Gå til innhold

Barns papirer fra lege og Ppt- kaste dem`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to voksne barn ,jeg driver og rydder i en del papirer ,en del sensitive opplysninger,mer enn 10 år gamle opplysninger  fra lege ,sykehus og Ppt. Til å bli deprimert av da mine to slet masse med lærevansker osv

Mine barn har nå fått praksisplass og med jobbutsikter og det triste er historie,de har fått en helt ny og bedre selvtillit og er ikke innterressert  papirene fra fortiden. Jeg har spurt dem men de trekker bare på skuldrene. 

Spørsmålet er ,skal jeg bare destruere papirene? Slik at de slipper å se dem og kanskje bli veldig deprimerte for de ble jo en gang utredet for div diagnoser og gjennom masse kjempetøft og de har selv ytret at de ønsker å snakke mist mulig om det, så greit at jeg brenner det? Mvh mor

Anonymkode: 4e8b5...42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville beholdt dem en stund til, det kan jo være du får bruk for dem. Evt kan du gjøre som min far, han sparte på en karakterbok fra min søster der læreren hadde skrevet at hun nok ikke egnet seg for boklig lærdom, men sikkert kunne bli flink med noe praktisk med hendene. Han gjemte det, men fortalte det ikke til min søster før den dagen hun hadde disputas for doktorgraden sin. Da ringte han også en flau lærer for å vise at den barn er som barn bestemmer ikke hvem de blir som voksen. 

Anonymkode: 57a72...e05

• Liker 5
Skrevet

Brenn det, de vil ikke snakke om det, legg det bak dere og fokuser på praksisplass

• Liker 1
Skrevet

Ville tatt vare på de. Du kan få brukt for det. Og som h*n over meg sier så kan det være fint å se på senere som en mestringsfølelse! Den tiden dere fikk papirene og hadde det vanlig er forbi! Dere har gått videre uansett! Kanskje det kan være fint å vise frem til barna igjen og vise fram at mamma/pappa hadde det også vanskelig på skolen..

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine to voksne barn ,jeg driver og rydder i en del papirer ,en del sensitive opplysninger,mer enn 10 år gamle opplysninger  fra lege ,sykehus og Ppt. Til å bli deprimert av da mine to slet masse med lærevansker osv

Mine barn har nå fått praksisplass og med jobbutsikter og det triste er historie,de har fått en helt ny og bedre selvtillit og er ikke innterressert  papirene fra fortiden. Jeg har spurt dem men de trekker bare på skuldrene. 

Spørsmålet er ,skal jeg bare destruere papirene? Slik at de slipper å se dem og kanskje bli veldig deprimerte for de ble jo en gang utredet for div diagnoser og gjennom masse kjempetøft og de har selv ytret at de ønsker å snakke mist mulig om det, så greit at jeg brenner det? Mvh mor

Anonymkode: 4e8b5...42d

Dette er verdipapirer for resten av livet. Uansett hva som skjer, så kan de komme til nytte. 

Selv ved en trafikkulykke om 40 år så kan disse papirene utgjøre en forskjell. Så ikke kast.

Anonymkode: e86bb...e01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...