AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Hei. Jeg bare lurer på hva andre tenker om det å møte mor/fars nye kjæreste. La oss si det er 2 år siden man gikk fra hverandre og ene parten har fått seg en ny kjæreste og har latt barna møte h*n et par ganger i form at h*n bare er en venn. Er det en grei måte å gjøre det på? hva tenker dere andre om det? Anonymkode: a6e34...2ef
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Jeg tenker at det som har betydning er hvor stabil den nye relasjonen er, og hvor lenge den har vart. Ekse og jeg gjorde en avtale da vi gikk fra hverandre om at vi ikke skulle introdusere nye kjærester før vi hadde vært sammen med vedkommende i minst ett år. Anonymkode: 583bf...3d1 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Jeg er kanskje litt utradisjonell, men jeg møtte en fyr og vi var sammen i 2 år før han fikk møte barna, men de klikket absolutt ikke i det hele tatt så jeg slo opp med han. Etter det tenkte jeg at det er bedre at de møtes tidligere og at det bare er en "venn" så jeg får se Åssen de kommer overens. Har datet noen menn og er forlovet nå, men når jeg spør barna så har jeg bare hatt 2 kjærester og de har ikke noe negativt å komme med :-) tenker det er bra å ta det ute eller i lekeland osv. Ikke hjemme. Anonymkode: 3b7c3...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 Ts her. Jeg er enig i at relasjonen skal være stabil og det er den forsåvidt. Vi har vært sammen i 7 måneder og begge er veldig seriøse og begge har barn fra før. Kommer ikke til å introdusere som kjæreste med det første. Men jeg tenker jo litt sånn at dersom de møter h*n som en venn først (de er vant til å møte både mannlige og kvinnelige venner) så kan man se hvordan de går overens før man evt introduserer som en kjæreste. Anonymkode: a6e34...2ef
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Ja det er en grei måte å gjøre det på. Ingen ekstraforelder rolle før man evn skal gifte seg på nytt eller er samboere. Synd for et barn å hele tiden knytte seg til nye familiemedlemmer som forsvinner etter et år igjen, da er det bedre å intordusere dem som venn eller unngå sin nye kjæreste de dagene man har barnet. Anonymkode: be657...ffb
annebanane Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 Hvor gamle er barna? Tenker at de må være noe yngre om en introduserer som venn, for eldre barn skjønner jo greia når en ser kjemien mellom to mennesker - spesielt nyforelskede.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 Tenker at det å holder å si det er en venn helt til barna er tenåringer. Å leve som særboere er en selvfølge. Anonymkode: 4b20d...c5d
Engel Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 4 timer siden, Moonwalker skrev: Hvor gamle er barna? Tenker at de må være noe yngre om en introduserer som venn, for eldre barn skjønner jo greia når en ser kjemien mellom to mennesker - spesielt nyforelskede. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det å holder å si det er en venn helt til barna er tenåringer. Å leve som særboere er en selvfølge. Anonymkode: 4b20d...c5d Barn legger sammen to og to lenge før de er tenåringer, og med mindre de er vant til at foreldrene har mange venner av motsatt kjønn så vil de skjønne at det er en kjæreste allerede fra de er 7-8 år. Så om barna er i skolealder så syns jeg man skal holde seg for god til å lyve for dem. Presenteres vedkommende som en venn så må man også passe seg veldig for hva man viser for barna når man er sammen. Og hva da med siden, når vennen plutselig er kjæreste? Da vil barna kunne føle seg lurt. Jeg tror det er bedre å være ærlig med barna, og si at det er en kjæreste, eller en du vurderer å bli kjæreste med. Og så bør man vente lenge nok til at man virkelig har troen på at det vil bli et varig forhold, helst til verste forelskelsesfasen har gitt seg, før man involverer barna i det hele tatt. Samtidig ser jeg jo også at det er viktig å se om vedkommende går godt sammen med barna da... Litt vanskelig balansegang det der. Ellers anbefaler samlivseksperter at man har vært sammen i 2-3 år før man vurderer å bli samboere når det er barn inne i bildet. Det viktigste uansett er vel å bruke mye tid og la barna gradvis venne seg til ny situasjon og nye personer. Barn er også veldig forskjellige, og vil reagere ulikt. Noen trenger mer tid enn andre. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Barna er 3 og 5 år og er vant til at jeg har venner av motsatt kjønn.. De maser om å få besøk av mine venner da de synes det er fryktelig gøy å leke med andre voksne enn bare meg.. Hehe Anonymkode: a6e34...2ef
Christensen Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg bare lurer på hva andre tenker om det å møte mor/fars nye kjæreste. La oss si det er 2 år siden man gikk fra hverandre og ene parten har fått seg en ny kjæreste og har latt barna møte h*n et par ganger i form at h*n bare er en venn. Er det en grei måte å gjøre det på? hva tenker dere andre om det? Anonymkode: a6e34...2ef Det er absolutt ikke greit å lure barn med at det er en venn/venninne når det egentlig er en kjærlighetsrelasjon. Mange baren vil kjenne det som en direkte løgn - fordi det er en løgn. Deretter kan de kjenne på svik og tilliten til den av foreldrene som lurer barna vil antakelig bli svekket. Ikke lek med barns følelser - behandle deres følelser med respekt. Vi voksne hadde heller ikke satt pris på å bli lurt på den måten 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 Jeg syns ingenting om å møte den nye kjæresten til mamma eller pappa som bare "venn". Hva er poenget med det? Hva med å bare være ærlig? Anonymkode: e852b...214 2
solmåneogstjerner Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 Hva med å møtes 'tilfeldig' på lekeplassen el. l. ? Hvis barna leker fint sammen, avtaler dere et nytt møte? 😉
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #13 Skrevet 14. september 2017 19 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hva med å møtes 'tilfeldig' på lekeplassen el. l. ? Hvis barna leker fint sammen, avtaler dere et nytt møte? 😉 Var en jeg datet litt som hadde barn, vi møttes "tilfeldigvis" i en fornøyelsespark med barna, og ble enige om å gå sammen. Ingen av barna mistenkte noe som helst og dagen ble veldig fin og avslappet Vi slutte senere å date, og da hadde vi bare truffet dem den ene gangen "tilfeldig" og jeg fikk aldri noe spørsmål om han fra mine barn. Så det var jo veldig greit. Anonymkode: 91514...18b
solmåneogstjerner Skrevet 14. september 2017 #14 Skrevet 14. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var en jeg datet litt som hadde barn, vi møttes "tilfeldigvis" i en fornøyelsespark med barna, og ble enige om å gå sammen. Ingen av barna mistenkte noe som helst og dagen ble veldig fin og avslappet Vi slutte senere å date, og da hadde vi bare truffet dem den ene gangen "tilfeldig" og jeg fikk aldri noe spørsmål om han fra mine barn. Så det var jo veldig greit. Anonymkode: 91514...18b Ja ikke sant? Og hvis alt går fint kan man møtes igjen, og etterhvert kan det utvikle seg.. 😂😉 og så avslutter man hvis ikke. Tror det fungerer ihvertfall med såpass små barn som ts har
sofie777 Skrevet 15. september 2017 #15 Skrevet 15. september 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt sofie777, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå