Gå til innhold

hvorfor får jeg ikke mensen?!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i to månder gått uten prevensjon. Sluttet på Cerazette i juli. Dette er fordi jeg blir veldig plaget av hormonell prevensjon og vil ikke sette inn kobberspiral. Hittil har jeg og kjæresten hoppet av i svingen. Siste dag jeg hadde mensen var 3 aug og har ennå ikke fått mensen igjen. Er det slik at det tar lang tid før mensen kommer etter å ha sluttet på hormonell prevansjon? Har fått mange negative graviditetstester, men er det noen her som har blitt gravide av denne metoden?

testet negativt på kjønnssykdommer og det var ingen feil i uriet mitt i følge legen men det er nå 3 uker siden

Anonymkode: a0c4a...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt at det kan gå uker/måneder før man får mensen i normal rytme igjen. 

Ja, du kan bli gravid av å hoppe av i svingen.. Herregud, dette er da til og med sånn man lærer på den svært mangelfulle seksualundervisningen i ungdomsskolen. Det kan være sædceller i precum, som lekker ut av penis fra han blir kåt omtrent... Så det er helt dustete å holde på sånn om du ikke ønsker å bli gravid. Kondomer er virkelig ikke så dyrt. 

Anonymkode: c6bac...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada ikke uvanlig at det går kluss i rytmen det første året etter avslutning av prevensjon

Anonymkode: b3548...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tok det tre måneder før jeg fikk mensen igjen etter bruk av Cerazette, det er ikke uvanlig. Det er også vanlig at det tar tid før syklusen er tilbake til normal rytme.

Og ja, du kan bli gravid av at han hopper av i svingen. Riktig nok er sjansen størst for å ikke bli gravid, selv med hyppige samleier helt uten bruk av prevensjonsmetoder, men man vet jo aldri på forhånd hvilken side av statistikken man selv er på. Jeg og min søster er et godt eksempel på det. Vi hadde brukt samme prevensjonsmetode over like lang tid, og var relativt like med tanke på BMI. (Overvekt kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.) Den ene av oss brukte to år på å prøve å bli gravid, den andre ble gravid på tross av prevensjon.

Anonymkode: 4f35b...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...