Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 16 og er svært dårlig. Kaster mye opp, og sover dårllig. Mannen min jobber mye overtid så jeg er mye alene med trassalder-jenta vår på 2 år.. Jeg er sliten både fysisk og psykisk, og legger meg ofte kl 8 (hvis barnet endelig sovner). Hun vet jeg er sliten og tester derfor mye mer grenser på meg enn faren (når han er hjemme). Idag klikket det for meg når vi brukte 30 min for å sette oss i bilen på vei til barnehagen. Jeg hadde dårlig tid (hun ville ikke kle seg), og alt var feil. Så jeg begynte å gråte og bærte henne hylende og sprellende(kjempetungt!)inn i bilen, og tvang selen på henne mens jeg hold henne fast. Gråter når jeg skriver dette for det er så grusomt. Etterpå var hun helt rolig mens jeg gråt i fremsetet. Jeg ville aldri hun skulle se meg gråte og jeg ville aldri bruke makt på den skjønne,lille kroppen hennes :( Kan jeg gi beskjed til mannen min at jeg må få en pause? Om det så er en lørdags ettermiddag, at han kan ta henne mens jeg får hvile? Jobber 100% og er alene med henne på søndag også. Jeg elsker henne og jeg elsker å være med henne, men jeg blir utslitt av trassen:(

Anonymkode: 6ede5...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du gravid? 

Anonymkode: 2db0a...882

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du gravid? 

Anonymkode: 2db0a...882

Fordi jeg elsker barn og jeg elsker dattera mi.

• Liker 4
Skrevet

Dette skjer alle. Slapp av og be om hjelp! 

• Liker 3
Skrevet

Helt normalt. Mannen din må stille opp eller andre i familien. 

Anonymkode: eb914...73c

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig tar man ungen med makt når den nekter noe man må. Og det er BRA å se at andre gråter. Datteren din lærer av å se at andre har følelser. 

Ro ned det jaget etter å være en perfekt mor, slapp av og innse at alle har sine svakheter. Og mannen din får jaggu trå til, jeg fatter ikke at du ikke krevde det før dere valgte å bli gravid en gang til!?

Anonymkode: 401e9...438

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig tar man ungen med makt når den nekter noe man må. Og det er BRA å se at andre gråter. Datteren din lærer av å se at andre har følelser. 

Ro ned det jaget etter å være en perfekt mor, slapp av og innse at alle har sine svakheter. Og mannen din får jaggu trå til, jeg fatter ikke at du ikke krevde det før dere valgte å bli gravid en gang til!?

Jeg gjorde det, men det har han tydeligvis glemt :( Vi ble enige om at han skulle ta mesteparten, siden jeg var dårlig sist og forventet å bli dårlig nå også, men han er mer borte nå enn før.. ts

Skrevet

Hei TS - vet du hva, du er helt normal! :klem: og datteren din er helt normal også.. Og hun tar overhodeikke skade av å se at hennes trass påvirker deg som mor, men snakk med henne om det som skjedde. Forklar situasjonen på en slik måte at hun ikke føler skyld men skjønner at av og til må man gjøre som mamma sier uten protest.

Skrevet

Selvfølgelig må mannen din ta henne hele helgen, og kvelder og morgener også. Nå er ikke tiden for å jobbe mye overtid. Hvis ikke for han sørge for avlastning andre steder, ta henne med til sin familie, skaffe litt barnevakt.

Anonymkode: 8fb1d...845

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Mannen din må stille opp eller andre i familien. 

Anonymkode: eb914...73c

Dette.

Anonymkode: 9d3e1...96c

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det, men det har han tydeligvis glemt :( Vi ble enige om at han skulle ta mesteparten, siden jeg var dårlig sist og forventet å bli dårlig nå også, men han er mer borte nå enn før.. ts

Hvorfor lar du ham slippe unna med å "glemme"?

Anonymkode: 94fcb...dbb

• Liker 3
Skrevet

Synes du er altfor streng med deg selv. Slik du beskriver hendelsen over var det mest dramatiske at du gråt. Noe som er helt greit og veldig forståelig. Du høres utslitt ut og må som andre sier over her få helga til å slappe av. Viktig å tenke på egen helse også, ellers får du ikke tatt vare på noen :)

Mannen din burde helt klart bidra mer i hverdagen. Det er hans barn også. Og du sier jo at du jobber 100%. Helt urimelig at du skal ta så mye av ansvaret hjemme. 

Anonymkode: d483f...f51

Skrevet

Lurer heller på hvorfor mannen jobber så mye overtid. Heller dårlig pappa enn dårlig mamma her altså.

Anonymkode: dbd04...3ef

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer heller på hvorfor mannen jobber så mye overtid. Heller dårlig pappa enn dårlig mamma her altså.

Anonymkode: dbd04...3ef

Noen jobber krever det.

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig må mannen din ta henne hele helgen, og kvelder og morgener også. Nå er ikke tiden for å jobbe mye overtid. Hvis ikke for han sørge for avlastning andre steder, ta henne med til sin familie, skaffe litt barnevakt.

Anonymkode: 8fb1d...845

Enig. Ts, må du spørre om råd fra KG for å be mannen ta jentungen noen timer i løpet av en uke? Høres ut som et ekko fra 50-tallet, og du er attpåtil i full jobb. Lurer seriøst på hvilket forhold dere har. Du blir ikke noe bra forbilde for datteren din om du er dørmatte og gjør alt hjemme pluss full jobb.

Og den overtiden; ER den virkelig så nødvendig? Sikker på at mannen ikke bare søker tilflukt? 

Du mø begynne å stille krav til mannen din, ikke begynne med datteren. 

Anonymkode: 94b60...06f

Skrevet
5 hours ago, Hege899 said:

Noen jobber krever det.

Veldig få. Har han nystartet firma ja, ellers er det mye fordi man ikke utfordrer normen. Og mange kan gå kl 16, men jobbe overtid på pv etter leggetid. 

Anonymkode: 94b60...06f

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så enig! 

Jeg har bært mine inn i bilen eller inn i huset, sprellende og hylende dersom jeg må. Når jeg har vært veldig sliten og det er mye sutring om alt mulig, har jeg også snakket ganske strengt til dem at nå er det nok. Jeg har også Grini foran dem. De har godt av å se foreldre har følelser og tør å vise dem (alt med måte da). Det viktigste tenker jeg, er at man prater om det i etterkant. Eks" mamma gråter litt nå, fordi jeg er lei meg og litt sliten. det er ikke noe å være redd for, bare mammas måte å vise følelser på" 

hvis du er så sliten kan det hende det kan være en ide å snakke med samboeren din, så du får mulighet til å slappe av innimellom. Videre kan det hende du skulle hatt en gradert sykemelding for en periode? Slik at du kan hente deg inn litt. Blir et langt svangerskap om det skal fortsette slik.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...