AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Hei! Jeg er på utkikk etter en deltidsjobb ved siden av studier og lurer på om noen her kan være så snille og sparke meg i gang med søknaden. I bransjen jeg har flest år erfaring fra blir stillinger veldig ofte satt via kontakter og nettverk. Jeg forhørte meg litt rundt med mennesker i bransjen og fikk via en bekjent fra tidligere jobb fikk jeg en mailadresse med beskjed om å sende søknad og CV til vedkommende. Han hadde lagt inn noen gode ord for meg og ja.. som dere skjønner "satt meg i kontakt" med riktig person for ønsket stilling. Mitt spørsmål er derfor hvordan jeg skal starte søknaden. Er denne kontakten noe jeg bør referere til? Det har ikke vært en utlyst stilling, så jeg kan derfor ikke åpne med at jeg henviser til stillingsannonse xxx. Noen tips til hvordan jeg kan kickstarte den?:) På forhånd tusen takk! Hilsen Ts Anonymkode: 79fc3...fbb
_popcorn_ Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Om du ikke har en utlysning å vise til, så holder det som oftest begynne rett på sak. Jeg har gjort det samme selv, hvor kontakten var "via via via", og jeg startet med noe sånt som "Jeg er en aktiv og engasjert jente" eller noe i den type standardfraser. Bruk en som "jeg er ****** og ****, som med dette ønsker søke deltidsstilling hos dere" Du kan også i slutten legge ved at dersom det ikke er stillinger tilgjengelig øyeblikkelig, så kan dem gjerne beholde cv og søknad til en annen anledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå