AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Dere som vasker med svamp på bad. Har dere en svamp til dusj, speil, vask? Og hvordan rengjør dere svampen? Eller må den kastes etter hvert bruk? Hva vasker dere dosete osv med? Anonymkode: e6e2c...ef3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Jeg bruker ikke svamp men en grov klut til dusj. Det samme med vask, og speil. Bruker kun vann og klut til dusj. Sprayer rundt dusjhode og kran med klorin hvis omgangssyke. Til dosete så bruker jeg faktisk vanlig dopapir og tørker rundt. Synes det er litt uhygienisk å bruke klut/svamp til akkurat det formålet. Anonymkode: 0c265...fa0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 Bruker engangskluter. Ikke så miljøvennlig, men på badet velger jeg å bruke det. Vasker gulvet, så speil og vask med samme klut, speil først, så vasken og servant. Deretter tar jeg ny klut og vasker dusjen. Og til slutt en ny klut for toalettet. Vasker do lokk, det man trekker ned først, deretter toalettsetet, så under toalettsetet og så bruker jeg toalettkosten nedi toalettet. Anonymkode: 012c0...020
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bruker engangskluter. Ikke så miljøvennlig, men på badet velger jeg å bruke det. Vasker gulvet, så speil og vask med samme klut, speil først, så vasken og servant. Deretter tar jeg ny klut og vasker dusjen. Og til slutt en ny klut for toalettet. Vasker do lokk, det man trekker ned først, deretter toalettsetet, så under toalettsetet og så bruker jeg toalettkosten nedi toalettet. Anonymkode: 012c0...020 Altså gulv med en klut. Og vask og speil med samme* Anonymkode: 012c0...020 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som vasker med svamp på bad. Har dere en svamp til dusj, speil, vask? Og hvordan rengjør dere svampen? Eller må den kastes etter hvert bruk? Hva vasker dere dosete osv med? Anonymkode: e6e2c...ef3 Med antibac overflaterengjøring på toalettpapir. Anonymkode: 75c6d...cd6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 Bruker en klut til servant, blandebatterier, speil osv. (først speil, så blandebatteri, så servant). Bruker en annen klut til å vaske toalettet. Vasker klutene på 90 grader etter bruk. Anonymkode: f0c65...52c 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 Bruker toalettpapir til å vaske toalettet og kluter på resten. Anonymkode: f6544...dfc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 Grovrengjører først med klorin o.l, tar så å flytter ut alt som ikke tåler vann og spyler med glovarmt vann over dusj/toalett med dusjhodet og vasker med vaskebørste og såpe, lar alt renne ned i sluken, spyler over igjen, repeterer, tørker over det verste med håndkle og går ut og lar det tørke av seg selv.. 5 min ca... Anonymkode: 0e4c7...72c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Her i huset lider vi ikke av immunsvikt, så vi tåler fint noen bakterier. Vasker med en fuktet mikrofiberklut, som vaskes med undertøy på 90 grader. Bruker kun andre vaskemidler ved omgangssyke. Anonymkode: 5e926...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere som vasker med svamp på bad. Har dere en svamp til dusj, speil, vask? Og hvordan rengjør dere svampen? Eller må den kastes etter hvert bruk? Hva vasker dere dosete osv med? Anonymkode: e6e2c...ef3 Det var en sak i media for få uker siden om kjøkkensvamper, der svampene ble anbefalt å gimet kort liv, på grunn av bakterievekst det er umulig å få bort etter bruk. Bruker mikrofiberklut til speil, vask og benk. Bomullsklut på dusjglasset og kluter fra bruk og kastposen på wc utvendig. Kost invendig. Anonymkode: 47a5a...8a6
Cavia Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var en sak i media for få uker siden om kjøkkensvamper, der svampene ble anbefalt å gimet kort liv, på grunn av bakterievekst det er umulig å få bort etter bruk. Bruker mikrofiberklut til speil, vask og benk. Bomullsklut på dusjglasset og kluter fra bruk og kastposen på wc utvendig. Kost invendig. Anonymkode: 47a5a...8a6 Etter jeg hørte det er det bruk og kast for min del. Kjøper en sånn billig pakke med mange.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #12 Skrevet 15. september 2017 Bruker microfiberklut til speil, grov svamp til dusjen som kastes etter en gangs bruk, engangsmopp til gulvet, og papir til vask og toalett. Anonymkode: dc88e...06f
Antoinette Skrevet 15. september 2017 #13 Skrevet 15. september 2017 Når jeg skal vaske badet gjør jeg følgende: Setter opp vinduene til lufting. Dusj/badekar vaskes med egen rens fra produsenten. Tar wc-rens med klor i toalettskålen som får virke i noen minutter. Sprayer servant med Ajax Baderom, vasker med svamp. Speilet tas med Ajax Glass og poleres med micofiberklut. Hyller ol, vaskes over med Ajax Baderom og klut. Vasker doskålen innvendig med dodørsten, ringen, lokket og sisternen tørkes over med vaskeservett tilsat klor. Gulvet moppes. Henger opp rene hånd-håndklær og bytter bademattene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #14 Skrevet 15. september 2017 Jeg har spesialvask (fås ikke kjøpt av private) sprayer ned. Jeg bruker dusjen til å spyle rent, selv om de sa på tv at det gjør man ikke. Jeg er heldig å har 2 sluker på bad, så jeg kan spyle. Tørker av med tørkepapir. Anonymkode: 52b20...ff4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #15 Skrevet 15. september 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Grovrengjører først med klorin o.l, tar så å flytter ut alt som ikke tåler vann og spyler med glovarmt vann over dusj/toalett med dusjhodet og vasker med vaskebørste og såpe, lar alt renne ned i sluken, spyler over igjen, repeterer, tørker over det verste med håndkle og går ut og lar det tørke av seg selv.. 5 min ca... Anonymkode: 0e4c7...72c Håper du har et bad som er bygget skikkelig med membran andre steder enn i dusjen, ellers får du fuktproblemer. Anonymkode: f6544...dfc 2
♥Missy♥ Skrevet 16. september 2017 #16 Skrevet 16. september 2017 Her vasker jeg speil, kran og vask med en blanding av sitron og eddik, så tørker jeg speilet med microfiberklut. Kranen får en dæsj med klorin. Dusjen vasker jeg med samme blanding og en egen kjøkkenkost jeg har til kun det formålet. Oppå doen vasker jeg med en ny klut merket for bad, og tørker støv av den, før jeg bruker samme blanding som tidligere. Deretter bruker jeg papir og klor under setene, på setene og jif og toalettbørste inni doen. Deretter avslutter jeg med klor på håndtak og inni doen. Gulvet støvsuger jeg og går over med samme blanding som tidligere. Dørhåndtak får også klor. Sitron er antibakteriell, så jeg prøver å bruke minst mulig kjemiske midler, men klor bruker jeg altså, fordi jeg føler det må til enkelte plasser. Legger klutene til vask med en gang, og setter dokost og dusjbørste i klor.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #17 Skrevet 17. september 2017 Jeg bruker bare kluter som jeg vasker på 95 grader etter bruk. Anonymkode: 66068...b9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå