Gå til innhold

Tørr ikke jogge når lyst ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tørr ikke å jogge når det er lyst ute, selv om jeg er mørkredd. Er bare så redd for at folk skal se på meg og dømme meg og tenke at jeg er feit, dårlig trent, osv. Derfor jogger jeg bare når det er mørkt, skumring, osv.

Noen andre som har hatt det sånn? Hvor lenge tok det før du klarte å jogge i lyset? 

Anonymkode: 63e3b...95c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

La oss si at de faktisk dømmer deg, at de tenker at du er feit, stygg, ekkelt, dårlig trent, hvem sier det mest om deg eller dem? Og hvis man bare antar at noen tenker disse tingene, hvorfor gjør det deg redd? Sånn egentlig? Hva har det å si at noen synes du er den største dusten? Du synes jo ikke det selv! Er det så viktig at fremmede ikke dømmer deg? Du gjør noe positivt for deg selv og helsa di, og du burde ikke la deg stoppe av at andre er dømmende, slemme mennesker. 

Du er så feit/ikke feit som du er, du er i den formen som du er, sånn er det. Det kan folk tenke sitt om, mest sannsynlig tenker de bare på sine egne ting. 

Skrevet

Enig. Det er også riktig som du sier. Folk legger mindre merke til deg når det er mørkt. 

Anonymkode: ae18f...9ad

Skrevet

Jeg ser mennesker i alle aldre og størrelser langs joggeløypene mine. Blir ekstra glad og imponert når jeg ser en litt større person jogge i stedet for å rusle. Kudos! Tenker jeg.

Anonymkode: 5dcf0...729

• Liker 3
Skrevet
På 15.9.2017 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Jeg ser mennesker i alle aldre og størrelser langs joggeløypene mine. Blir ekstra glad og imponert når jeg ser en litt større person jogge i stedet for å rusle. Kudos! Tenker jeg.

Anonymkode: 5dcf0...729

Jeg og blir glad når jeg ser andre trener. En utrent/større person som trener tenker jeg KUN positivt om!  

Anonymkode: 03d4e...1ac

Skrevet

Akkurat sånn tenker jeg også. Derfor jogger jeg kun etter klokken 23:00 om kvelden.

Skrevet
På ‎14‎.‎09‎.‎2017 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Jeg tørr ikke å jogge når det er lyst ute, selv om jeg er mørkredd. Er bare så redd for at folk skal se på meg og dømme meg og tenke at jeg er feit, dårlig trent, osv. Derfor jogger jeg bare når det er mørkt, skumring, osv.

Noen andre som har hatt det sånn? Hvor lenge tok det før du klarte å jogge i lyset? 

Når jeg ser "feite" dårlig trente folk jogge, beundrer jeg dem alltid i mitt stille sinn for at de prøver, og gjør noe med det <3

Anonymkode: ea618...2ff

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Supernova17 skrev:

Akkurat sånn tenker jeg også. Derfor jogger jeg kun etter klokken 23:00 om kvelden.

Er du ikke mørkredd? Skjønner ikke at dere tør. Dere har like mye rett til å jogge om dagen som alle andre.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke mørkredd? Skjønner ikke at dere tør. Dere har like mye rett til å jogge om dagen som alle andre.

Jo, jeg er i alle fall mørkredd, men "angsten" for hva andre tenker når de ser meg jogge er større enn frykten for mørket, så da blir det heller jogging i mørket. 

For min del er det heldigvis mørkt kl 20, så slipper å vente helt til kl 23. 

Skrevet

Anbefaler deg å jogge på et sted hvor det finnes mange andre joggere. Da blir man faktisk mer "usynlig" enn når man jogger alene langs en vei. 

Her hvor jeg bor så har vi en stor park som folk bruker til jogging, gåturer, lufting av hund osv. Der finnes det mennesker i alle aldre, størrelser, farger, klesstiler, uføre og veltrente. Ingen letter så mye på øyelokket om en overvektig person jogger der. Om de så gjør det så er det ikke noe som blir lagt merke til iallefall

Det er nok bare en terskel du må over. Så fort du har jogget en gang ute i dagslys så skjønner du ikke hvorfor du var så redd for det 😊

Skrevet
3 minutter siden, Wenda skrev:

Anbefaler deg å jogge på et sted hvor det finnes mange andre joggere. Da blir man faktisk mer "usynlig" enn når man jogger alene langs en vei. 

Her hvor jeg bor så har vi en stor park som folk bruker til jogging, gåturer, lufting av hund osv. Der finnes det mennesker i alle aldre, størrelser, farger, klesstiler, uføre og veltrente. Ingen letter så mye på øyelokket om en overvektig person jogger der. Om de så gjør det så er det ikke noe som blir lagt merke til iallefall

Det er nok bare en terskel du må over. Så fort du har jogget en gang ute i dagslys så skjønner du ikke hvorfor du var så redd for det 😊

Jeg har jogget i dagslys noen ganger, og synes det er ubehagelig. Blir så fokusert på alle jeg møter og hva de tenker, at jeg ikke klarer å fokusere på å presse meg i jogginga. 

Skrevet

Har dere prøvd å jogge med caps og solbriller? Jeg føler det hjelper når jeg vil gjemme meg bort litt.

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke spesielt mørkredd. Hvis jeg jogger om dagen treffer jeg mest sannsynlig på folk jeg kjenner + bekjentskap som jeg ikke vil vise joggingen min til. Og om kvelden er det litt skummelt å være ute. Jeg skjønner at førstnevnte er bedre, men merkelig nok velger jeg å jobbe om kvelden.

Skrevet

Jeg hadde lignende tanker som deg, men jogget allikevel. Meldte meg inn på en løpegruppe på Facebook, så ekstremt mange som hadde tider jeg aldri har drømt om en gang, men allikevel er alle superstøttende. Der er det ingen håning, tvert imot er det støtte og hjelp i alle retninger. 

Anonymkode: 2468a...a6e

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes også at det var ukomfortabelt at andre så meg løpe da jeg startet, men etterhvert som jeg ble komfortabel med å løpe forsvant de tankene. Nå bruker jeg de jeg møter på joggeturen som motivasjon til å holde farten oppe og smiler til de jeg møter for å vise at jogging ikke bare er slitsomt og fælt. 

Dersom enkelte tenker negativt om og latterliggjør overvektige som gjør en innsats for å bedre helsen sin, er det de som er latterlige. Fysisk aktivitet er viktig, uansett form og fasong. Jeg heier på deg! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...