Gjest lillapippi Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 (endret) . Endret 15. september 2017 av lillapippi
stan Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Det med de tre månedene gjelder jo begge veier. Leieboer kan ikke bare flytte på dagen, men har også tre måneders forpliktelse i forhold til utleier. Utleier skal aldri gå inn i en utleiebolig uten å ha varslet.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 18 timer siden, lillapippi skrev: Jeg har tenkt en del på hun brukeren som opprettet en tråd her inne som handlet om å flytte ut før den obligatoriske oppsigelsestiden på 3 måneder var oppfylt. Denne tråden her: (Hun har dessverre slettet hele hovedinnlegget sitt, men den kan leses i sin helhet lenger nede på siden i den nevnte tråden.). Jeg lurer på om det er flere enn henne som kunne hatt godt av å få husleieloven forklart på en litt mer forståelig måte. Få den tolket skikkelig slik at man unngår å misforstå hva ens rettigheter/plikter er som fremtidig leieboer? Husleieloven er jo stort sett på leieboerens side, heldigvis, siden det er mange utleiere der ute som misbruker sin makt til å kreve både det ene og det andre fra unge, uerfarne leietakere. Men det går jo veldig ofte den andre veien også, så derfor tenkte jeg at vi kanskje kunne hjelpe hverandre med spørsmål og diverse misforståelser som lett kan oppstå? Eller som kanskje har oppstått, og hvordan man kan løse disse? Foreksempel så kan ikke huseieren kaste deg ut på gata sånn helt uten videre selv om du skulle ha en leiekontrakt som ikke har blitt fornyet. Du vil alltid ha 3 måneders oppsigelsestid, og denne skal/bør du helst ha i skriftlig form. Enig? Og så kan ikke huseieren komme brasende inn i ditt hjem uten å ringe/banke på døra først. Selv om dere er verdens beste venner sånn ellers, så skal visse regler fortsatt følges. Men virker denne for streng hvis man er venner? Som tidligere utleier kan jeg fortelle deg at jaggu er det mange leieboere som drar "stakkars meg-kortet" ganske så langt noen ganger. Å finne gode leietagere er et sjansespill utav helv..... Anonymkode: ebc47...cd9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #4 Skrevet 15. september 2017 18 timer siden, lillapippi skrev: Jeg har tenkt en del på hun brukeren som opprettet en tråd her inne som handlet om å flytte ut før den obligatoriske oppsigelsestiden på 3 måneder var oppfylt. Denne tråden her: (Hun har dessverre slettet hele hovedinnlegget sitt, men den kan leses i sin helhet lenger nede på siden i den nevnte tråden.). Jeg lurer på om det er flere enn henne som kunne hatt godt av å få husleieloven forklart på en litt mer forståelig måte. Få den tolket skikkelig slik at man unngår å misforstå hva ens rettigheter/plikter er som fremtidig leieboer? Husleieloven er jo stort sett på leieboerens side, heldigvis, siden det er mange utleiere der ute som misbruker sin makt til å kreve både det ene og det andre fra unge, uerfarne leietakere. Men det går jo veldig ofte den andre veien også, så derfor tenkte jeg at vi kanskje kunne hjelpe hverandre med spørsmål og diverse misforståelser som lett kan oppstå? Eller som kanskje har oppstått, og hvordan man kan løse disse? Foreksempel så kan ikke huseieren kaste deg ut på gata sånn helt uten videre selv om du skulle ha en leiekontrakt som ikke har blitt fornyet. Du vil alltid ha 3 måneders oppsigelsestid, og denne skal/bør du helst ha i skriftlig form. Enig? Og så kan ikke huseieren komme brasende inn i ditt hjem uten å ringe/banke på døra først. Selv om dere er verdens beste venner sånn ellers, så skal visse regler fortsatt følges. Men virker denne for streng hvis man er venner? Det er aldeles unødvendig å forklare eller å tolke Husleieloven https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17 grunnen til at det er unødvendig med tolkning er at hva lovgiver har ment er utførlig forklart i forskriften til Husleieloven. At andre/kgbrukere kommer og fortolker Husleieloven når forskriften er klar, blir jo både unødvendig og mer villedende enn veiledende. Anonymkode: df41c...70a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå