Gå til innhold

Når begynte du med anti-aging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte du med anti-aging, og hva gjør du for å holde huden ung? 

Jeg er 27 og har alltid brukt solkrem om jeg skal sole meg, men da jeg leste at soling ikke er bra for det å holde seg ung, sluttet jeg med aktiv soling. Jeg har også brukt solkrem til vanlig hver gang jeg skal ut (sånn omtrent.. ), dette startet da jeg var 25.. 

Nå har jeg begynt med en dagkrem som også skal være anti aldrende. Jeg bruker også en Collagen maske når jeg har mulighet. Har fått barn, så er ikke så ofte jeg har tid (har rukket én gang de siste månedene) haha. 

Prøver å finne meg en god skrubb og en rens for sensitiv hud, som virker anti aldrende, som kanskje jevner ut hudtonen og glatter ut porene. Håper egentlig å bruke koreansk kosmetikk fordi jeg synes det er best, etter hva jeg har erfart... Har noen noe tips? 

Anonymkode: ac268...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anti aging anser jeg som salgsslagord som er fullt av luft. 

Sunblock er bra, fukt er bra. Du får ikke mer kollagen av noen krem. De trekker ikke dypt nok. 

Solkrem hver dag, drikke godt med vann, fjern sminke og bruk mild fuktighetskrem på kvelden. Ikke røyk, og ikke drikk med sugerør. (gir rynker rundt munnen helt spesifikt). Bruk solbriller og stell huden med jevnlig peeling, unngå solarium som pesten og ta pauser fra sola med hatt eller skygge på varme dager. 

Det er mitt anti age regime. 

Anonymkode: 1498d...ebc

• Liker 8
Skrevet

Solkrem, a-vitaminkrem og vitamin c er nøkkelord her. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har begynt med anti-age nå. Jeg er 30. Har spandert på meg en øyekrem med retinol til kr 995,- :P men tenker det er en investering for framtida. Forutenom den har jeg ingen produkter som sier "anti-age". Men bruker gode produkter, peeler jevnlig, vasker alltid av sminke og tar en fuktmaske innimellom.

Det beste man kan gjøre er å unngå solen. Det er det mest aldrende man kan utsette seg for. Jeg har aldri brukt solkrem, det angrer jeg litt på nå. Huden er ikke like glatt og fin som før. 

Skrevet

Gjør ikke noe aktivt. Aldrer gjør vi uansett. Gener har nok mest å si. Selv etter å ha storrøyka (har slutta nå) i mange år, er det lite (om noen) tegn til rynker her. Snart 40 år. Ett annet triks for å unngå rynker, er så fylle ut huden etterhvert som den vokser :fnise:

Har en krem (som har sf 20) som jeg bruker omtrent kun etter en dusj. Fjerner sminke 5-6 kvelder i uka :P

Anonymkode: 3efcd...4b6

• Liker 2
Skrevet

Begynte da jeg var 18, for åtte år siden. Men kaller det ikke anti-aging da. Jeg har en god hudpleierutine med få, enkle og gode produkter som funker for min hud, og jeg bruker også solkrem med faktor 50 hver dag, hele året. Akkurat sistnevnte tror jeg nok er noe av det beste man kan gjøre i forhold til anti-aging. I tillegg spiser jeg sunt, røyker ikke, drikker veldig moderate mengder med alkohol (aldri mye av gangen), drikker mye vann, er opptatt av å få nok og god søvn og er opptatt av å unngå mye stress.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anti aging anser jeg som salgsslagord som er fullt av luft. 

Sunblock er bra, fukt er bra. Du får ikke mer kollagen av noen krem. De trekker ikke dypt nok. 

Solkrem hver dag, drikke godt med vann, fjern sminke og bruk mild fuktighetskrem på kvelden. Ikke røyk, og ikke drikk med sugerør. (gir rynker rundt munnen helt spesifikt). Bruk solbriller og stell huden med jevnlig peeling, unngå solarium som pesten og ta pauser fra sola med hatt eller skygge på varme dager. 

Det er mitt anti age regime. 

Anonymkode: 1498d...ebc

Seriøst!? Må man ikke drikke VELDIG mye med sugerør for at det skal bli rynker av det?

Anonymkode: 3bbe8...15a

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, Solsmil skrev:

Begynte da jeg var 18, for åtte år siden. Men kaller det ikke anti-aging da. Jeg har en god hudpleierutine med få, enkle og gode produkter som funker for min hud, og jeg bruker også solkrem med faktor 50 hver dag, hele året. Akkurat sistnevnte tror jeg nok er noe av det beste man kan gjøre i forhold til anti-aging. I tillegg spiser jeg sunt, røyker ikke, drikker veldig moderate mengder med alkohol (aldri mye av gangen), drikker mye vann, er opptatt av å få nok og god søvn og er opptatt av å unngå mye stress.

