Gå til innhold

Kontakt med barn, skilte foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er skilt fra barnemor/far, har dere noen kontakt med barna deres når de ikke er hos dere? Som meldinger, snap, facetime/telefonsamtaler - enten fra barna selv eller mor/far om barna er for små? Eller gir dere foreldre hverandre oppdateringer om barnet?

Jeg har ikke barn altså, er bare nysgjerrig på hvordan skilte foreldre gjør det. Da jeg var liten ble foreldrene mine separert, og da fikk jeg en mobil så jeg kunne holde kontakt med pappa, men kan ikke huske å ha hatt noe særlig kontakt med han de ukene jeg ikke så han. 

Anonymkode: 72377...e99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier alltid å ringe mine foreldre når det har gått litt tid. Jeg tror de er litt redde for å virke masete og at de blander seg så de ringer ikke så ofte men blir veldig glade når jeg tar kontakt :) 

Anonymkode: 4522e...ec9

Skrevet

Datteren min (8år) sender meg meldinger når hun er hos faren sin. Det er sjelden hun sender noe til han. Han sender til henne hvis han er borte over en lengre periode (jobbreiser/ferier e.l) 

Hun sier hun syns det er vanskelig om vi tar kontakt med henne da hun er hos den andre parten, da savnet blir for stort. Hun liker å være den som initierer kontakt. 

Jeg oppdaterer faren hennes om ting som skjer her i livet hennes,  det er sjelden han oppdaterer meg. Men det er kanskje naturlig da det er meg hun bor hos fast og har sitt daglige liv med. 

Anonymkode: e5e15...61d

Skrevet

Vi har kontakt ved behov. Her er vi foreldrene gode venner og samarbeider godt (50/50 deling), og vi bor mindre enn en km unna hverandre. Så om noe er glemt, eller ungene kommer på at de skulle hatt noe som ligger hos den andre så stikker de enten bare innom, eller de ringer og spør om vi kan komme med det. Og så stiller vi gjerne begge foreldrene på kamper og turneringer når vi har mulighet, så ofte ses vi også de ukene de er hos den andre. Vi foreldrene hjelper hverandre ved behov også, når logistikken på tre barn ikke går opp feks. Og oppdaterer hverandre naturligvis om ting som skjer, enten i løpet av uka, eller ved overlevering. Vi samarbeider om innkjøp av utstyr også. Ungene sender en sjelden gang sms når de er hos den andre, men da helst om det er noe spesielt de opplever. Ellers tror jeg ikke de føler behov for det. Og det syns jeg er flott! Jeg tror det betyr at de føler seg trygge på situasjonen. De har det bra, og de vet at den forelderen de ikke er hos også har det bra selv om de ikke er der.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er skilt fra barnemor/far, har dere noen kontakt med barna deres når de ikke er hos dere? Som meldinger, snap, facetime/telefonsamtaler - enten fra barna selv eller mor/far om barna er for små? Eller gir dere foreldre hverandre oppdateringer om barnet?

Jeg har ikke barn altså, er bare nysgjerrig på hvordan skilte foreldre gjør det. Da jeg var liten ble foreldrene mine separert, og da fikk jeg en mobil så jeg kunne holde kontakt med pappa, men kan ikke huske å ha hatt noe særlig kontakt med han de ukene jeg ikke så han. 

Anonymkode: 72377...e99

Selvsagt. Vi foreldre har tett kontakt og foreldre-barn har det. Møtes alle sammen hver uke, naboer og 50/50. MMS, videoer, FaceTime og SMS daglig. 

Anonymkode: a39fb...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...