AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Ble inspirert av en tråd her om hvor mye barna får lov til å se på tv hver dag, og ble nysgjerrig på om det er mer eller mindre enn da "vi" (jeg er 30) var barn. Så hvor mye fikk du se på tv da du var liten? Fra 0 til 10 år. Selv fikk jeg bare lov til å se barneTV mellom seks og halv sju. Men i helgene så jeg morgenbarneTV også, og de ekstra programmene for unge som var etter barneTV Anonymkode: d0d96...6bf
Gjest 123Sol Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Så mye jeg ville. Derfor ble jeg fort lei og ville heller gjøre noe annet
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 6 minutes ago, Mortem said: Så mye jeg ville. Derfor ble jeg fort lei og ville heller gjøre noe annet Hvor gammel er du? Anonymkode: d0d96...6bf
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Bare Barne-TV og noen ganger det som gikk fra halv sju etter Barne-TV og frem til sju. Mysteriet med det levende lik og sånne ting På lørdager fikk vi leie en video hver og etterpå så vi på familieprogram på TV og spiste god mat frem til leggetid med foreldrene. Anonymkode: 9470b...c50
Gjest 123Sol Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Anonymkode: d0d96...6bf 27
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 Er et 90 talls barn på 26 år, og både jeg og andre i min omgangskrets vokste opp med å se MYE TV. Har inntrykk av at vi som vokste opp på 90 tallet hadde TV som barnevakt i stor grad. Anonymkode: 050b8...171 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble inspirert av en tråd her om hvor mye barna får lov til å se på tv hver dag, og ble nysgjerrig på om det er mer eller mindre enn da "vi" (jeg er 30) var barn. Så hvor mye fikk du se på tv da du var liten? Fra 0 til 10 år. Selv fikk jeg bare lov til å se barneTV mellom seks og halv sju. Men i helgene så jeg morgenbarneTV også, og de ekstra programmene for unge som var etter barneTV Anonymkode: d0d96...6bf Så mye jeg ville, men det var bare voksen tv og kun en kanal. Kl 18 så vi barne tv. Når nyhetene kom på måtte alle være stille, for da skulle pappa ha tv. Anonymkode: 7e5d9...168 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 Kan ikke huske restriksjoner på det. Hadde TV på lekerommet mitt også, for å spille Nintendo på. Er 35 Anonymkode: 937a5...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #9 Skrevet 13. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare Barne-TV og noen ganger det som gikk fra halv sju etter Barne-TV og frem til sju. Mysteriet med det levende lik og sånne ting På lørdager fikk vi leie en video hver og etterpå så vi på familieprogram på TV og spiste god mat frem til leggetid med foreldrene. Anonymkode: 9470b...c50 Jeg fikk TV på rommet i femte klasse så da kan du si det sklei helt ut med X-files og alt mulig på både NRK og Tv2! Anonymkode: 9470b...c50
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 Jeg og broren min fikk se på TV så mye vi ville :). Jeg er 32 (snart 33), han er 31. Begge hadde andre hobbyer også. Anonymkode: 1c393...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 Fikk se tv når barnetv var, ikke ellers. Sluttet med det da jeg var 7-8 år og fikk da se tv en valgfri halvtime i løpet av dagen (altså enten fox kids etter skolen eller newton på kvelden liksom). Anonymkode: 62bfb...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 Jeg er 28. Vi fikk se omtrent så mye vi ville, men vi hadde bare NRK og tv2 en stund, og det var jo ikke noe gøy å se på nyhetene og andre voksenprogrammer. Gikk nå mest i Barne-TV. Så kom NRK2 og TV Norge. Det var vel rundt da jeg gikk på u-skolen tror jeg? Så litt mer på TV da, men ble jo ikke så ekstremt mye mer å se på. Så gjorde jo andre ting i stedet. Vi hadde en håndfull VHS (fikk noen DVD-er etterhvert selvfølgelig) som vi kunne se på når vi ville. Men vi orka ikke å se samme filmen gang på gang hele tida. Når det var nyheter og sånt som mamma så på, var det strengt forbudt å røre fjernkontrollen! Og når pappa så på skumle filmer ble vi pent sendt vekk fra TV-rommet. Jeg flyttet ut da jeg var 20. DA fikk foreldrene mine sånn boks med 40 TV-kanaler Anonymkode: b2120...95d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #13 Skrevet 14. september 2017 Ååå husker også at når vi ble litt for gamle for barne-TV, kunne vi få 20kr for å låne film på kiosken på lørdagene, eller om vi måtte være alene hjemme 😄 Anonymkode: b2120...95d 1
DMS Skrevet 14. september 2017 #14 Skrevet 14. september 2017 Ingen restriksjonar, men hadde no berre nrk fram til eg var 10-11. Trur ikkje det var barneprogram utanom barnetv? Kan ikkje hugse at eg såg mykje på TV for å seie det slik. Vesentleg meir etter vi fekk TV2😊
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #15 Skrevet 14. september 2017 Jeg er født i 1981, og følgelig var det bare barnetv en halvtime hver kveld som var aktuelt. Vi hadde ikke kabeltv, så bare nrk1 (eller nrk, som det het i gamledager da det bare var én kanal). Ikke noe tegnefilmer om morgenen eller noe sånt. Om lørdagskvelden fikk vi gjerne se Lørdan eller hva det nå var som var av underholdning på den tiden. Anonymkode: 815d5...735 2
SweetM Skrevet 14. september 2017 #16 Skrevet 14. september 2017 Fram til vi fikk TV da jeg var ca 12 år fikk vi se barne-tv når vi var hos mormor og morfar (i svart-hvitt).
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #17 Skrevet 14. september 2017 Fikk og fikk, det var barne-tv fra kl18 til 18.30 (Lekestue), på lørdager "Halv-sju" og slikt etterpå + familieprogram vi så sammen. Hadde NRK og TO svenske kanaler, så der begynte barne-tv kl.17.30, men det var ofte ikke så interessant. Svensk barnetv om morgenen i sommerferien, "Trazan Apanson"- som viste tegnefilm og slikt, det var stas. Etter hvert fikk vi jo se mandagsfilmen, onsdagssåpeoperaen (Dynastiet), og Derrick (pluss Norge rund og slikt). Naturprogram på søndagene, slikt noe. Det var lite restriksjoner, det var lite på tv. Hvis man skulle finne på å sette på tv'en en søndag formiddag, var det gjerne et program som het "tro og liv", eller trim for eldre. Vi hadde egen tv-stue, så tv sto aldri på i oppholdsrom sånn uten at noen skulle se på noe. I romjula så vi mye på filmer (Ivonhoe, Lawrence of Arabia). Så kom MTV, da satt jeg, broren min og venninnen min mye i den tv-stua, skravlet og så på, men det var på videregående. (Jeg er så gammel at jeg husker det ikke var barne-tv på mandager; da var det sportsrevy; og jeg husker da vi fikk fargeTV). Anonymkode: 66680...91c 1
Petra75 Skrevet 14. september 2017 #18 Skrevet 14. september 2017 Fikk se så mye jeg ville. Og som flere andre er jeg så gammel at det stort sett bare var barne-TV som var aktuelt. Men det var dagtid-TV også, og jeg var allerede da såpass til TV-slave at jeg fulgte med på Trim for eldre og undervisnings-TV. Jeg var ikke gamle jenta før jeg kunne tolke vaskeanvisningene på klesvasken, for å si det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #19 Skrevet 14. september 2017 Legge til: Jeg husker utrolig godt Alexander Kielland-ulykken. Det var en torsdag, i hvert fall var det landesorg på lørdag. Det angikk ikke meg i det hele tatt, jeg var 8 år eller noe (og bodde på tykkeste innlandet uten noe forhold til olje eller hav overhodet, det kunne skjedd på månen). Vi var hos besteforeldrene mine , og jeg kjedet meg og lengta etter at det skulle bli kveld og jeg skulle få se "Halvsju", ukas høydepunkt. Så er barnetv ferdig, så kommer hallodamen og sier at pga av landesorg utgår kveldens halvsju, og de sender i stedet et naturprogram om hjorten. Halvsju var det eneste programmet jeg ønsket å se i løpet av en uke, jeg var ingen TV-slave. (Selv om "Majka, jenta frå verdsrommet" var utrolig bra) Anonymkode: 66680...91c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #20 Skrevet 14. september 2017 Jeg så så mye jeg ville, ville heldigvis ikke så mye da. verre med broren min, han så virkelig mye tv. Husker aldri at vi hadde noen samtale hjemme om hvor mye tv det var greit å se, det var jo heller ikke like mange barneprogrammer som gikk (i alle fall på de kanalene vi hadde) Jeg er 31. Litt anderledes i dag da, da det er flere alternativer enn tv. Ipad og mobil hadde vi jo ikke. Anonymkode: 22a80...661 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå