Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Det trådløse nettverket hjemme har gitt meg en utfordring når det gjelder bruk av pene og mindre pene ord: Rent konkret har jeg et 3Com aksesspunkt og 2 maskiner med kort for trådløs tilknytning. For dem fungerer internett, men ikke for den bærbare fra jobben. Den bærbare jobb-maskinen har også et 3Com nettverkskort med antenne, og jeg får internett helt fint på det trådløse nettverket på jobben, på Gardermoen og på hoteller. Men hjemme hos meg selv, går det helt i stå! Maskinen forteller meg at den får kontakt med aksesspunktet, den får IP, og signalene mottas helt fint. Den angir også at en har en fysisk adresse (MAC-adresse). Går jeg inn på aksesspunktet, ser jeg at IP-nr og fysisk adresse (MAC) stemmer. Det er de samme verdier her som på maskinen. Men når jeg skal åpne et program (Explorer, Mozilla), går det helt i stå! Programmet åpner ikke, og det har skjedd så mange ganger uten at jeg har funnet årsaken at bruk av %&*¤#-ord er blitt fristende!!!!!! :evil: Kan legge til at jeg også har forsøkt å pinge uten resultat. Maskinen min får derfor ikke kontakt med aksesspunktet – og det kan neppe skyldes dårlig ånde! Er det brannmuren i XP eller en sikkerhetsinnstilling der som hindrer kontakten? Er det noen som har et råd i sakens anledning – ikke mot bruk av %&*¤#-ord, men for å åpne programmer altså
Grooo Skrevet 18. januar 2005 #2 Skrevet 18. januar 2005 Har ikke så mye klokt å si, men vet at brannmuren godt kan være problemet. Føler med deg! Vi slet med et lignende problem i høst, men har endelig funnet ut av det
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #3 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har det samme problemet med min bærbare. Toshiba Sat.pro/XP/3Com/UPC/Chello. Det som har fungert i det siste er å restaret maskinen 1-3 ganger. Jeg har ringt UPC noen ganger, men de sier de ikke har support på trådløst... Mvh Million
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. januar 2005 #4 Skrevet 18. januar 2005 For meg høres det ut som dere har MAC-adresse-kontroll og/eller wpa eller wep-kryptering. Sjekk i routeren om du har det.
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #5 Skrevet 18. januar 2005 Det er ikke MAC-kontroll, men det er wep-kryptering. Imidlertid har jeg skrevet inn nøkkelen (bruker XP til det) uten å få det til å virke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. januar 2005 #6 Skrevet 18. januar 2005 Det er ikke MAC-kontroll' date=' men det er wep-kryptering. Imidlertid har jeg skrevet inn nøkkelen (bruker XP til det) uten å få det til å virke.[/quote'] Som oftest bruker XP å skrive inn wep-key'n i ren tekstt, mens det som er skrevet inn i routeren er hexidesimalt. Prøv å huk av for å skrive inn i hex i XP, hvis du ikke har gjort det.
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #7 Skrevet 18. januar 2005 Kan du velge skriveformen på nøkkelen i XP? Har hatt problemer med det. I routeren bruker jeg ASCII.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå