Gå til innhold

AAP, 4 år, forlengelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Man kan visst få AAP i 4 år, med evt forlengelse. Spørsmålet mitt er om 4 år gjelder totalt sammenlagt, eller for en periode? Jeg gikk på AAP for en god del år siden, for en annen årsak enn nåværende. Nå har jeg fått AAP i 2 år (for en annen grunn enn den første), og fikk nettopp brev om at perioden min med AAP er snart over. Jeg trodde 4 år gjaldt for periode til periode, ikke sammenlagt? Mao må uførhet utredet etter "bare" 2 år ettersom jeg ikke er frisk ennå? Etter at mine 4 år er "brukt opp" kan jeg da aldri få AAP igjen? Hva om jeg blir syk om 10 år, får jeg ikke AAP da liksom? Det står jo kun 4 år på nav sine sider, men jeg trodde dette var fra periode til periode, ikke sammenlagt, for alltid.

Anonymkode: 05657...f46

Skrevet

Nei, du har fått det brevet fordi det er på tide at NAV vurderer om du fremdeles trenger hjelpe fra dem. Send inn legeerklæring og gjør ellers som NAV ber deg om, så vil du kunne få en forlengelse. 

Anonymkode: 591da...c1e

Skrevet

Det stod i brevet at jeg hadde fått forlengelse til høsten 2018. Det jeg lurer på er hva som skjer etter det, når mine totalt 4 år er brukt opp, spesielt om jeg ennå ikke er avklart æ. Akkurat nå har jeg 40% arbeidsevne, må mulig omskoleres etter operasjon. Er det 4 år totalt sammenlagt liksom, ikke per sykdomsperiode?

Anonymkode: 05657...f46

Skrevet

4 år sammenhengende. Men de fleste får forlengelse om grunnen er solid nok. 

Anonymkode: b8035...a23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...