Gå til innhold

Ta et fag uten noen venner i klassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil helst bytte bort det ene faget jeg har valgt, til noe annet (jeg går studie. på vgs). "Problemet" er at jeg ikke kjenner de som har det faget noe godt, så jeg kommer ikke til å ha noen venner i den klassen. Så jeg kan velge mellom å enten ha et fag jeg synes er helt ok med en klasse jeg liker veldig godt, eller bytte til et fag jeg har mer interessere for, men med en klasse jeg ikke har noen venner i. Noen som har noen råd? Jeg snakket med rådgiveren på skolen og hun sa at jeg måtte velge fag neste uke, så har ikke så god tid på å bestemme meg heller. :( 

Anonymkode: f6c5a...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da ikke velge fag utifra hva vennene dine velger. Jeg hadde flere fag på vgs hvor jeg ikke hadde noen venner. Det er litt kjedelig, men sånn er livet. I tillegg blir du mer fokusert på faget siden du ikke har noen å skravle med. Jeg syns absolutt du skal velge de fagene du ønsker, ikke de som vennene dine tar. Velkommen til voksenlivet

Anonymkode: 0624e...3e4

• Liker 3
Skrevet

Det er ett eneste fag. Hva om du velger det faget du er interessert i, så henger du med de du har lyst å henge ellers. Det er bare snakk om noen timer.

Hvis du velger et fag du ikke er flink til og stryker, må du ta opp fag uten vennene dine allikevel. Jeg hadde ikke brydd meg om det. Velg gode karakterer - og vær med de du vil samtidig.

• Liker 1
Skrevet

Hva slags fag du velger på VGS spiller jo liten rolle med mindre det er noen krav på noen av studiene du kunne tenke deg. Det er viktig å velge et fag man interesserer seg for, men man bør heller ikke undervurdere det sosiale aspektet. Trivsel har ganske mye å si for motivasjonen i faget. 

Selv ville jeg ha valgt etter fag, men nå var ikke jeg spesielt opptatt av å være sammen med venner i alle klassene heller. 

Anonymkode: 95503...91c

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags fag du velger på VGS spiller jo liten rolle med mindre det er noen krav på noen av studiene du kunne tenke deg. Det er viktig å velge et fag man interesserer seg for, men man bør heller ikke undervurdere det sosiale aspektet. Trivsel har ganske mye å si for motivasjonen i faget. 

Selv ville jeg ha valgt etter fag, men nå var ikke jeg spesielt opptatt av å være sammen med venner i alle klassene heller. 

Anonymkode: 95503...91c

Jeg er veldig redd for at jeg ikke skal like faget hvis jeg ikke har noen å være med. Samtidig er jeg redd for å fortsette med faget jeg ikke liker så godt og angre på det. :(

Skrevet

Unnskyld at jeg er skarp her, men HERREGUD! Du kan ikke være så uselvstendig at du ikke klarer å ta ett eneste fag uten vennene dine. Hva med fremtiden? Tror du vennene kommer til å studere nøyaktig det samme som deg? Tror du vennene vil ende opp på nøyaktig den samme arbeidsplassen som deg?

Bli voksen. Så kan det jo faktisk hende at du klarer å få en venn eller to mens du har dette faget også. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd for at jeg ikke skal like faget hvis jeg ikke har noen å være med. Samtidig er jeg redd for å fortsette med faget jeg ikke liker så godt og angre på det. :(

Er ikke dette en sånn typisk jenteproblemstilling? Jenter velger utifra vennenes valg. Gutta velger det de selv har mest lyst til. 

Om du vet hvilket av de to fagene som gir deg flest valgmuligheter etterpå, så bruk den kunnskapen og velg fag ut fra hva du selv vil, ikke dilt som en sau etter hvor alle vennene dine er.

Anonymkode: 2f6fe...f47

• Liker 1
Skrevet

Prøv å bli litt mer selvstendig før du begynner å studere. Vennene kommer du til bytte ut før eller siden uansett

Skrevet

Man er da på skolen for å lære ikke for å være med venner

Anonymkode: 575be...8d3

Skrevet

Hvilket fag er det? Er det realfag er det som regel ikke noe problem om man ikke kjenner noen. Man jobber som regel selvstendig. 

Skrevet
47 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Hvilket fag er det? Er det realfag er det som regel ikke noe problem om man ikke kjenner noen. Man jobber som regel selvstendig. 

Rettslære, altså ikke realfag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...