AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Søsteren min skal ha baby, og jeg blir tante for første gang i mitt liv. Dette synes jeg er ganske så stas, blir liksom ikke helt det samme som å være "liksom" tante for babyene/barna til venninnene mine. Tenkte at det kunne være lurt å ha en sprinkel seng og spisestol hos meg, slik at når de er på besøk så behøver de ikke måtte reise hjem fordi jeg ikke har noe babyen kan sove på/sitte på her. Jeg syns det bare hadde vært koselig å hatt litt slikt hos meg, på gjesterommet mitt f.eks. Noen tanker? Anonymkode: 41852...cc1 3
Fluttershy Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Snakk med søsteren din om det, og hør hva hun tenker Men det var en hyggelig tanke da! 6
hotellpute09 Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 Jeg syntes det høres ut som en veldig koselig gest av deg. Men jeg ville nok valgt en reiseseng istedetfor sprikelseng. Lett å pakke bort dersom du får andre gjester. En tripp trapp som barnet kan vokse i og ha hos deg er jo også helt greit. 14
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 Skal høre med henne. Kjøper isåfall brukt da, så tenkte å kikke på Finn.no Anonymkode: 41852...cc1 2
Lavendela Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 (endret) Om du skal kjøpe noe, så kjøp spisestol, og evt en vippestol. Støtter forslaget om reiseseng fremfor sprinkelseng😊 Endret 14. september 2017 av Lavendela 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 2 minutter siden, hotellpute09 skrev: Jeg syntes det høres ut som en veldig koselig gest av deg. Men jeg ville nok valgt en reiseseng istedetfor sprikelseng. Lett å pakke bort dersom du får andre gjester. En tripp trapp som barnet kan vokse i og ha hos deg er jo også helt greit. Har en malm seng som kan dras ut til dobbel, har plass til begge deler. Stort nok rom. Anonymkode: 41852...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 2 minutter siden, Lavendela skrev: Om du skal kjøpe noe, så kjøp spisestol, og evt en vippestol. Tenkte på vippestol også. Anonymkode: 41852...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 Reiseseng er bedre. Men sjekk med henne om de har tenkt å kjøpe selv. Høy spisestol har de veldig billig på ikea., men det er noen måneder før babyen trenger noen av delene (antageligvis kan den sove i vognbagen på besøk de første månedene). Anonymkode: 5919c...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Søsteren min hadde alltid med seg reiseseng da hennes var små. De kjente lukten av den, og var vant til den. Måtte de ligge i ukjente senger var det mye mer uro og hyl. Så jeg ville ikke kjøpt inn seng. Enn høystol kan være greit å ha, og er jo ikke så dyrt heller. Men dyre ting ville jeg ikke kjøpt inn. Det er helt unødvendig, ungene vokser jo gjerne fort ifra det, og foreldrene foretrekker ofte å ha med eget i stedet. Anonymkode: 61453...586 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Reiseseng er bedre. Men sjekk med henne om de har tenkt å kjøpe selv. Høy spisestol har de veldig billig på ikea., men det er noen måneder før babyen trenger noen av delene (antageligvis kan den sove i vognbagen på besøk de første månedene). Anonymkode: 5919c...dc1 Ja, men kjekt å ha en spisestol uansett. Har venninner som har barn i alder hvor de sitter i spisestol. Kjedelig å ha folk på besøk hvor det ikke er noe å sitte på til de minste. Anonymkode: 41852...cc1 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 Hvis dere er mye hos hverandre allerede så hvorfor ikke. Men hvis hun sjeldent er hos deg ville jeg ikke tenkt på det. Anonymkode: e65af...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere er mye hos hverandre allerede så hvorfor ikke. Men hvis hun sjeldent er hos deg ville jeg ikke tenkt på det. Anonymkode: e65af...4ae Ja vi er forsåvidt det. Ofte nok Anonymkode: 41852...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #13 Skrevet 14. september 2017 Den hvite spisestolen i plast med metallføtter fra ikea kan taes fra hverandre og er billig. Anbefaler den. Den hadde flere i familien pga flere barn. Anonymkode: e64b6...d19 4
Ak90 Skrevet 14. september 2017 #14 Skrevet 14. september 2017 Høres ut som en super tante ❤️ Min mor kjøpte noen sånne små ting og jeg syntes det var super stas! Betyr at de vil være endel med oss! 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #15 Skrevet 14. september 2017 Snakk med søsteren din. Er jo lenge til barnet kan sitte i stol og sove borte etc. Men må si; for en utrolig hyggelig tanke. Blir helt misunnelig! Kunne ønske mine søsken tenkte sånn og ønsket å være barnevalt! ❤ Anonymkode: 96b51...954 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #16 Skrevet 14. september 2017 Den første tiden sover en baby helt utmerket i barnevognsbagen sin. Der er miljøet og luktene kjent for babyen. En fremmed sprinkelseng på et fremmed rom er fremmed for et lite, nytt menneske. Avvent. Anonymkode: 5099b...53a
Hedda-78 Skrevet 14. september 2017 #17 Skrevet 14. september 2017 En spisestol kan brukes fra ca 7 mnd alder, så det er lenge til du trenger den. Kjøp heller en vippestol. Barneseng er heller ikke nødvendig på lenge enda. Babyen sover fint i vognbagen fram til ca 6 mnd alder. Og så ville jeg hatt noe som babyen kan ligge på på gulvet og leke. En matte eller tykt teppe, kanskje en babygym.
ViljaH Skrevet 15. september 2017 #18 Skrevet 15. september 2017 en slik yogagymmatte til gulvet kan være fint. Noen leker og en ikea spisestol etterhvert. Avtal med søsteren din hvordan gjøre med evt seng.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #19 Skrevet 15. september 2017 Tanken er kjempegod, TS! Det høres ut som du blir en supertante! Jeg anbefaler å snakke med søsteren din om dette. Jeg tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt overveldet hvis jeg gikk gravid med mitt første barn og mine søsken begynte å handle inn store ting som seng og spisestol til babyen på eget initiativ. De gode intensjonene dine kan misforstås, så da er det greit å være litt forsiktig. En hormonell og litt usikker førstegangsmor kan føle at du styrer for mye, overtar, eller tar avgjørelser for hennes barn over hodet på henne Anonymkode: 06210...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #20 Skrevet 15. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tanken er kjempegod, TS! Det høres ut som du blir en supertante! Jeg anbefaler å snakke med søsteren din om dette. Jeg tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt overveldet hvis jeg gikk gravid med mitt første barn og mine søsken begynte å handle inn store ting som seng og spisestol til babyen på eget initiativ. De gode intensjonene dine kan misforstås, så da er det greit å være litt forsiktig. En hormonell og litt usikker førstegangsmor kan føle at du styrer for mye, overtar, eller tar avgjørelser for hennes barn over hodet på henne Anonymkode: 06210...5b6 Veldig enig i denne. Ved å kjøpe inn seng signaliserer du at det er en selvfølge at barnet skal overnatte hos deg mens det er så lite at det trenger sprinkelseng. Og det er det da langt ifra sikkert at din søster ønsker. Jeg hadde ikke likt sånne forventninger selv. Anonymkode: 61453...586 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå