GĂ„ til innhold

Smokk ??

kris10n

Anbefalte innlegg

Har en sÞnn pÄ to mnd, han har et enormt suttebehov, men nekter og ta smokk. Han brekker seg og viser tydelig at den vil han ikke ha. Dette fÞrer jo dermed til at han helst vil henge i puppen i tide og utide.

Har prĂžvd flere typer smokk men det er det samme med de alle. Noen som har noen gode tips til meg ??

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

SÄnn gjorde eldstesÞnnen min ogsÄ. Det viste seg at han fikk tunga over smokken. Hvis vi passet pÄ sÄ det ikke skjedde sÄ gikk det bra.

AnnKristn

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Datteren min har aldri villet ha smokk, etterhvert fant hun ut at hun kunne sutte pÄ totten, og det gjÞr hun fortsatt nÄr hun er litt trÞtt eller skal sove (hun er 11 mÄneder nÄ). Synes det er en bedre lÞsning enn smokk, bare man passer pÄ Ä vaske hendene til barnet ofte.

NÄr babyen din er sÄ liten sÄ kanskje det er et reelt behov for mere mat, ikke suttebehov? Ammingen har jo egentlig ikke gÄtt seg sÄ godt til enda vel? Husker noe om Þkedager og slikt, det vil si at babyen Þnsker Ä suge ved brystet veldig hyppig i perioder for det fÞrer til at melkeproduksjonen Þker. Hvis du vet at hun er mett sÄ kan et alternativ vÊre Ä avlede. Selvom hun er liten, sÄ forsÞk Ä snakke med henne, synge eller liknende sÄ hun fÄr noe annet Ä tenke pÄ, da blir suttebehovet mindre.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Lillegutt hadde ogsÄ et enormt sugebehov! Vi jobbet i 6 mnd fÞr han omsider tok den - men det var godt. Likte ikke Ä bli brukt som smokk!!! :wink::ler:

NÄ skal vi sikkert lide for at vi var sÄ iherdige nÄr vi skal drive avvenning - men jeg tror det har vÊrt verdt det!

:)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hadde ogsÄ det problemet med fÞrste mann, men vi var iherdige med prÞving og fant en smokk han tilslutt valgte Ä ta (den runde man fÄr kjÞpt pÄ cubus). Tror vi brukte 3 uker, men det var det verdt.

Smukken tok vi fra han da han var 1 Är og 4 mnd, uten store problemer.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest mlle Camille
Synes det er en bedre lÞsning enn smokk' date=' bare man passer pÄ Ä vaske hendene til barnet ofte.[/quote']

Det kan nok diskuteres nÄr man veier det positive og negative mot hverandre. ;)

Det kan nok blant annet bli vanskeligere med avvenning nÄr man totter.

For mens smokken fysisk kan fjernes og kastes, sitter totten fast. Og det er veeeeldig enkelt Ă„ lure til seg en litte tottestund da.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja, dette er jeg enig i. I tillegg er vel ikke tannlegene sÄ veldig glad i totten pga. faren for overbitt?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest mme Camille

Nei, fÞr anbefalte tannlegene nok ikke smokkene, men nÄ i dag er smokkene sÄ riktig utformet for de smÄ munnene, at de er bedre for tannstillingen Ä bruke enn totten.

Men pÄ den annen side. Totten er jo alltid der til Ä putte i munnen nÄr den faller ut, fremfor Ä lÞpe frem og tilbake til soverommet 20 ganger i lÞpet av natten for Ä putte inn smokken :roll:(pÄ de minste)

De stÞrre kan ha smokken hengene i egnet festesnor, eller som noen andre skrev her inne for noen dager (?) siden, ha mange smokker liggende tilgjengelig i sengen. Bare det ikke blir et problem f. eks ved at barnetlegger seg oppÄ dem nÄr h*n sover da. Ingen liker vel en smokk i bahodet.. :-?

Til TrÄdstarter!!

Har du prÞvd Ä fÞre smokken opp i ganen, sÄnn som dere kanskje lÊrte pÄ sykehuset med lillefingeren? PrÞv ogsÄ Ä rugge litt pÄ smokken inni munne. Selv min lille gutt (som er en iherdig smokkegutt, trenger litt "starthjelp" noen ganger, og det beste er ved Ä rugge litt pÄ smokken inni munnen.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk for gode tips. vi kommer til Ă„ prĂžve videre med smokk, kanskje jeg endag slipper Ă„ bli brukt som smokk selv :-) Tydelig at det bare er for kosens skyld innimellom.

Skal prÞve de rÄd jeg har fÄtt, tar han tommelen skal han fÄ lov til det isteden, men frem til han finner den prÞver vi Ä fÄ til smokken :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Anonymous

hva med Ä ha litt godis pÄ smokken littegrann syltetÞy eller noe....? ikke noe ideelt for et barn Ä begynne med smokk, men har han stort sugebehov, sÄ er det bedre Ä begynne med det enn Ä la vÊre............. :wink:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vesla ville heller ikke ha smokk. Jeg ga opp etter 8 ukers iherdig prĂžving, med alle typer i alle materialer med og uten tupper osv. :ler:

Ble nok brukt som smokk en periode, eller fÞlte meg sÄnn. Det gÄr over.

Har hÞrt om de som ikke tar smokk fÞr de er 10-11 mÄneder. Da kan det vÊre det samme syns jeg.

Vesla brukte peke- og langfinger en stund, nÄ er hun ferdig med hele sutte-greiene. Stoor jente pÄ 13 mÄneder, handa gÄr bare til munnen nÄr noe er veldig skummelt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

hva med Ä ha litt godis pÄ smokken littegrann syltetÞy eller noe....? ikke noe ideelt for et barn Ä begynne med smokk, men har han stort sugebehov, sÄ er det bedre Ä begynne med det enn Ä la vÊre............. :wink:

Dette var vel bare fleip??!! :o :wink:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...