Gå til innhold

Kvinnedominerte samfunnet er farlig for dårligerestilte menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinnedominerte samfunnet er farlig for dårligerestilte menn. Årsaken er at kvinner i realiteten bruker menn som redskaper og må derav tåle å se redskaper blir ødelagt. Dårlige redskap blir også mindre verdsatt.

Hvor har jeg dette fra? Bare se på politikken og på historiske samfunn der kvinner har dominert. I sparta ble slike gutter drept. I Norge har staten, siden den ble mer dominert av kvinner, totalt sett bort fra arbeidermenn. De med lavest inntekt og utdanning. Eller bare se på alle guttene og unge mennene som faller fra. Det er uten tvil at kvinner mangler medfølelse med dårligerestilte menn, og som sannsynligvis ligger i biologien deres.

Anonymkode: d1293...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnedominerte samfunnet er farlig for dårligerestilte menn. Årsaken er at kvinner i realiteten bruker menn som redskaper og må derav tåle å se redskaper blir ødelagt. Dårlige redskap blir også mindre verdsatt.

Hvor har jeg dette fra? Bare se på politikken og på historiske samfunn der kvinner har dominert. I sparta ble slike gutter drept. I Norge har staten, siden den ble mer dominert av kvinner, totalt sett bort fra arbeidermenn. De med lavest inntekt og utdanning. Eller bare se på alle guttene og unge mennene som faller fra. Det er uten tvil at kvinner mangler medfølelse med dårligerestilte menn, og som sannsynligvis ligger i biologien deres.

Hva er menns ansvar oppi dette er....? Hvorfor skal kvinner bry seg om kvinner og menn, mens menn skal bare bry seg om.. seg selv? Du nevner de ikke i en bi-setning her. Hele fokuset ditt er på å skylde på kvinner for alt. Er det kvinners feil at sommeren har vært dårlig i år og?

Anonymkode: fb56c...518

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnedominerte samfunnet er farlig for dårligerestilte menn.

Hva er det du egentlig vil at kvinner skal gi deg?..

Det at du sitter å henger deg opp i dette er grenseløst patetisk. Ta deg sammen..

Skrevet

Trøst deg med at dårligstilte kvinner har det verre og det er flere av dem enn dårligstilte menn både i Norge og ikke minst på verdensbasis. 

Anonymkode: 90154...2f1

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Redskap til hva da egentlig? 

I politikken er det menn som dominerer og i både små og store samfunn er det også mannsdominert. 

Hvordan "slike menn" ble drept, og i hvilket samfunn av hvilke kvinner som brukte de som redskap til hva? 

Dette blir som å si at fire pluss fire er lik helikopter delt på mars pluss jordan vet vet hvordan. Det du skriver henger ikke på grep så nå er jeg nysgjerrig :fnise:

I norge er arbeider menn fortsatt laaaangt over arbeiderkvinner, både lønnsmessig og i status. Hvor mange menn jobber som vaskehjelper for eksempel? En mannlig sykepleier vil be sin kvinnelige kollega om å tørke bæsjen og spyet fra en pasient. 

Har man lav utdannelse kan man bare takke seg selv, det har ingen andre skylda for (og for ordens skyld, de fleste vaskedamer har utdannelse men får ikke jobb der de har kompetanse fordi stillingene gis til menn istedet).

Gutter og unge menn som faller fra er heller ikke kvinners feil. Er det menns feil at jenter og unge kvinner faller fra også da? Faller man fra så trenger man hjelp, noen profesjonelt, men for de fleste bare det å gidde å hjelpe og ta tak i seg selv. 

At kvinner mangler medfølelse for dårligerestilte menn er også bare sludder. Helt latterlig om du mener det, altså jeg skjønner at du troller, men prøv å gi litt standpunkt og backup for påstandene dine. En appelsin er ikke oransj fordi den inneholder gulrøtter liksom.

I omsorgsyrker er det flest kvinner, det ligger i kvinners biologi å gi omsorg. Sykepleiere, psykiatri, helsearbeidere, lærere, barnehager, I rusforeninger, fangeforeninger og organisasjoner for psykisk syke er det hovedsaklig kvinner som jobber. Tror også kvinnelige fengselsbetjenter er fler enn mannlige. Det er kvinner som stopper å trøster om en fremmed på gaten gråter og  det er kvinner som trøster og føler med sine mannlige og kvinnelige venner når de har det tungt. Det flere kvinner enn menn som jobber som støttekontakt og det er også langt flere kvinner som støtter og elsker alvorlige syke menn , til og med så høyt at de lar seg utsette for gjentakende vold og fremdeles tenke mer på og føler mere med den vanskeligstilte mannens vel og ve enn sitt eget. 

Så kom ikke her med "ingen medfølelse" pisspreiket ditt :sarkasme:

Anonymkode: 93fcb...d9b

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er menns ansvar oppi dette er....? Hvorfor skal kvinner bry seg om kvinner og menn, mens menn skal bare bry seg om.. seg selv? Du nevner de ikke i en bi-setning her. Hele fokuset ditt er på å skylde på kvinner for alt. Er det kvinners feil at sommeren har vært dårlig i år og?

Anonymkode: fb56c...518

Menn er ikke så gode på å ta ansvar for seg selv og egne handlinger. Generelt er ikke menn særlig reflekterte. De fleste menn har svakere kognitive evner enn kvinner. Konsekvensene av alt dette blir at menn projiserer alt som er negativt ved de selv over på kvinner, mens alt som er positiv krever de eierskap til selv. Slik blir verden svart-hvitt og enklere å forholde seg til. Det er når alt dette skinner igjennom at det blir vanskelig for oss kvinner å respektere mannen og vi forlater han til fordel for en mann fra den lille delen av den mannlige befolkningen som har refleksjonsevner på nivå med en gjennomsnittlig kvinne.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, NimboIt skrev:

Menn er ikke så gode på å ta ansvar for seg selv og egne handlinger. Generelt er ikke menn særlig reflekterte. De fleste menn har svakere kognitive evner enn kvinner. Konsekvensene av alt dette blir at menn projiserer alt som er negativt ved de selv over på kvinner, mens alt som er positiv krever de eierskap 

Høres som du i likhet med TS har problemer med de fleste av det motsatte kjønn. Smelter vi svart/hvitt -bobla deres sammen tror jeg dere kunne blitt et sjarmerende par.

Like barn leker best.

Skrevet

På hvilken måte blir jeg brukt som et redskap av kvinner? Er det fordi jeg går på jobb? Det er ikke bare kvinner som har nytte av min jobb. Menn har også det. Jeg er vel ikke noe annet enn et redskap for samfunnet, da. På samme måte som alle andre som er i jobb. Med mindre du er telefonselger.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes faktisk en rekke eksempler på Matriarkalske samfunn både i fortid og nåtid, og felles for dem alle er at de enten har gått under, eller fortsatt lever i steinalderen.

Skrevet
33 minutter siden, Ari Loys skrev:

Det finnes faktisk en rekke eksempler på Matriarkalske samfunn både i fortid og nåtid, og felles for dem alle er at de enten har gått under, eller fortsatt lever i steinalderen.

Der hadde det vært greit å få med konkrete eksempler. Jeg skulle gjerne likt å vite om disse "en rekke" eksemplene, og om de gikk under pga sitt styresett eller av andre grunner.

Anonymkode: 2d4a0...50a

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og latterliggjøring.

Kragebein, mod

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Ville du ha vært brydd med å underbygge påstandene dine med noe?

Anonymkode: 4eb14...1d7

Skrevet

Herregud. Skjerp deg, og ta ansvar for deg selv, ikke legg skylden på andre.

Anonymkode: 85c4b...502

• Liker 1
Skrevet

Hvilken planet lever du på? 

Anonymkode: 1e07b...22a

Skrevet

Vi trenger hverandre, kjære vene hvem tror du at du er da? Hehe. Dere menn trenger kjærringene deres, og vi trenger gubben i stallen. Ingen som dominerer noen, vi bare funker, og vi gjør det med stil ;) 

Anonymkode: b9e2b...693

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...