AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Jeg er så sliten og deprimert og trenger virkelig en pust i bakken... for å hente inn litt energi til og fortsette livet. Men økonomien. Livsoppholdet krever aktivitet for utbeyaling. Men nå er jeg så sliten av livet. Alt. Gir nesten opp. Kan jeg sykemelde meg? Anonymkode: f0505...567
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Dette må du snakke med legen din om. Anonymkode: 4393b...2ad 1
GauteS Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Kan jeg sykemelde meg? Nei, du kan ikke sykemelde noen, men legen kan. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 Du kan få sykemelding hvis du prater med legen. Anonymkode: e8c3b...a23
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Jeg er sykmeldt på langtid, og jeg trenger det. Om du trenger det, så gå får det. Men alt er opp til din lege, og ikke deg.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 8 minutter siden, GauteS skrev: Nei, du kan ikke sykemelde noen, men legen kan. Herregud! Er det virkelig nødvendig å korrigere i en sånn seriøs tråd? Anonymkode: 26c85...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 Ja, men sykemelding endrer jo ingenting om det er livet ditt som sliter deg ut. Da må du nedre på det så du kan få det bedre. Anonymkode: 0a4f9...1c2 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 Ja, du vil nok få sykemelding av legen. Spør om en henvisning videre også Anonymkode: f7721...167 1
GauteS Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 (endret) 30 minutes ago, AnonymBruker said: Herregud! Er det virkelig nødvendig å korrigere i en sånn seriøs tråd? Ja. Når vedkommende finner det nødvendig å spørre om noe så ufattelig selvsagt, kan en ikke forutsette noen kunnskaper, men bør rette på alle feil en ser samtidig som en svarer på spørsmålet. Redigert tillegg: Og ikke bare svarer nei, du kan ikke, men hjelpsomt opplyser hvem som i stedet kan sykemelde. Endret 14. september 2017 av GauteS 2
Liven_ Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 Alle kan føle de er slitne av livet. Hva hjelper det å bli langtidssykemeldt, livet går jo bare forbi. Mye bedre å ta seg sammen og prøve å gjøre det beste ut av det, jobbe, spare penger. Man BLIR jo mye mer deprimert av å sitte hjemme. Jeg har tre psykiske diagnoser men har god livskvalitet og er i fulltidsjobb. lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 41 minutter siden, Liven_ skrev: Alle kan føle de er slitne av livet. Hva hjelper det å bli langtidssykemeldt, livet går jo bare forbi. Mye bedre å ta seg sammen og prøve å gjøre det beste ut av det, jobbe, spare penger. Man BLIR jo mye mer deprimert av å sitte hjemme. Jeg har tre psykiske diagnoser men har god livskvalitet og er i fulltidsjobb. lykke til Forventer du å få klapp på skulderen og ros nå? Folk er forskjellige skjønner du! Og dine psykiske dianoser er kanskje ikke så alvorlige da, siden du klarer å være i en fulltidsjobb og har så fryktelig god livskvalitet. TS er heeelt på randen nå, også kommer du med sånt meningsløst vissvass. TS: Hvis du holder på å knekke sammen, gå og snakk med legen din!! I morgen, eller så fort det er ledig time. Ikke vent med det! Også vil jeg gi deg en god klem Anonymkode: be9b5...c77 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #12 Skrevet 15. september 2017 Selfølgelig vet jeg at det er legen som avgjør det. Det rette spørsmålet var vel heller om jeg kan be legen om å sykemelde meg. Ikke for langtidssykemelding, bare et par uker sånn at jeg får noe overskudd igjen til og orke og stå opp om dagen, til og ville "kjempe" videre. Rett og slett for å kunne hente meg inn. Jeg er en figther egentlig men har kjørt meg helt ut. Og vet at om jeg pusher det for mye over kanten vil det ende med ufrivillig sykemelding som kan vare lengre enn jeg selv har godt av. Jeg ringer legen i dag og spør Anonymkode: f0505...567 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #13 Skrevet 15. september 2017 Jepp, null stress! Det er bare å sprade inn på legekontoret og fortelle at hun må gjøre ditt og datt, for det har du bestemt, pg det spiller ingen rolle at hun har 6 år utdannelse og ennå mer erfaring innen medisin. Deretter kommer NAV til å ta i mot deg med åpne armer, for det er slitsomt å jobbe, stakkar. Lykke til 🙂 Dersom dette mot formodning ikke er en tulletråd: aldri spør om seriøse råd på et Mikke Mus-forum. Ring legen :-) Anonymkode: 19ab1...e5a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #14 Skrevet 15. september 2017 7 timer siden, Liven_ skrev: Alle kan føle de er slitne av livet. Hva hjelper det å bli langtidssykemeldt, livet går jo bare forbi. Mye bedre å ta seg sammen og prøve å gjøre det beste ut av det, jobbe, spare