AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Jeg kjøpte en pakke first price fiskekaker. Det skulle jeg ikke gjort. De var virkelig ikke gode! First price har mange gode produkter, men de fiskekakene var virkelig ekle i konsistens! Jeg liker ikke å kaste mat, og lurte på om noen har tips til hva jeg kan bruke de til? Jeg tenkte i hovedsak å lage en slags grateng, men kom på at jeg ikke har ildfast form, så det går ikke. Anonymkode: f1bb1...4ab
Jerry Lee Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Fiskelapskaus der hovedingrediensen er noe god fisk. Kutt kakene i biter og bland inn. Usmaken blir overdøvet, og du får litt "fyllmasse". 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 11 minutter siden, Jerry Lee skrev: Fiskelapskaus der hovedingrediensen er noe god fisk. Kutt kakene i biter og bland inn. Usmaken blir overdøvet, og du får litt "fyllmasse". Jeg har en sånn Toro bergensk fiskesuppe. Tror du det kan passe å ha de oppi der sammen med reker? Anonymkode: f1bb1...4ab 1
Jerry Lee Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en sånn Toro bergensk fiskesuppe. Tror du det kan passe å ha de oppi der sammen med reker? Anonymkode: f1bb1...4ab Jada...det kan funke. Ikke at jeg VET det, men flere andre og sterkere smaker vil nødvendigvis vinne over de kakene. Og jeg er enig i at de ikke er gode på smak. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Wok dem med masse gode grønnsaker og krydder, og server med sweet chilisaus. Anonymkode: 9e43f...cc6 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en pakke first price fiskekaker. Det skulle jeg ikke gjort. De var virkelig ikke gode! First price har mange gode produkter, men de fiskekakene var virkelig ekle i konsistens! Jeg liker ikke å kaste mat, og lurte på om noen har tips til hva jeg kan bruke de til? Jeg tenkte i hovedsak å lage en slags grateng, men kom på at jeg ikke har ildfast form, så det går ikke. Anonymkode: f1bb1...4ab Var det kun konsistensen som var ekkel og ikke smaken? I såfall ville jeg skjært de i tynne skiver og stekt de i stekepanna for å få de sprø og gode, gjerne med noe godt krydder på Anonymkode: c2a4c...cd4 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var det kun konsistensen som var ekkel og ikke smaken? I såfall ville jeg skjært de i tynne skiver og stekt de i stekepanna for å få de sprø og gode, gjerne med noe godt krydder på Anonymkode: c2a4c...cd4 De smakte ikke fiskekake, men de smakte ikke så mye annet heller... Men de luktet litt sånn fersk fisk, rett fra havet, i tillegg til at konsistensen var helt grøt. Mange gode forslag her! Så får nok brukt de til noe. Takk folkens Anonymkode: f1bb1...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 I følge mannen min er slike fiskekaker gode i fiskesuppe/fiskelapskaus, han sier det dekker det over smaken. For meg minner det for mye om fiskeboller i bergensk fiskesuppe, noe jeg fikk ganske ofte i barndommen helt til det begynte å komme i retur. Ideen om å wokke dem med masse grønnsaker og så dynke dem i chillisaus er også et godt forslag, det fungerer på det aller meste. ps: Ikke varm dem opp i mikroen. Det stinker. Anonymkode: cd15e...b2b 1
Tvist Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Fiskekaker i tomatsuppe er godt. Da blir smaken også litt overdøvet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en pakke first price fiskekaker. Det skulle jeg ikke gjort. De var virkelig ikke gode! First price har mange gode produkter, men de fiskekakene var virkelig ekle i konsistens! Jeg liker ikke å kaste mat, og lurte på om noen har tips til hva jeg kan bruke de til? Jeg tenkte i hovedsak å lage en slags grateng, men kom på at jeg ikke har ildfast form, så det går ikke. Anonymkode: f1bb1...4ab Laget du god brunnsaus og la dem oppi? Fiskekaker skal det godt gjøres å finne ferdige med god smak. Det er bare MadamBergens etterfølger som klarer kunsten å lage spiselige fiskekaker god nok for min gane. Anonymkode: 52478...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #11 Skrevet 15. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Laget du god brunnsaus og la dem oppi? Fiskekaker skal det godt gjøres å finne ferdige med god smak. Det er bare MadamBergens etterfølger som klarer kunsten å lage spiselige fiskekaker god nok for min gane. Anonymkode: 52478...3fb Nei, jeg spiser ikke fiskekaker med brunsaus. Det liker jeg ikke. Generelt er brunsaus meget ekkelt. Jeg lager bruker de til fiskeburger. Alle andre fiskekaker jeg bar brukt til det har fungert utmerket, og jeg synes at ferdige fiskekaker smaker godt, bortsett fra first price sine (tydeligvis). Jeg er heldigvis ikke så sær når det kommer til hvilket merke fiskekakene har. Anonymkode: f1bb1...4ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå