Gå til innhold

Er det meningen jeg skal høre min egen puls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt den i høyre øre i noen år nå. Svosj, svosj, svosj. Bare når det er stille i rommet. Hører det ekstra godt etter å ha vært i bevegelse. 

Anonymkode: 1e9e1...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det viss jeg er avslappet eller det er veldig stille. Har aldri plaget meg.

Anonymkode: 54a90...2c1

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok en type tinnitus som heter pulssynkron tinnitus. Opplever dette avogtil når jeg ligger på ene siden på puten noen netter. Er ikke normalt, men om dette bare skjer innimellom er det ikke noen særlig grunn til bekymring. Er det vedvarende bør du nok gå til helsepersonell da det kan være et symptom på noe, mulig høyere blodtrykk f.eks.

Skrevet
5 timer siden, Edinbruh skrev:

Dette er nok en type tinnitus som heter pulssynkron tinnitus. Opplever dette avogtil når jeg ligger på ene siden på puten noen netter. Er ikke normalt, men om dette bare skjer innimellom er det ikke noen særlig grunn til bekymring. Er det vedvarende bør du nok gå til helsepersonell da det kan være et symptom på noe, mulig høyere blodtrykk f.eks.

Takk for svar. Jeg har generelt mye annen tinnitus også. Det hyler, piper og jeg mister lyden på ene øret. Henger det sammen tror du? 

Ts 

Anonymkode: 1e9e1...f3d

Skrevet

Nei!

Anonymkode: b9641...2f2

Skrevet

Kan nok henge sammen ja. Har mindre grad av vanlig tinnitus selv som ikke plager meg. Jeg er lite plaget med akkurat denne type tinnitus du snakket om, så gå til lege hvis det er veldig sterkt og vedvarende da det som sagt kan være andre helseårsaker for dette.

Skrevet

Det høres ut som om du beskriver høyresidig pulssynkron (vaskulær) tinnitus. Vil også anbefale å gå til lege med dette symptomet (men vær forberedt på at legen ikke er kjent så godt kjent med temaet). Whooshers.com har en del informasjon.

Er det forresten noen som har gode erfaringer med å få hjelp for dette her i Norge, og ev. av hvem og hvor?

Anonymkode: bc9cf...b7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...