Gå til innhold

Noen tips for å gå opp i vekt??

Anbefalte innlegg

Gjest Esperanza98
Skrevet

Jeg er 19 år og veier ca 45 kg. Jeg er psykisk ustabil og har slitt med at jeg til tider mister kg på psyken. (Var en periode der jeg mistet 7 kg på 3 mnd). I tillegg kan jeg ha dårlig matlyst. 

Noen som har noen tips til å gå opp i vekt? Helst ikke tips som om at jeg må spise mer, for det er lettere sagt enn gjort. Til middag spiser jeg mye, men siden jeg er ustabil psykisk så får jeg ikke til å gå opp! Har prøvd sånn proteinshake, men det fungerte særdeles dårlig!

PS, har ikke spiseforstyrrelser. Er fornøyd med hvordan kroppen ser ut, men vil helst slippe å gå ned i vekt av psykiske årsaker. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag deg en måltidsrutine med 5 måltider, sett opp en spiseplan med så mange forskjellige ting som du liker som mulig. La hvert måltid inneholde noe stivelse (brød, grøt, knekkebrød, potet, ris, pasta el), noe protein (kjøtt, fisk, egg) og frukt. Hver dag får du i deg minst to posjoner (glass, kopp, beger) melk eller yoghurt, og spis en porsjon (en håndfull) nøtter i ett måltid hver dag. Start med frokost, det husker du fordi det er det første du gjør etter at du har stått opp og kledd på deg, og ha alarm for alle de andre måltidene. Pass på at du har kjøpt inn det du trenger for å gjøre alt i stand. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...