Gå til innhold

Hvor lang tid tok det for deg å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det for deg å bli gravid? Og hvor gammel var du da? Enkelt og greit

Man hører jo som regel bare om de som "traff på første" eller "er plutselig gravid" men uten at de sier noe om hvor lenge de har prøvd. Så man får jo lett inntrykk av at alle får det til så enkelt, selv om det nok neppe er tilfelle... Mens vi selv har prøvd, dog bare 4 mnd, så skal vel ikke klage ennå, men uten hell. Jeg er 37 år (han 38). Vil jo helst klare å få det til "på egenhånd" før man evt går videre og får hjelp.

(la samme spm på forumet for prøvere og ufrivillig barnløse, men så slo det meg at det kanskje ikke er så mange der som faktisk har fått det til som i dette forumet. Så jeg håper det er greit jeg spør her også ;) ) Sånn for å ha en trøst i ventetiden

Anonymkode: 41182...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss var det full klaff på første forsøk, begge gangene. Vi fant ut at det var på tide å prøve, hadde sex hver dag i tre dager, den 13,14 og 15 dagen etter første mensdag. Ble gravid slik begge gangene. Første når jeg var 32 og andre gangen når jeg va 35.

Anonymkode: 766c0...f04

Skrevet

Jeg har ikke brukt p-piller eller annen hormonell prevensjon på ca 20 år. Kun kondom og hoppe av i svingen. 

Vet noen sliter en stund etter prevensjonslutt.

Anonymkode: 766c0...f04

Skrevet

Med førstemann tok det 10 mnd, da var jeg 31.

Med nr 2 klaffet det på første forsøk, da var jeg 34

Med nr 3 klaffet det også på første forsøk, men da gikk det galt i uke 11. Tok så 5 mnd før jeg ble gravid igjen, da var jeg 38.

Anonymkode: 7d758...27c

Skrevet

Jeg er 29, han er 32. Her satt det på første forsøk, men endte i en sa. Ble gravid igjen første eggløsning etterpå og har termin må snart :) 

jeg var sikker på at jeg ikke kunne få barn faktisk da jeg ikke har brukt prevensjon de siste årene grunnet bivirkninger osv, men har fulgt syklusen med appen "pinkpad". 

Den er veldig grei både for å følge sikre perioder hvis man ikke ønsker graviditet, men også for å vite når man er fruktbar om du ikke gjør det allerede. Bruker du eggløsningstester?  Vi fokuserte også på å ta avslutningen i stillinger det det var lett for meg å vippe rumpa godt opp i været etterpå, så lå jeg med bena over hodet i en god stund etter samleie. Om det faktisk har noe for seg vet jeg ikke, men det funket her i huset 

Anonymkode: 5bcb3...dac

Skrevet

Da jeg var 32: 5 PP.

Da jeg var 33-35: 26 PP and counting.

Anonymkode: c3ca4...27b

Skrevet

Takk for svar dere som har svart!

Jeg har ikke gått på prevensjon på snart 2 år, men har "hoppet av i svingen" frem til da for noen få mnd siden, så det bør ikke ha noe med prevensjonslutt å gjøre nå siden det er såpass lenge siden. Jeg hadde da gått på prevensjon et pr år bare og hadde mange år før der uten prevensjon (jeg blir veldig dårlig av det og kuttet derfor ut, gikk uten noen år, begynte igjen, men ga opp etter 2 år, og nå er det et par år siden jeg sluttet siste gang.

Kanskje jeg bør ligge med bena høyt da, og se ut som et fjols :P istedenfor å gå på badet etterpå. Dog har jeg hørt at det ikke skal ha noe å si om "mesteparten renner ut" fordi det er nok igjen likevel... Men det er jo flere som sier de mener det kan ha noe for seg.

Skrevet

Nei, bruker ikke eggløsningstester, og har fulgt med på app ja ;) Og har smerter rundt hver eggløsning og det stemmer med appen, så og si, 1 dag til eller fra som regel, så jeg antar at jeg har grei kontroll på den siden jeg kjenner når den er såpass godt. Og syklusen min er ganske jevn på 25-26 dager med eggløsning 13 el 14 dager før mensen (dvs at jeg kjenner det) hver gang.

Skrevet

Med nr 1 tok det halvannet år.

Nr 2 satt på første forsøk.

🙂

Anonymkode: 88955...f81

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

🙂

Jeg var 27 & 29;)

Skrevet

Med første tok det ca 2 år, var 25. Med andre et par måneder, var 29.

Anonymkode: b4764...dd6

Skrevet

1. Gravid på prevensjon.

2. Gravid med en gang. Rakk så vidt å kutte ut prevensjon.

3. Gravid med en gang jeg slurvet litt :P 

Har hatt 1 spontanabort mellom nr. 1 og 2. Så har vært gravid 4 ganger på 5 år.

Tror vi er "litt" fruktbare:fnise: Har termin med nr.3 nå og lurer på hvor lang tid det vil gå før jeg er gravid igjen:fnise:

Anonymkode: fc18b...3d6

Skrevet

Nr 1: tre mnd

Nr 2: én måned

Anonymkode: d3c23...49f

Skrevet

Gikk med en gang på begge. Var 22 og 25 år. Jeg og samboer er like gamle

Anonymkode: 40253...411

Skrevet

Fikk positiv test etter første prøveperiode. Er 38 år,mannen er 43.

Anonymkode: 62081...a0b

Skrevet
45 minutes ago, AnonymBruker said:

🙂

Bare litt nysgjerrig - var dette med samme mann?

Anonymkode: 3486a...a49

Skrevet

1 forsøk, men det endte i sa. Så gikk det 4 pp etter det før spiren satt igjen. 

Anonymkode: 62a6e...5b6

Skrevet

her tok det 5,5 år. Er nå 27 og har termin snart.. heldigvis er ikke dette normalen :) 

Skrevet

Første gangen tok det fem mnd, tror jeg. Da brukte vi ikke tester eller gjorde noe spesielt. De neste fire gangene ble jeg gravid på første forsøk (to av graviditetene endte ikke bra, da). Da brukte jeg enten eggløsningstest eller timet samleie i forhold til når jeg kjente at jeg hadde eggløsning, og jeg lå med beina høyt 15 min etter samleie. Vet jo ikke hvilke av disse to tiltakene som virket, men antakeligvis hvertfall en av dem. Har ikke brukt hormonell prevensjon på mange år.

Skrevet

Vi ble gravide på første forsøk. Jeg er 26 og mannen 27. Jeg hadde da ikke gått på hormonell prevensjon på et halvt år(kondom i mellomtida).  Vi hadde sex annenhver dag, og hver dag i perioden jeg misstenkte eggløsning. 5 mnd på veg nå

Anonymkode: b9d71...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...