Gjest annema Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Har noen her erfaring med panel på vaskerom? Hadde vært så greit å slippe å flislegge veggene.
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #2 Skrevet 18. januar 2005 Har ikke prøvd det selv, men det er jo ikke så mye vannsøl på et vaskerom (på veggene) så det burde ikke være noe problem. Men du bør nok sørge for god ventilasjon dersom du har tørketrommel (i hvert fall kondenstørketrommel) slik at du får luftet ut den fuktige luften. Dersom du ikke vil flislegge får det jo også an å tapetsere. Hos oss er det vinyltapet på vaskerommet og jeg har ikke oppdaget noen problemer med det... Hilsen Lille meg
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2005 #3 Skrevet 18. januar 2005 Du mener slike baderomspaneler? Ikke tre? De er beregnet for våtrom, så det går finfint. Mine foreldre har faktisk dette på vaskerommet. Det er ikke like fint som fliser, men fint. Og mye billigere!
Gjest annema Skrevet 18. januar 2005 #4 Skrevet 18. januar 2005 Du mener slike baderomspaneler? Ikke tre? De er beregnet for våtrom, så det går finfint. Mine foreldre har faktisk dette på vaskerommet. Det er ikke like fint som fliser, men fint. Og mye billigere! Hehe...joda, jeg mener trepanel.
Usikker Skrevet 18. januar 2005 #5 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har panel på vaskerommet. Nå ha'kke jeg tørketrommel altså.......... Men husk at det er panel i badstuer og sånn........ burde da ikke være noe problem? Eller er det det?? Er usikker jeg. Hilsen Usikker
Gjest annema Skrevet 18. januar 2005 #6 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har panel på vaskerommet. Nå ha'kke jeg tørketrommel altså.......... Men husk at det er panel i badstuer og sånn........ burde da ikke være noe problem? Eller er det det?? Er usikker jeg. Hilsen Usikker Ja, usikker jeg også..men det er pga. at det gjerne blir litt fuktig i et vaskerom fordi det tørkes tøy der (har ikke tørketrommel). Hvis man legger fliser på veggen så blir jo veggene helt vanntette (skal bli i alle fall), men det med fliser krever så mye ekstra - først skal det legges panel - så skal det legges gips oppå der...også skal det smøres på membran...før det hele avsluttes med et lag fliser. Det blir fire "operasjoner", og ca. fire ganger så dyrt...derfor slo det meg i går mens vi holdt på med det som skal bli bad...at kanskje det holder med kun panel på vskerommet. Men fuktighet i lufta vil kunne trenge inn i veggen med panel...spørsmålet er om dette gjør noe. Usj så mye man må ta stilling til når man bygger hus. Men siden du har panel på vaskerommet lurer jeg på om du kan gi meg tilbakemelding på om du har opplevd svartsopp eller mugg på panelen? Har du hatt panel på vaskerommet lenge?
Gjest Twigi ulogget Skrevet 18. januar 2005 #7 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har malt granpanel på vaskerommet - det er kjempeflott! Malte det med Lady oljemaling, slik at det er lett å vaske av. Har tørketrommel og vindu - lufter mye, har ikke hatt noe problem med fuktighet eller sopp (har ikke tenkt tanken engang!) Vaskerommet mitt har jeg hatt i 5 år, og det er kjempefint med panet.
Gjest annema Skrevet 18. januar 2005 #8 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har malt granpanel på vaskerommet - det er kjempeflott! Malte det med Lady oljemaling, slik at det er lett å vaske av. Har tørketrommel og vindu - lufter mye, har ikke hatt noe problem med fuktighet eller sopp (har ikke tenkt tanken engang!) Vaskerommet mitt har jeg hatt i 5 år, og det er kjempefint med panet. Takk skal du ha Twigi...da går vi for panel her også..og både tid og penger er spart. Men du...kan jeg få spørre om dere har festet panelen på veggen som i et hvilket som helst annet rom...eller om dere har hatt noen form for fuktighetssperre i veggen?
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #9 Skrevet 19. januar 2005 Det er i prinsippet ikke noe i veien med panel som blir fuktig bare det har sjansen til å tørke igjen. Derfor er det viktig med god lufting. Når det gjelder fuktsperre så skal den være på varm side dersom det gjelder yttervegg (altså innenfor isolasjonen) eller på fuktig side dersom det gjelder innervegg (altså på baderoms/vaskeromssiden av isolasjonen). Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå