Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Salamander
Skrevet

Har slitt i mange år med dårlig selvtillit, mye fordi jeg har forhold bak meg hvor jeg har blitt innprentet at jeg er for tykk, har hengepupper, er "no good" osv.

Nåværende sambo har jobbet hardt med å snu dette. Han er den første jeg har vært sammen med som noengang har kalt meg "vakker". Første gang han sa det, begynte jeg å strigråte...

Men det skal så lite til for å rive ned det han har forsøkt å bygge opp. En fleipete kommentar, et klask på rumpa så jeg kjenner det disser litt (jada, det er lenge siden jeg var 18...) så er jeg liksom tilbake til start igjen. Tør ikke helt å tro på ham uansett hvor mange ganger han sier at jeg er deilig, vakker, og at kroppen min er gudeskapt.

Og så får jeg dårlig samvittighet, da. Fordi jeg helst vil slokke lyset så fort vi legger oss, fordi jeg "mistror" ham når han sier det han gjør.

Uff, det er så ekkelt at. Det eneste området jeg føler meg trygg på, er i jobbsammenheng. Der vet jeg at jeg kan hevde meg, men det har med intelligens og dyktighet å gjøre, ikke kropp...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner kjempegodt hvordan du har det. Har det på lignende måte selv, ikke akkurat angående fedme, men noe litt annet.

Hva hvis du tenker sånn når tankene melder seg: "Greit, jeg er feit, men jeg er f så deilig for det, og kroppen min kan virkelig både nyte og nytes!" En litt aggressiv/avslappet (paradoksalt nok) gi f-holdning med et lite tilfreds smil..vet lignende måter å tenke på har hjulpet mange som sliter med bl.a. sjalusi og annen usikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...