Gå til innhold

Mister lysten på barn når jeg ser dagens barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns dagens barn er så sarte, hårsåre og egne. De tåler ikke motbør, og man skal være veldig forsiktig med å si noe som ikke er helt "korrekt" før de begynner å grine og bære seg. Mange er også utrolig sta og skal ha viljen sin hele tiden. Dagens foreldre syr puter under armene på dem, ikke la det være noen tvil om det. Barn er blitt som porselen.

Til og med lærere lar elever styre showet, og mange velger selv om de jobber i timene, bare de er sta nok til å stå litt imot. Ikke kan man gjøre noe fysisk med elever lenger, og man blir jo omtrent anmeldt bare man tar dem hardt i armen. Noen barn er simpelthen ikke mulig å snakke til fornuft. Og de bare fortsetter når de ser at det ikke har noen andre konsekvenser enn å ikke få is osv..

Jeg syns det er direkte deprimerende å se barn i 8-9 års alder som sitter i skolegården (ikke i skoletiden, men etter) og glor ned i mobilskjermene sine. Jeg syns det er forkastelig at de i det hele tatt har mobil. Jeg blir sjokkert av å høre at de har sett traileren til Annabelle 2, og at de er aktive på masse rare medier. Fy søren, jeg er glad for at jeg er blant de siste generasjonene som vokste opp upåvirket av slikt, og hadde en barndom lik dem som vokste opp på 50-tallet, f.eks. Med dagens barn har jeg ingenting til felles.

Jeg kan så klart velge hva slags oppdragelse jeg gir barnet mitt, men de kan unektelig forbli upåvirket av samfunnet rundt. Alle barn vil kreve mobil når de når en viss alder og bli tverr og sur hvis de ikke får det. Og hvis det er slik nå, hvordan blir det da i fremtiden? Det blir vel neppe mindre press..

Hva tenker dere andre, gjerne dere som allerede er foreldre..?

Anonymkode: 395d8...755

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje like greit om du ikke får barn.

Anonymkode: 4761e...d1d

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at du kanskje legger ekstra merke til denne typen barn som du beskriver mens du overser flertallet av barna som stort sett oppfører seg fint :) 

Anonymkode: 61476...62a

• Liker 3
Gjest lillapippi
Skrevet (endret)

'

Endret av lillapippi
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje like greit om du ikke får barn.

Anonymkode: 4761e...d1d

Regnet igrunn med en slik kommentar.

Men sannheten er vel at jeg trolig ser dette på nærmere hold enn mange andre.

Anonymkode: 395d8...755

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i skolen, det samme gjør min mor. Hun med noe yngre barn enn jeg. 

Mobil i friminuttene er helst noe vi ser fra ungdomsskoleelever, ellers er det mye ståk, lek og fysisk lek i friminuttene.

Jentene på ungdomsskolen er vel de tregeste skapningene på skolen. De er trege i garderoben, trege ut av klasserommet til friminutt, trege tilbake, trege til å rydde pulten, de kommer seg knapt ut på en benk før det ringer inn igjen og svært ofte så er de trege fordi de er så himla opptatt av å skravle med alle de andre jentene. 

Jeg tror i blant de er i en egen tidssone. Og gutta på ungdomsskolen er veldig glade i å spille fotball på vår skole og har gjort en kunst av å spille hele dagen og plukker raskt opp spillet fra forrige friminutt. De som skal være med må henge med, så de har sjelden tid til mobil. 

Jeg er bare litt over 30. Men jeg kjenner meg veldig igjen i elevene på skolen jeg jobber på. En middels størrelse norsk skole med 1-10 klasse. 

Vi har masse fine unger i Norge. Og masse flott ungdom. 

Anonymkode: 04f07...323

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du burde endre holdningene dine, før du tenker på å få barn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg snur litt på det og tenker at jeg ser mange lykkelige, trygge og glade barn i dag. Ja, vi syr puter under armene på barna, men før i tiden gikk mange barn på sjølstyr også, som ofte resulterte i rampete, utrygge og unnvikende barn. Ikke alt var bedre før! 

Om du bare ser det negative er kanskje ikke barn noe for deg. Også er det vel sånn at de som ikke har barn vet alt best😜

Anonymkode: 3fed4...205

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Det er et sykt hysteri noen ganger. Ja, det er bra med trygge barn, men barn blir trygge selv om man sier nei, irettesetter, gir husarrest, hever stemmen, fratar goder og alt annet som ikke er lov i dag. Altså tråder her inne skremmer meg! Er ofte oppe sånne tråder ''ånei jeg kjeftet på barnet mitt. Er det ødelagt nå?'' Herregud.. Samme med ''baby gråt mens jeg løp fra kjøkkenet og inn på rommet, går det bra?''. Jeg blir skremt. 

Anonymkode: 85832...082

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...