Hvilke produkter bruker du? 

Andre som har produkter de kan hjelpe andre ved å tipse om? :)

Anonymkode: 07795...cc0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør ikke noe aktivt. Aldrer gjør vi uansett. Gener har nok mest å si. Selv etter å ha storrøyka (har slutta nå) i mange år, er det lite (om noen) tegn til rynker her. Snart 40 år. Ett annet triks for å unngå rynker, er så fylle ut huden etterhvert som den vokser :fnise:

Har en krem (som har sf 20) som jeg bruker omtrent kun etter en dusj. Fjerner sminke 5-6 kvelder i uka :P

Anonymkode: 3efcd...4b6

For mye fillers fører til enda mer sæggende og hengende hud etterhvert som fillerne går ut. Da må man fylle på stadig større og større mengde og ser ut som en vepsestukket balong til slutt. 

Anonymkode: b9103...61e

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mye fillers fører til enda mer sæggende og hengende hud etterhvert som fillerne går ut. Da må man fylle på stadig større og større mengde og ser ut som en vepsestukket balong til slutt. 

Anonymkode: b9103...61e

Jeg trodde hun mente fett, ikke fillere. :P

• Liker 5
Skrevet

Ts her, jeg verken røyker eller drikker (er avholds), spiser ganske sunt, men trener ikke fordi jeg ikke har kommet meg helt etter fødselen, og drikker sinnsykt mye cola. Er det mulig å se yngre ut dersom man slutter med cola og begynner å trene? Sist jeg gjorde det gikk jeg ned 7 kg på en måned. Jeg så faktisk eldre ut i trynet da jeg veide 40 kg enn f.eks nå

Anonymkode: ac268...a03

Skrevet

Jeg begynte for 1 uke siden! :hoho:

Oppdaget noen linjer under øynene da jeg fjernet sminke her en kveld og ble liggende i senga å bestille anti-rynke produkter til 3 på natta, haha! Om det funker eller ikke er egentlig ikke det viktigste, men vi får se. Liker produktene, da. Bruker øyekrem, dagkrem (den er nok bedre som nattkrem, litt rik for min hud) og olje. Alt fra Derma e. Jeg er 31 år gammel og har fått to barn på to år, ser rimelig stor forskjell før og etter barna for å si det sånn.. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Sukker er drepen for huden, og så ellers foruten alt det andre, så er det selvsagt gener og ansiktsform. 

Jeg startet med bedre hudpleie for to år siden da jeg var 40. Bruker 50 spf hver dag, drikker ikke, røyker ikke, soler meg ikke (er ikke ute dager med over 5 på UV-skalaen). Jeg visste hva kråketær eller sinnarynke var før jeg kom på her i 2012 eller noe. Når man ikke har det selv. Jeg har dog noen fine linjer synlige for meg i pannen og under øynene, ellers ingenting. 

Anonymkode: cd02b...4b2

Skrevet

Jeg blir 40 i år og bruker ingenting. Solfaktor om sommeren, selvsagt, for å unngå å bli solbrent og å få hudkreft. Jeg synes det er utrolig trist at man bruker så mye tid, penger og energi på noe så naturlig som å bli eldre. Det er jo noe vi alle gjør. Jeg skjønner ikke hvorfor ungdomstiden skal hylles, det er jo da man er mest umoden. :P

Jeg lever livet og bruker min tid og mine penger på andre ting som gir meg mer. :)

Anonymkode: bbb55...272

• Liker 6
Skrevet

Jeg er 35 år og bruker ingen anti aging produkter. Jeg bruker vanlig fuktighetskrem. 

Jeg spiser og drikker normalt, også mye sukker ;)  Har ingen rynker, heller ikke kråketær rundt øynene. 

Tror det er mer gener enn mye annet som avgjør om man får rynker tidlig.

Anonymkode: 4ca86...7e5

• Liker 1
Skrevet

Ehm, jeg har aldri begynt? ;) 

• Liker 1
Skrevet

Er 36, hadde ikke tenkt å begynne med noe jeg 🙄

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet

Aldri begynt, er over 40 nå og har lite tegn til aldring i huden egentlig.

Gjest boblebrist
Skrevet

Det kan være lurt å sove på ryggen og ikke på siden. Når du ligger på siden skviser du ansiktet, og skaper "bulldogrynker" (har jeg lest). Uten at dette er noe jeg etterlever selv, jeg foretrekker å sove godt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...