penger. Man BLIR jo mye mer deprimert av å sitte hjemme. Jeg har tre psykiske diagnoser men har god livskvalitet og er i fulltidsjobb. lykke til Dette. Jeg er fysisk syk og vært hjemme i lang tid fordi jeg ikke evner fysisk å jobbe og kan si det mildt sånn at jeg har prøvd å ta livet mitt 8 ganger fordi det å gå hjemme gjør ikke noe godt i lengden, det er gjennom å bidra, jobbe, mestre og sosial omgang man får selvverd, livsgnist og mestringsfølelse. Så lenge du fysisk har helsa i behold ikke finn på å meld deg ut fordi du er psykisk sliten. Kanskje få deg en ny jobb , en oppbyggende hobby eller ommøbler hjemme, ikke bli passiv og grav deg ned i dritten for det er værre. Du vil bare føle deg mer og mer udugelig og ubrukelig og deprimert... Anonymkode: e4247...9f0 2
GauteS Skrevet 15. september 2017 #15 Skrevet 15. september 2017 51 minutes ago, AnonymBruker said: Selfølgelig vet jeg at det er legen som avgjør det. Det rette spørsmålet var vel heller om jeg kan be legen om å sykemelde meg. Ikke for langtidssykemelding, bare et par uker sånn at jeg får noe overskudd igjen til og orke og stå opp om dagen, til og ville "kjempe" videre. Rett og slett for å kunne hente meg inn. Jeg er en figther egentlig men har kjørt meg helt ut. Og vet at om jeg pusher det for mye over kanten vil det ende med ufrivillig sykemelding som kan vare lengre enn jeg selv har godt av. Jeg ringer legen i dag og spør Selvfølgelig går det an å spørre legen om det – en merkelig ting å spørre om. Derimot er det lite sannsynlig at han innvilger 14 dager sykemelding pr. telefon, han vil både undersøke deg og ta prøver, i tillegg til å tale med deg. Du må nok bestille time. 1
Susalabim Skrevet 15. september 2017 #16 Skrevet 15. september 2017 Ja, dette er god nok grunn til å få en sykemelding. For mange kan det være godt å få en pust i bakken og få hodet over vann i en slik situasjon. Jeg vet jo ikke hva du jobber med, men jeg vet at noen av de første tingene som ryker ved en depresjon er konsentrasjonsevne og hukommelse. Mange i din situasjon føler at de ikke mestrer jobben så godt i en sånn tilstand, og man blir enda mer deprimert. En time-out kan være greit da, for å kanskje hente seg litt inn igjen. Og så er det sånn for mange som blir deprimerte eller utbrent at de har "tatt seg sammen" i for stor grad for lenge. Da er ikke alltid løsningen å ta seg sammen enda mer, som noen andre her foreslår. Alle har forskjellige grunner til å bli deprimerte, og det viktigste er at du finner ut av hvorfor det har blitt sånn for deg. Da er det viktig å søke profesjonell hjelp. Lykke til!! 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #17 Skrevet 15. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Forventer du å få klapp på skulderen og ros nå? Folk er forskjellige skjønner du! Og dine psykiske dianoser er kanskje ikke så alvorlige da, siden du klarer å være i en fulltidsjobb og har så fryktelig god livskvalitet. TS er heeelt på randen nå, også kommer du med sånt meningsløst vissvass. TS: Hvis du holder på å knekke sammen, gå og snakk med legen din!! I morgen, eller så fort det er ledig time. Ikke vent med det! Også vil jeg gi deg en god klem Anonymkode: be9b5...c77 Selvfølgelig fortjener hun en klapp på skulderen! Alle som går på jobb selv om de ikke funker helt optimalt fortjener ros! I dette landet er det mangelvare på sånne. De fleste sykemelder seg så fort de har mulighet Anonymkode: 2ff02...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #18 Skrevet 15. september 2017 Hva jobbet du med? Kanskje du kan ta en samtale med sjefen din og se på om noe kan gjøres med arbeidsbelastningen i en periode? Anonymkode: 4a8ec...dfa
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #19 Skrevet 15. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva jobbet du med? Kanskje du kan ta en samtale med sjefen din og se på om noe kan gjøres med arbeidsbelastningen i en periode? Anonymkode: 4a8ec...dfa Det som er er d at jeg jobber ikke i ordinær jobb. Jeg er arb.ledig. men er på aktivitetsjobb hver dag i ukene. Står på så godt jeg kan men psyken er utslitt pga økonomiske utfordringer og jobb uten lønn. Anonymkode: f0505...567
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #20 Skrevet 15. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er er d at jeg jobber ikke i ordinær jobb. Jeg er arb.ledig. men er på aktivitetsjobb hver dag i ukene. Står på så godt jeg kan men psyken er utslitt pga økonomiske utfordringer og jobb uten lønn. Anonymkode: f0505...567 Uten lønn? Hvorfor går du dit da? Meld deg som ringevikar rundt om på alt av sykehjem, omsorgsboliger osv i nærheten og jobb for lønn i stedet. Anonymkode: 4a8ec...dfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå