Gå til innhold

Hvis du kommer hjem med et åpent glass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere hvis dere har vært på butikken og handlet noe i glass, for så å komme hjem og oppdage at glasset allerede er åpent?

Blir helt paranoid med en gang jeg, og tenker at noen sikkert har puttet dødelig gift oppi der eller noe! :P

Anonymkode: 637e0...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere hvis dere har vært på butikken og handlet noe i glass, for så å komme hjem og oppdage at glasset allerede er åpent?

Blir helt paranoid med en gang jeg, og tenker at noen sikkert har puttet dødelig gift oppi der eller noe! :P

Jeg går tilbake med glasset og forteller at det var åpent, og får byttet til ny vare (som jeg sjekker først at ikke er åpnet fra før)

Anonymkode: c03ce...851

• Liker 2
Skrevet

Jeg går tilbake med glasset og forteller at det var åpent, og får byttet til ny vare (som jeg sjekker først at ikke er åpnet fra før)

Og hvis du bor en time unna denne butikken (som er mitt tilfelle akkurat nå)? :)

Skrevet

Og hvis du bor en time unna denne butikken (som er mitt tilfelle akkurat nå)? :)

Da ordner jeg med det neste gang jeg er på de kantene. Har du kvitteringen, så er det lurt å ta vare på den og ta den med.

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det samme hadde jeg gjort. Men har enda til gode å finne et åpent glass.

Skrevet

Da hadde jeg kastet det, eller satt det vekk og tatt det med til butikken en annen gang. 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan ser du at det er åpnet fra før? Er emballasjen brutt, eller var det manglende vakum når du skrudde av lokket på glasset?

Skrevet

Da hadde jeg kasta det og så kjøpt nytt neste gang jeg var på butikken. Hadde ikke sagt ifra, bare lata som ingenting.

Anonymkode: ad4aa...798

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du at det er åpnet fra før? Er emballasjen brutt, eller var det manglende vakum når du skrudde av lokket på glasset?

Manglende vakuum når jeg skrudde av lokket. Og ingen motstand. Det som er, er at jeg holdt på å snuble ned trappa utenfor her når jeg kom hjem istad. Og da smalt jeg posen rett i murveggen :P Var sikker på at glasset knuste, men det gjorde det ikke. Kanskje den smellen kan ha gjort at det åpna seg også! Åååh, jeg har så lyst på det som er inni det glasset! Nam nam nam!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker: "Hm, det var rart." Så forsvinner tanken ut av hodet mitt og jeg spiser hva enn det er i glasset. Dersom innholdet hadde vært dårlig hadde jeg kastet det. 

Anonymkode: 7b1f2...f1d

• Liker 2
Skrevet

Manglende vakuum når jeg skrudde av lokket. Og ingen motstand. Det som er, er at jeg holdt på å snuble ned trappa utenfor her når jeg kom hjem istad. Og da smalt jeg posen rett i murveggen :P Var sikker på at glasset knuste, men det gjorde det ikke. Kanskje den smellen kan ha gjort at det åpna seg også! Åååh, jeg har så lyst på det som er inni det glasset! Nam nam nam!

Mest sannsynlig. 

Anonymkode: 7b1f2...f1d

• Liker 1
Skrevet

Det er mulighet for at smellen kan ha forårsaket at vakumet forsvant, ja. Var det et syltetøyglass el.l.?

• Liker 1
Skrevet

Det er mulighet for at smellen kan ha forårsaket at vakumet forsvant, ja. Var det et syltetøyglass el.l.?

Det var et glass med old el paso salsa som jeg ville ha til tortillachipsen min :P Jeg satser på at dette går bra jeg! Takk for svar alle sammen! :)

• Liker 1
Skrevet

Se veldig nøye etter om det er knust glass noe sted inni glasset (både på kanten der lokket er, og ellers innvendig i glasset), før du evt spiser av innholdet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekker alltid vakuum når jeg er på butikken, nettop etter å ha opplevd det samme som deg. (Tomatpureen var åpen - og muggen). Så jeg tror ikke jeg kommer til å oppleve det flere ganger. Men jeg ville ikke spist noe som var åpent.

Skrevet

Se veldig nøye etter om det er knust glass noe sted inni glasset (både på kanten der lokket er, og ellers innvendig i glasset), før du evt spiser av innholdet.

Ingen knuste glassbiter nei! :)

2 minutter siden, Solsmil skrev:

Jeg sjekker alltid vakuum når jeg er på butikken, nettop etter å ha opplevd det samme som deg. (Tomatpureen var åpen - og muggen). Så jeg tror ikke jeg kommer til å oppleve det flere ganger. Men jeg ville ikke spist noe som var åpent.

Jeg skjønner at jeg må bli flinkere til å handle! :P Kjipt å kjøpe noe og glede seg stort til å spise det, og så oppdage at det er åpent, gått ut på dato etc! Skal bli mer oppmerksom fra nå av! :)

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Solsmil skrev:

Hvordan gjør du det? Skrur du av lokket for å sjekke at det er vakum? Eller er det andre måter å sjekke det på?

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da rører du ikke det som er oppi og fikser det imorgen

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør du det? Skrur du av lokket for å sjekke at det er vakum? Eller er det andre måter å sjekke det på?

Du ser det øverst på lokket og om det er åpent så sitter ikke lokket så grasalt godt på

• Liker 1
Skrevet

Stor sannsynlighet for at smellen mot veggen forårsaket at vakuumet ble brutt.  

Anonymkode: 6664f...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...