AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Kjenner du en som er virkelig smart, et geni? Litt av typen Sheldon? Jeg gjør dessverre ikke det. Synes skikkelig smarte mennesker er fascinerende. At vi kan være så forskjellige er jo bare gøy. Anonymkode: 949bf...9b3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Nei det gjør jeg ikke Anonymkode: 67931...bf0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 Ikke akkurat Sheldon da, men smart oppegående person kjenner jeg, mye mer enn gjennomsnittet. Denne personen kan snakke hverm som helst under bordet, da han konsekvent alltid har mer kunnskap om hva nå enn emne som blir tatt opp. Dette er en person som absolutt skulle arbeidet i de anerkjente think tank ute i den store verden og da ville vært med likesinnede og blant folk h*n kunne strekke seg opp mot. Anonymkode: 112b4...f7e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke akkurat Sheldon da, men smart oppegående person kjenner jeg, mye mer enn gjennomsnittet. Denne personen kan snakke hverm som helst under bordet, da han konsekvent alltid har mer kunnskap om hva nå enn emne som blir tatt opp. Dette er en person som absolutt skulle arbeidet i de anerkjente think tank ute i den store verden og da ville vært med likesinnede og blant folk h*n kunne strekke seg opp mot. Anonymkode: 112b4...f7e Hvorfor gjør han ikke det i så tilfelle? Anonymkode: 67931...bf0
Sh999 Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Ja, eksen til en venninne. Han var bokstavelig talt rakettforsker og har vært i det hvite hus og programert data system. Han var dessverre ikke så sosialt kompetent og hadde problemer med å skjønne ironi. Husker at venninnen min måtte forklare vitsene for han når vi så på nytt på nytt 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 Jeg kjenner en som mener selv at han er helt vanvittig smart, uansett hva det er snakk om! Bare fordi man har studert ved f.eks. universitet / høyskole, og kan sitere litt forskjellige lærebøker... Anonymkode: 77ef3...be9
Hermine Grang Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 (endret) Kjenner ingen som er like smarte som Sheldon Cooper. Men kjenner en som er smart, oppegående og har veldig god konsentrasjonsevne. Synes selv det er fascinerende for jeg er ikke en som kan konsentrere meg lenge. Han endte for øvrig med å ta utdannelsen sin ved MIT. Endret 14. september 2017 av Hermine Grang
Gjest orfeus Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en som mener selv at han er helt vanvittig smart, uansett hva det er snakk om! Bare fordi man har studert ved f.eks. universitet / høyskole, og kan sitere litt forskjellige lærebøker... Anonymkode: 77ef3...be9 Kjenner flere av den typen, de forveksler kunnskap med intelligens. Jeg kjenner mange høyt utdannede som ikke er spesielt smarte, og noen supersmarte som knapt nok har gjort ferdig videregående.
T-Rex Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Genialitet er fascinerende. Men det viktigste er at vi alle hjelper hverandre, med det vi har. Av intelligens, praktisk kunnskap og andre ting. Vi må stå sammen nå. Vi befinner oss i en skjebnetid.
Gjest C.Tramell Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 En nå avdød slektning var i den kategorien. Svært høy IQ, distré, glødende engasjert og temmelig eksentrisk. Han kunne være skikkelig utadvendt og midtpunkt den ene dagen og like innadvendt den neste. Han var briljant, men han tippet over nå og da og ble lagt inn på psykiatrisk.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 Mannen min er fryktelig intelligent. Han kan masse om mye forskjellig jeg ikke engang klarer å uttale. Han tok en IQ test for morroskyld da han studerte og fikk 193 poeng. Anonymkode: f366f...f57
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #13 Skrevet 14. september 2017 Jeg vet faktisk om tre virkelig smarte/genier Anonymkode: 79898...13c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #14 Skrevet 14. september 2017 Ja, men syns egentlig det er mer fascinerende med en jeg kjenner som har helt sinnsyk sosial intelligens. Hun kan snakke med hvem som helst og gjøre de komfortable og gjøre at de føler seg sett. Og hun er så god på å lese folk at hun virker synsk Hun virker som en magisk skapning når man er innadvendt selv Anonymkode: e4048...669 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #15 Skrevet 14. september 2017 Ja. Alle damene på kg som bruker personangrep, hets og latterligjøring som virkemiddel når de går tom for motargumenter😋 Anonymkode: 887b0...db5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #16 Skrevet 14. september 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Mannen min er fryktelig intelligent. Han kan masse om mye forskjellig jeg ikke engang klarer å uttale. Han tok en IQ test for morroskyld da han studerte og fikk 193 poeng. Anonymkode: f366f...f57 Hvilken iq test da? Finnes veldig få sertifiserte IQ tester som måler så høyt, og jeg har aldri hørt at de har arrangert slike tester i Norge. Mensa måler bare opp til 130-140 eller hva det var igjen Anonymkode: af10b...253
Horten Market Skrevet 14. september 2017 #17 Skrevet 14. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke akkurat Sheldon da, men smart oppegående person kjenner jeg, mye mer enn gjennomsnittet. Denne personen kan snakke hverm som helst under bordet, da han konsekvent alltid har mer kunnskap om hva nå enn emne som blir tatt opp. Dette er en person som absolutt skulle arbeidet i de anerkjente think tank ute i den store verden og da ville vært med likesinnede og blant folk h*n kunne strekke seg opp mot. Anonymkode: 112b4...f7e 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør han ikke det i så tilfelle? Anonymkode: 67931...bf0 Kanskje fordi slike mennesker gjerne har en overfladisk og omtrentlig kunnskap, men er så påståelige at folk tror på dem. Den som lytter på hva de faktisk sier kan lett avsløre dem, men hvem vil vel skape en scene i et selskap. De har jo også en underholdningsverdi, så man lar dem bare dure i vei.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #18 Skrevet 14. september 2017 Ja, en i klassen på vgs. Fordi han var den eneste i klassen som hang på wikipedia i friminuttene, mens alle andre var på facebook. Anonymkode: 1a65d...c87
Emmelise Skrevet 14. september 2017 #19 Skrevet 14. september 2017 Har en kompis med PhD i Auronautikk som krever sitt for å nå det. Han er i sjangeren "matematisk geni", snill fyr og veldig morsom. Litt "social akwardness" i starten men han skal gjerne få sjansen til å varme opp til deg først. Småsjenert er visstnok ordet man bruker nå. Jeg som klarer hverken algebra eller geometri (ei heller aldri hatt bruk for det *host*) sitter noen ganger og går igjennom matte jeg hadde på ungdomsskolen og vgs for mange herrens år siden med ham for å se om jeg endelig klarer å forstå det. Jeg gjør det når han forklarer det for meg. Kan riktignok ikke bruke det til noe, hehe, men jeg forstår endelig konseptet ihvertfall.
Kragebein Skrevet 15. september 2017 #20 Skrevet 15. september 2017 Tråden er ryddet for personangrep og brukerdebatt. Kragebein, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå