Gå til innhold

Sykemeldt, er det greit å reise hjem til foreldrene da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt sykemeldt i en uke pga ryggplager og depresjon. Arbeidsmiljøet på arbeidsplassen er helt elendig og det har slitt meg ut. Mange har sluttet og jeg er en av få igjen som kan. Det resulterer i at jeg får mer og gjøre og sjefen (som ikke kan noen ting selv) maser meg ihjel. Jeg får meldinger sent på kvelden om ting som man fint kan ta neste arbeidsdag. Når jeg kommer på jobb om morgenen er det en hel del arbeidsoppgaver som andre skulle ha gjort som da ikke har blitt gjort, og som da jeg blir nødt til å gjøre. 

Jeg har følt på dette presset i lang tid nå, og jeg synes bare livet er kjipt. Selvmordstanker har kommet tilbake, jeg sliter med å sove, og kroppen er konstant sliten. Jeg gjør ikke annet om dagene enn å løpe på jobben og komme hjem for å legge meg. 

Jeg har prøvd å snakke med sjefen min om dette men hun går bare i forsvar med en gang. 

Jeg har vært sykemeldt før pga psykiske årsaker og har veldig tungt for å akseptere dette. 

Nå sitter jeg her da, med ekstremt dårlig samvittighet. Greier ikke å slappe av. Føler at jeg har gjort noe galt med å bli sykemeldt. Tenkte på å dra hjem i helgen (bor noen timer fra der foreldrene mine bor), er det egentlig greit å gjøre? Har ikke lyst til å være alene og savner dem veldig. 

Arbeidsgiver vet bare at jeg er sykemeldt pga ryggproblemene og ikke alt det andre. Jeg greier ikke å si slikt, føler hun aldri vil forstå meg. Heller tenke at jeg er et svakt menneske som ikke duger til noe som helst, og vil ta fra meg jobben. Når det er sagt er hun meget urimelig, derfor er arbeidsplassen et eneste kaos. Om noen uker returnerer avdelingslederen vår fra permisjon og hun er kjempeflink og dyktig. Håpet mitt er at ting skal bedre seg da. Vi får se. 

Anonymkode: f0ecb...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig kan du reise hjem til foreldrene dine :) det høres ut som en veldig god idé. god bedring!

• Liker 7
Skrevet

Skjønner godt at du vil hjem til foreldrene dine nå, det syntes jeg du skal gjøre. God bedring!

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! 

Jeg tenker å reise hjem en tur. Håper bare at arbeidsgiver ikke finner ut av det og begynner å spørre masse spm. 

Anonymkode: f0ecb...6ae

• Liker 2
Skrevet

God tur hjem ♥️ Og god bedring!

• Liker 2
Skrevet

Reis til foreldrene dine, du. Og hold øynene åpne for nye jobber. Jeg hadde satt meg en frist for når ting skulle blitt bedre på jobb før jeg seriøst vurderte å slutte. Sånn kan du ikke ha det.

Anonymkode: f7025...364

• Liker 1
Skrevet

Det er restriksjoner på å reise utenlands, men ikke å reise til familie og venner innlands. For mange er det rivende nødvendig, om man har brukket en fot og bor i et hjem med trapper, har barn, er nyoperert osv. 

Anonymkode: e02ce...dc3

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Min erfaring er at arbeidsgiver har mer respekt for mennesker som snakker om psykisk helse. 

Jeg gjorde det med min, og jeg ble sett opp til.

Er til tross for alt sykmeldt på lang-tid, men siden jeg var ærlig så har jeg ikke dårlig samvittighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...