AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Barnehagen ber om at barna har en av delene. Hva anbefaler dere og hvorfor? Første året med barnehagebarn! 😅 Anonymkode: badf2...e17
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Min erfaring er at du bør ha begge deler. Cherroxen kan bli veldig kald på dager med minusgrader, mens den er mye bedre enn Goretex-støvler på mildere vinterdager med mye slaps og sørpe. Anonymkode: 9abaa...692 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Sønnen min har alltid hatt begge deler. Anonymkode: 18026...b12
tekjerringa Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Goretex! Goretex puster, har ofte gode såler som tåler minusgrader og er komfortable på foten. Cherrox er plastikk. De blir fuktige inni, og barna kan få fotsopp i tillegg til at de blir kalde. I minusgrader blir cherroxen stiv, er det is på bakken blir det veldig glatt.
ViljaH Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 Aldri hatt cherrox. Jeg bruker goretex midhøye + dockboots som funker ned til -15. Vintersko er også goretex.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 Når de var første året i barnehage (dvs rundt 2-1,5 år) hadde jeg gortex vintersko fra Superfit siden de var så lette. Hadde og et par billige vintersko til skift om de blei blaute, men det skjedde aldri. Etter det har jeg hatt goretex vintersko og dock boots hvert eneste år. Droppa dockene det første året fordi jeg tenkte barna trengte noe som satt bedre og mer fast på foten Anonymkode: c6c07...709
Kim91 Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 Anbefaler å ha et par med gode goretex sko, samt et par med dock boots 😉 Hilsen barnehage ansatt
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 Cherrox/ dock boots på litt mildere slapse dager, og goretex til tørre og snøfylte vinterdager. Anonymkode: b58ea...612
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #9 Skrevet 13. september 2017 Spørs litt hvor du bor i landet. Her hvor vi bor er det mye nedbør, langt utover høsten og vinteren. Det blir for kaldt med vanlige gummistøvler i slapsen, så cherrox kommer vi ikke utenom. Vi har i tillegg Gore tex høstsko, når de skal på tur og slikt. Når det blir skikkelig vinter, med snø og mange minusgrader, har vi i tillegg vintersko (høye fra f.eks sorell, med ullforing inni). Vi bruker mye penger på barnesko... Anonymkode: 72f5a...756
Minlillelykke Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 Vi har ikke cherrox, men har hatt dockboots og kavat. Kavat for tørre og kalde dager, dock boots for mildere og våte dager.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 Et par gode vintersko med høy vannsøyle evt impregnerte. Min hadde et par fra Kavat på den alderen. Sko som sitter godt på foten er å foretrekke foran støvler (forede eller ei) når de er såpass små. Anonymkode: 11f05...1ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå