Gå til innhold

Hvordan få barn til å adlyde uten å bruke vold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik lærer du barn å lytte og å adlyde uten å bruke vold.

Anonymkode: 7ab60...18d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evt kan man fjerne goder når de ikke lytter og rose når de lytter. 'Nå legger jeg bort nettbrettet, du får det tilbake i morgen.'

Å ødelegge barnas ting, kvalifiserer til psykisk vold.

Anonymkode: ca43b...0ab

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evt kan man fjerne goder når de ikke lytter og rose når de lytter. 'Nå legger jeg bort nettbrettet, du får det tilbake i morgen.'

Å ødelegge barnas ting, kvalifiserer til psykisk vold.

Vold er å slå. Dette er ikke vold. Dette er en måte å få barna til å lytte på.

Skrevet

Så du er villig til å kjøpe ny elektronikk hele tiden, sånn at du har noe å ødelegge? 

Anonymkode: b8496...8f5

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp på psykisk vold. 

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke vanskelig. Jeg forklarer for mine barn - igjen og igjen. Etter at jeg har forklart 5000 ganger, skjønner de det. ;-)

• Liker 3
Skrevet

Foreldre som bruker fysisk eller psykisk vold på denne måten er bare for late og dumme til å oppdra på en real måte. Det bunnet i latskap. Lettere å slå enn å sette seg ned og forklare.

• Liker 2
Skrevet

Slår de ikke av tv når jeg siet det, så slår jeg den av og gjemmer kontrollen. Legger de ikke fra seg nettbrettet, så gjemmer jeg det og. De får det inje igjen før til helga. Det samne gjelder pc. Slår de ikke av så gjør jeg det. Her må det handling til. 

Anonymkode: 481bf...9fe

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mitt barn kan signere på at psykisk vold er mye verre. Du bør vite hva du sier om du skal uttale deg så bastant.

Anonymkode: b906c...dc6

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Pysa skrev:

Det er ikke vanskelig. Jeg forklarer for mine barn - igjen og igjen. Etter at jeg har forklart 5000 ganger, skjønner de det. ;-)

Du tuller nå håper jeg.

Anonymkode: ed517...734

• Liker 1
Skrevet

Dette er også en form for vold. Og absurd maktutøvelse.

Vi er forbilder. Barna gjør det vi gjør. Vil jeg ha et barn som knuser objekter for å få viljen sin? Vil jeg ha en voksen i mitt liv som har lært seg å knuse objekter dersom man følte at man ikke ble hørt? Neppe.

Jeg vil ha både barn og voksne som har lært seg å kommunisere. Om både gode og vanskelige temaer. Som kan sette ord på det de tenker og føler. Som ikke trenger å utøve makt og vold.. Og da må man begynne med egne barn. Da er ikke den type oppdragelse som illustreres i videoen er ideell form for oppdragelse.. 

Anonymkode: 76a48...672

• Liker 5
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vold kan også være psykisk.

Anonymkode: 5e0c7...6e6

• Liker 1
Skrevet

Hjelpe meg for en fallitterklæring. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så mye fokus på det negative i barneoppdragelse? Fjerne goder, time-out, kjefte - det er alltid fokus på å på en eller annen måte straffe det barna gjør galt, i stedet for å fokusere på å belønne den atferden man faktisk ønsker?

Anonymkode: 0e69b...0e4

• Liker 2
Skrevet

"Adlyde"? "Vold"? Å få barna til å adlyde uten vold har aldri vært i nærheten av å være en problemstilling i vår familie. Så viser du en film som inneholder krangling og hærverk som løsning på konflikt?

Skrevet

Men tror dere ikke at barnet tenker at, "oi, nå gjorde jeg noe dumt, det skulle jeg ikke ha gjort"?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror dere ikke at barnet tenker at, "oi, nå gjorde jeg noe dumt, det skulle jeg ikke ha gjort"?

Nei. Ungen tenker 'tenk hvis mamma/pappa ødelegger meg neste gang de blir sinna'. Eldre unger/tenåringer vil tenke 'faen for en jævla kødd, helvete, jeg stikker' og gjennomføre det. Dersom de ikke allerede er blitt kuet til redsel fra de var små, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...