benkeplate ser dette mørkere ut enn mørkt kjøkken med lys benkeplate. Om du ikke vil ha mørkt eller hvitt kjøkken ville jeg gått for eik, ask eller lignende. Anonymkode: 31ada...fe3
:-) anna Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg husker hvor grusomt man syntes det var med alle de mørke syttitallstingene når åttitallet kom. Jeg liker lys, og velger alltid lyst. Spesielt på de store tingene, som man ønsker å ha gjennom moter og trender. Vi valgte et lyst og ganske nøytralt IKEA-kjøkken da vi pusset opp sist. Blir vi lei kan vi for en rimelig penge kjøpe nye fronter, og vips så har vi nytt kjøkken. :-) 1
Audrey Hepburn Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 Det er veldig trendy med farger nå, så et hvitt kjøkken er ikke det mest moderne man kan velge. Skandinavisk stil er ikke synonymt med hvitt/lyse farger, f.eks Kähler har alltid vært ekstremt gode på fargebruk. På en annen side er hvitt veldig klassisk, og gjort på riktig måte vil det ikke føles utdatert.
Roci Skrevet 12. oktober 2017 #12 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg tenker også at et lyst/hvittt kjøkken er mest tidløst, og så kan du jo tilføre trendy detaljer med møbler, gardiner, lamper og "stæsj". Eventuelt også male/tapetsere veggen(e) i en annen farge. 1
Gjest Selfie Skrevet 12. oktober 2017 #13 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg vil også ha et blått kjøkken! Blått er tidløst, og vakkert. Får kløe av alle de kjedelige hvite kjøkkenene her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #14 Skrevet 12. oktober 2017 Kjøp det du synes er fint. Anonymkode: 39da1...170
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #15 Skrevet 12. oktober 2017 Pastell. Lyse farger på kjøkkenet. Anonymkode: 980e9...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå