AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Jeg har ikke noe særlig på CVen min. Jeg har hatt et par sommerjobber, og thats it. Hovedgrunnen til det er at jeg er fra et lite sted hvor sommerjobbene hovedsakelig går til barna til de som jobber der. Jeg ønsker likevel ikke å ha en deltidsjobb ved siden av studiet, fordi jeg har mer enn grei nok økonomi og ønsker å fokusere fullt på studiet. Likevel ønsker jeg å gjøre noe som kan fylle på litt på CVen min. Jeg har vært i militæret, og det er kanskje en liten positiv ting, men så lurer jeg på om frivillig arbeid er noe å ha der? Jeg er politisk aktiv, men ønsker ikke å sette opp det da folk gjerne har litt fordommer mot de organisasjonene jeg jobber for. Jeg er også aktiv i Røde Kors og har vært frivillig på et hjelpesenter for dyr. Kan jeg sette opp dette på CVen? Anonymkode: ceec5...41b
_popcorn_ Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 11 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke noe særlig på CVen min. Jeg har hatt et par sommerjobber, og thats it. Hovedgrunnen til det er at jeg er fra et lite sted hvor sommerjobbene hovedsakelig går til barna til de som jobber der. Jeg ønsker likevel ikke å ha en deltidsjobb ved siden av studiet, fordi jeg har mer enn grei nok økonomi og ønsker å fokusere fullt på studiet. Likevel ønsker jeg å gjøre noe som kan fylle på litt på CVen min. Jeg har vært i militæret, og det er kanskje en liten positiv ting, men så lurer jeg på om frivillig arbeid er noe å ha der? Jeg er politisk aktiv, men ønsker ikke å sette opp det da folk gjerne har litt fordommer mot de organisasjonene jeg jobber for. Jeg er også aktiv i Røde Kors og har vært frivillig på et hjelpesenter for dyr. Kan jeg sette opp dette på CVen? Anonymkode: ceec5...41b Frivillig arbeid er kjempepositivt på CV!! Det viser engasjement! Militæret er kjempepositivt!! Røde kors og dyrevern bør absolutt settes opp, det viser omtanke og omsorg. Meld deg gjerne inn i noen studentorganisasjoner, det er kjempebra på CV og i tillegg kjempefint for det sosiale i studietiden! At du er politisk aktiv kan også være kjempefint, men det kommer an på i hvilke organisasjoner. ER du aktiv i Normal for eksempel, ville jeg droppet det fra CV, men er du med i Unge Høyre, AUF eller andre partier, så trenger det absolutt ikke være negativt. Sånt kan du også legge til/fjerne etter hvor du søker jobber. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 21 minutter siden, _popcorn_ skrev: Frivillig arbeid er kjempepositivt på CV!! Det viser engasjement! Militæret er kjempepositivt!! Røde kors og dyrevern bør absolutt settes opp, det viser omtanke og omsorg. Meld deg gjerne inn i noen studentorganisasjoner, det er kjempebra på CV og i tillegg kjempefint for det sosiale i studietiden! At du er politisk aktiv kan også være kjempefint, men det kommer an på i hvilke organisasjoner. ER du aktiv i Normal for eksempel, ville jeg droppet det fra CV, men er du med i Unge Høyre, AUF eller andre partier, så trenger det absolutt ikke være negativt. Sånt kan du også legge til/fjerne etter hvor du søker jobber. Jeg er med i et sosialistisk parti, men har hovedsakelig vært aktiv i en Palestinavennlig organisasjon, og jeg tenker at med mindre jeg vet at vedkommende som skal lese den også støtter Palestina, så tar jeg det ikke med. Det er jo et ganske splittende og betent tema som folk har sterke meninger om. Jeg tenker at jeg i førsteomgang kommer til å søke sommerjobber og håper jeg stiller litt bedre med en ikke helt tom CV. Etterhvert blir jeg jo ferdig utdannet, og da vet jeg ikke helt hva man bør ha med på CVen eller ikke. Bør man bare ha med det som er relevant eller andre ting? Jeg blir jurist når jeg er ferdig utdannet. Anonymkode: ceec5...41b
_popcorn_ Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er med i et sosialistisk parti, men har hovedsakelig vært aktiv i en Palestinavennlig organisasjon, og jeg tenker at med mindre jeg vet at vedkommende som skal lese den også støtter Palestina, så tar jeg det ikke med. Det er jo et ganske splittende og betent tema som folk har sterke meninger om. Jeg tenker at jeg i førsteomgang kommer til å søke sommerjobber og håper jeg stiller litt bedre med en ikke helt tom CV. Etterhvert blir jeg jo ferdig utdannet, og da vet jeg ikke helt hva man bør ha med på CVen eller ikke. Bør man bare ha med det som er relevant eller andre ting? Jeg blir jurist når jeg er ferdig utdannet. Anonymkode: ceec5...41b CV bør tilpasses hver jobb du søker. Hovedsaklig relevante ting, men frivillig arbeid som viser engasjement, og eventuelt leder/styreerfaringer er alltid positivt og alltid relevant! Men er helt enig i at angående såpass betente tema som palestina-konflikten kan være en vurderingssak. Tenk at CV aldri bør være mer enn en A4 side, så om du har lite jobberfaring men mye frivillig, så putter du på frivillig arbeid. Har du mye jobberfaringer kan man droppe litt frivillig. Jeg har droppet eller slått sammen en del jobberfaringer som "fra år XXXX til år XXXX: ulike deltidsjobber innenfor hotell og restaurant ved siden av ungdomskole og videregående". Jeg har slått sammen da det tar for mye plass hver for seg og er lenge siden, men tar det med fordi jeg er innenfor samme bransjeområde i dag. Så utdyper jeg litt ekstra på de mest relevante jobbene. Som jurist uten mye jobberfaringer, så ville jeg tatt med all jobberfaring, mest for å vise at du faktisk har jobbet noe, og frivillig arbeid for å "fylle hullene" i perioder hvor du ikke har jobbet. Og hva som er relevant er litt fra øyet som ser, en jobb på burger king for eksempel vil kunne være relevant, da det viser at man takler stress og følge stramme rutiner, aktivitet i røde kors viser samarbeidsevne med ulike mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå