Gå til innhold

Menn, kvinner, imponering og intelligens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange menn jeg treffer setter alt inn på å holde fasaden om at de er minst like intelligente som meg. Er dette en generell mannsgreie om at de ikke under noen omstendighet vil være underlegen en kvinne i mental utrustning? Er det bare noen kvinner de ikke vil fremstå som dummere enn, for? Er det generelt viktigere for menn å være den smarteste uavhengig av om den de "måler" seg mot er mann eller kvinne? Opplever dere det også sånn?

Anonymkode: 01cdd...24b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange menn jeg treffer setter alt inn på å holde fasaden om at de er minst like intelligente som meg

Enten er du ikke så intelligent som du tror ellers treffer du menn med dårlig selvtillit.

Hvordan klarer du og de mennene du treffer å få det til å bli en "hvem er mest intelligent"-konkurranse? :P 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange menn jeg treffer setter alt inn på å holde fasaden om at de er minst like intelligente som meg. Er dette en generell mannsgreie om at de ikke under noen omstendighet vil være underlegen en kvinne i mental utrustning? Er det bare noen kvinner de ikke vil fremstå som dummere enn, for? Er det generelt viktigere for menn å være den smarteste uavhengig av om den de "måler" seg mot er mann eller kvinne? Opplever dere det også sånn?

Med all respekt å melde, for meg høres det ut som at du er den som er opptatt av å fremstå som den intellektuelle parten her. Hvorfor er det så viktig for deg egentlig? 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Froning skrev:

Enten er du ikke så intelligent som du tror ellers treffer du menn med dårlig selvtillit.

Hvordan klarer du og de mennene du treffer å få det til å bli en "hvem er mest intelligent"-konkurranse? :P 

Basert på det du svarer, og basert på at du sier at du er registrert som mann, så er svaret fra den første mannen i tråden at dette "er en generell mannsgreie om at de ikke under noen omstendighet vil være underlegen en kvinne i mental utrustning." Eventuelt at dette kun gjelder menn med dårlig selvtillit.

• Liker 1
Skrevet

Tror det stemmer i de fleste tilfeller. Veldig slitsomt å være sammen med en mann som har og forstår at dama er litt smartere enn han. Ender vel opp med att han hele tiden må fremheve seg selv for å stryke eget ego. Mye bedre med laidbacke typer! Mer intelligente eller ei. 

Anonymkode: a1fbe...44a

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke helt hvorfor du får dette til å bli en kjønnsdebatt. Men kaskje det er en slags kamp der ute mellom kvinner og menn, blant ekelte av dere. Ikke vet jeg...

Personlig har jeg egentlig nytte av å lytte til begge kjønn. Personlig opplever jeg at de fleste har svakheter og styrker på forskjellige områder. Og sist men ikke minst opplever jeg at de aller fleste har noe å lære oss.

Er for øvrig også litt skeptisk til mennesker som hele tiden skaper konkurranse for ego-oppbyggende påskjønnelser

http://www.webpsykologen.no/artikler/de-usedvanlig-gode-menneskene/

Anonymkode: b3efd...9e5

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår virkelig ikke helt hvorfor du får dette til å bli en kjønnsdebatt. Men kanskje det er en slags kamp der ute mellom kvinner og menn, blant enkelte av dere. Ikke vet jeg...

Personlig har jeg egentlig nytte av å lytte til begge kjønn. Personlig opplever jeg at de fleste har svakheter og styrker på forskjellige områder. Og sist men ikke minst opplever jeg at de aller fleste har noe å lære oss.

Er for øvrig også litt skeptisk til mennesker som hele tiden skaper konkurranse for ego-oppbyggende påskjønnelser

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange menn jeg treffer setter alt inn på å holde fasaden om at de er minst like intelligente som meg. Er dette en generell mannsgreie om at de ikke under noen omstendighet vil være underlegen en kvinne i mental utrustning? 

Ps. Er du flink til å se hva andre er gode på eller er det bare konstant et hardkjør med konkurranse? Kanskje du sender ut slike signaler slik at motparten vil gå i forsvar og bevise seg selv.

Skrevet

Haha har merket det selv! Hvis vi kommer inn på et tema han liker som jeg kan mye, mer enn han om så vil han plutselig ikke snakke om det lenger og får en hoven snakkemåte og væremåte og skal dytte alle mulige avanserte ord han ikke selv vet betydningen av og som ikke passer i sammenhengen i det hele tatt, altså plutselig oppfører seg som en fisefin betterwisser professor men failer. 

Merkelig fenomen det der. 

Vi vet jo at ca 30% menn er i mot feminisme, det betyr de ikke ser kvinnen som likeverdig, så da føler de seg vel utrolig dumme når en kvinne er smartere og bedre enn de! Synd å føle seg truet av det, de burde jo heller bare la seg inspirere. 

Anonymkode: 81423...436

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på det du svarer, og basert på at du sier at du er registrert som mann, så er svaret fra den første mannen i tråden at dette "er en generell mannsgreie om at de ikke under noen omstendighet vil være underlegen en kvinne i mental utrustning." Eventuelt at dette kun gjelder menn med dårlig selvtillit.

Skal prøve å forklare litt enklere:

Om du er mer intelligent enn en mann og han setter opp en fasade for å motsette seg dette har han sannsynligvis dårlig selvtillit og føler seg truet. Om du derimot sitter å markerer intelligensen din er du sannsynligvis ikke så intelligent som du tror,

Måten du "baserer" det jeg skrev med at jeg er mann og at dette er svaret fra den første mannen i tråden ga null mening og har null betydning.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi kommer inn på et tema han liker som jeg kan mye, mer enn han om så vil han plutselig ikke snakke om det lenger og får en hoven snakkemåte og væremåte og skal dytte alle mulige avanserte ord han ikke selv vet betydningen av og som ikke passer i sammenhengen i det hele tatt, altså plutselig oppfører seg som en fisefin betterwisser professor men failer. 

Herregud... Han høres ut som et barn:fnise: 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår virkelig ikke helt hvorfor du får dette til å bli en kjønnsdebatt. Men kaskje det er en slags kamp der ute mellom kvinner og menn, blant ekelte av dere. Ikke vet jeg...

Det jeg spør etter i denne tråden er ikke om kvinner er mer intelligente enn menn, men hvorfor menn oppfører seg annerledes på dette punktet enn kvinner. (i alle fall i forhold til egne opplevelser). Jeg opplever ikke dette fra andre kvinner, kun menn. Jeg oppfatter det vel heller ikke som noen konkurranse fra mennene....  

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg spør etter i denne tråden er ikke om kvinner er mer intelligente enn menn, men hvorfor menn oppfører seg annerledes på dette punktet enn kvinner. (i alle fall i forhold til egne opplevelser). Jeg opplever ikke dette fra andre kvinner, kun menn. Jeg oppfatter det vel heller ikke som noen konkurranse fra mennene....  

Ok. Det er likevel litt svevende å forholde seg til, for jeg opplever ikke at menn hele tiden skal være mer intelligente. Kan likevel hende...Kan du gi meg et eksempel hvor du har opplevd dette?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det er likevel litt svevende å forholde seg til, for jeg opplever ikke at menn hele tiden skal være mer intelligente. Kan likevel hende...Kan du gi meg et eksempel hvor du har opplevd dette?

Det er ikke sikkert alle jenter opplever det... men det har jo vært noen andre jenter i tråden som kunne nikke anerkjennende. Det jeg er nysgjerrig på er bare hvorfor det er sånn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 200 IQ og 27 cm kølle - Med vennlig hilsen alle menn.

Skrevet

Det dukker opp ørten tråder som er uten konkrete eksempler men bare sveverier.

Nå går jeg og legger meg!:fnise:

Anonymkode: 1f67f...235

Annonse
Skrevet

Åååå det er så morsomt når kvinner tror de er så smarte og av bakgrunn med å snakke med en mann i 10 minutter allerede "vet" at hun er smartere?

Ingen her som vet om man er smartere enn andre. Det må nok flere forskjellige tester for å teste hverandres iq og hjernekapasitet føe man finner det ut.

Ts er nok ikke så smart som hun tror hun er. Virker mer litt dum. Er flaut å se på kvinner son prøver alt for hardt for å være like god som menn

Anonymkode: 29045...6a1

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Åååå det er så morsomt når kvinner tror de er så smarte og av bakgrunn med å snakke med en mann i 10 minutter allerede "vet" at hun er smartere?

Ingen her som vet om man er smartere enn andre. Det må nok flere forskjellige tester for å teste hverandres iq og hjernekapasitet føe man finner det ut.

Ts er nok ikke så smart som hun tror hun er. Virker mer litt dum. Er flaut å se på kvinner son prøver alt for hardt for å være like god som menn

jeg er smartere enn deg

Anonymkode: 7009f...fad

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo ikke alltid man er enige om hvem som er smartest. Det kan jo godt hende at du TS synes du er smartere enn mennene du snakker med og de synes de er smartere enn deg. I tillegg kan man være smart på forskjellige måter og ha forskjellige kunnskaper om forskjellige emner

Når det kommer til behovet for å føle seg smartere enn andre tror jeg det viktigste er at man ikke føler seg dum. Jeg(kvinne) kan jo like en som er smartere enn meg, se opp til henne også. Men jeg ønsker jo ikke å tilbringe tid med noen som får meg til å føle meg dum. Tror det samme gjelder for mange menn. 

Endret av Hermine Grang
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Tuller du? Eller er du et prakteksempel på hva ts mener? :laugh:

Anonymkode: a91b4...8ec

• Liker 4
Skrevet

Erfaringsmessig så vil jeg si at mange menn sliter litt med å vedkjenne seg at de tar feil eller ikke kan noe. Vi vet jo rent statistisk at det er litt mer "overmot" blant menn, f.eks. ved å søke seg til stillinger man ikke er kvalifisert til. 

Men vi vet jo at kvinner prioriterer intelligens hos menn og filtrerer på alt som er relatert til dette. Sådan gir det jo mening? Hvis du vet at kvinner vil ha dyktige, ambisiøse og smarte menn, så er det klart at du vil kjempe litt for å holde den posisjonen, eller i mangel på sådan, illusjonen av den.

Anonymkode: 06c3e...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...